Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp spår i Grageband (hänglås)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett ljudspår i Garageband som inte går att redigera (spåret har ett hänglås på sig). Hur får jag bort hänglåset och gör det möjligt att trimma spåret?

Klicka på hänglåset bör hjälpa. Vad har du provat? Något felmeddelande?

Går inte att klicka på hänglåset, är som om spåret är låst för allt.
Tänkte att det kanske skulle gå att markera spåret och sedan välja nått i någon meny, men hittar inget.
Det är en .mov fil med tillhörande video som dragits in, men videospåret ska bara raderas och endast ljudet ska användas.
Låsningen har säkert något med det att göra, men måste ju gå att häva?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-26 14:49

Har du kollat Info på filen under Finder (markera och kringla-i)?

Ursprungligen av kenjon:

Har du kollat Info på filen under Finder (markera och kringla-i)?

Du menar om filen som jag drar in i Grageband är låst.
Nej det är den inte.

En workaround är att öppna filen i Garageband sen exportera den till AIFF för att sedan öppna den exporterade filen i Garageband, då är den så klart olåst. Men känns ju hyfsat osmidigt och kanske innebär viss kvalitetsförlust.

Borde finnas ett sätt att markera spåret och bara klicka ur hänglåset.
:/

Ursprungligen av Chaosstar:

En workaround är att öppna filen i Garageband sen exportera den till AIFF för att sedan öppna den exporterade filen i Garageband, då är den så klart olåst. Men känns ju hyfsat osmidigt och kanske innebär viss kvalitetsförlust.

Borde finnas ett sätt att markera spåret och bara klicka ur hänglåset.
:/

Problemet är nog att det är en film.
AIFF är ett lossless format så du behöver nog inte oroa dig för kvalitetsförlust.

Ursprungligen av HåkanE:

Problemet är nog att det är en film.
AIFF är ett lossless format så du behöver nog inte oroa dig för kvalitetsförlust.

Ja säkert, men tycker ändå att det borde gå att göra ljudfilen helt redigeringsbar.

Ja AIFF-lösningen får fungera så länge. Lossless som sagt.

1
Bevaka tråden