Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27" - 2014 update - Vad kommer?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-16 00:58

Min iMac 27" 2009 packade ihop i somras efter lång och trogen tjänst. Jag har efter det fått klara mig på min MBP, inga problem med det men jag känner att jag saknar 27" skärmen när man sitter hemma och jobbar ibland. Har flera gånger varit nära att beställa en ny , men har i sista sekund valt att inte köpa något eftersom det borde komma en uppdatering snart. Har kollat på 27" 3,2 GHz, i5 med fusiondrive. Men som sagt, det är över ett år sedan något hände med 27", borde väl komma en uppdatering, men vad kan en sådan uppdateringen innebära? Har läst om retina men den lär ju kosta satan så det är inte aktuellt, vad mer kan hända tro?
Sitter inte i sjön men vill heller inte köpa en så kommer det en ny i morgon. Kan det vara så att det släpps en ny när Yosemite släpps? Broadwell proppen verkar ju vara försenad, och gör den någon större skillnad i en stationär? den är väl främst strömsnål.. Ja va fan, Jävla ilands problem, jag vet, men låt oss njuta av dom, jag behöver bara lite andlig rådgivning i frågan.

Ingen vet. Man kan bara spekulera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-16 20:00

Visst är det så...
Tänkte om det var någon som läst något spännande.

Ursprungligen av Fredric:

Visst är det så...
Tänkte om det var någon som läst något spännande.

Det snackas om en ny Apple Display, och således även en ny iMac.

Det är dags för en Retinaskärm nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-26 01:14

Jag orkade inte vänta, så jag beställde en 27" förra fredagen, blev en med 3GB fusiondrive så man får väl vänta någon vecka till. Kollar man nästa generations proppar så är det väl främst de bärbara som bär mest frukt, men visst kommer det att komma en ny iMac inom sin tid, känns dock som den som finns nu är fet nog.. Tror dock att 27" Retina kommer att svida prismässigt, när den väl dyker upp, kommer väl att vara high-end versionen som får det så blir det en övergång likt med MBP... Blir väl nästa gång...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-09-30 16:56
Ursprungligen av primu[s]®:

Kul om det kommer med 5K-skärm. Kommer nog också att kosta en del!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-01 18:18
Ursprungligen av joakimo:

Kul om det kommer med 5K-skärm. Kommer nog också att kosta en del!

Jo, den lär blir dyyyr,, jag menar Dells 5K skärm kostar ju bara den $2500, så en iMac 27" 5K retina lär väl hamna på en skön bit över 30 000:-!

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-01 18:34

Är det inte lite överdrivet med så hög upplösning på en så stor bildskärm? Att man har det på en mobil eller surfplatta kan jag förstå och till och med själv uppskatta. Men en 27-tummare sitter man väl inte och glor på, på 20 centimeters avstånd?
Jag mätte just, ungefär en halvmeter har jag mellan ögonen och skärmen, jag skulle omöjligt kunna avgöra om upplösningen vore högre än den är nu. (Tror jag).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-01 18:54
Ursprungligen av Konrad:

Är det inte lite överdrivet med så hög upplösning på en så stor bildskärm? Att man har det på en mobil eller surfplatta kan jag förstå och till och med själv uppskatta. Men en 27-tummare sitter man väl inte och glor på, på 20 centimeters avstånd?
Jag mätte just, ungefär en halvmeter har jag mellan ögonen och skärmen, jag skulle omöjligt kunna avgöra om upplösningen vore högre än den är nu. (Tror jag).

Jag som är van vid retina på min Macbook tycker desktopskärmarna på jobbet ser fruktansvärt pixliga och oskarpa ut. På normalt betraktningsavstånd (>50 cm). Visserligen 1920x1200 på 24", så säkert lite lägre pixeldensitet än Apples 27", men med tanke på hur stora jag upplever pixlarna behövs nog en större skillnad än så för att det ska se bra ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-01 18:58
Ursprungligen av Vassius:

Jag som är van vid retina på min Macbook tycker desktopskärmarna på jobbet ser fruktansvärt pixliga och oskarpa ut. På normalt betraktningsavstånd (>50 cm). Visserligen 1920x1200 på 24", så säkert lite lägre pixeldensitet än Apples 27", men med tanke på hur stora jag upplever pixlarna behövs nog en större skillnad än så för att det ska se bra ut.

Ni har väl bara gamla sura VGA-skärmar till en sura gamla peze-apparater på jobbet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-01 19:00
Ursprungligen av Konrad:

Ni har väl bara gamla sura VGA-skärmar till en sura gamla peze-apparater på jobbet.

Thunderbolt -> DVI från min Macbook.

  • Medlem
  • Mörkaste skogarna i Småland
  • 2014-10-14 11:47

Jag hoppas på dedikerad grafik med Nvidias Maxwell arkitektur. Pressa ner strömförbrukningen samt skapa förutsättningar för att kunna driva en 4k skärm som iMacens huvudskärm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-14 12:05

Snabbare, tunnare, bättre skärm.
"The best iMac we ever done."

Skulle jag gissa.

1
Bevaka tråden