Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kontakten är ej regisrerad hos iMessage + annat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har 2 frågor ang. iMessage:
1) Jag skulle skicka ett meddelande från min MBP till en av mina kontakter (finns i kontaktlistan) men det går inte att skicka (namnet är rödmarkerad) pga ej registrerad hos iMessage. Var ska jag registrera denna kontakt?
2) Kan man ändra på inställningar så att "Enter" inte genererar att det skickas?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 16:46
Ursprungligen av calinou:

Jag har 2 frågor ang. iMessage:
1) Jag skulle skicka ett meddelande från min MBP till en av mina kontakter (finns i kontaktlistan) men det går inte att skicka (namnet är rödmarkerad) pga ej registrerad hos iMessage. Var ska jag registrera denna kontakt?
2) Kan man ändra på inställningar så att "Enter" inte genererar att det skickas?

1: Är det till en person som har ett Apple-ID? Har den det så måste du logga in med ditt Apple-ID för att iMessage ska aktiveras.
Tryck på meddelande i aktivitetsfältet - inställningar - Konton. Är det till en person utan Apple-ID med vanligt mobilnummer så går det inte.

2: Troligtvis inte

Ursprungligen av lappen71:

1: Är det till en person som har ett Apple-ID? Har den det så måste du logga in med ditt Apple-ID för att iMessage ska aktiveras.
Tryck på meddelande i aktivitetsfältet - inställningar - Konton. Är det till en person utan Apple-ID med vanligt mobilnummer så går det inte.

2: Troligtvis inte

1) "jag" som skickar har Apple-ID dock har jag många kontakter i min lista som inte har ett Apple-ID och det är inga problem att skicka till dem. Jag har tittat där på inställningar / konton och en av mina e-post adresser där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 16:58
Ursprungligen av calinou:

Jag har 2 frågor ang. iMessage:
1) Jag skulle skicka ett meddelande från min MBP till en av mina kontakter (finns i kontaktlistan) men det går inte att skicka (namnet är rödmarkerad) pga ej registrerad hos iMessage. Var ska jag registrera denna kontakt?
2) Kan man ändra på inställningar så att "Enter" inte genererar att det skickas?

1) De måste ju ha en iPhone för att kunna motta ditt iMessage.

2) Nej, däremot kan du köra Shift-Enter för radbrytning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 16:58
Ursprungligen av calinou:

1) "jag" som skickar har Apple-ID dock har jag många kontakter i min lista som inte har ett Apple-ID och det är inga problem att skicka till dem. Jag har tittat där på inställningar / konton och en av mina e-post adresser där.

Du kan inte skicka iMessage till någon som har ett vanligt telefonnummer utan dom måste ha ett registrerat Apple-ID och iMessage aktiverat. Att skicka vanliga SMS kommer med iOS 8 och Yosemite.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 16:59
Ursprungligen av zinned:

2) Nej, däremot kan du köra Shift-Enter för radbrytning.

Tack för tipset

Ursprungligen av zinned:

1) De måste ju ha en iPhone för att kunna motta ditt iMessage.

2) Nej, däremot kan du köra Shift-Enter för radbrytning.

1) det tänkte jag inte på att det är begränsat med en sådan faktor. Finns det andra appar som inte har sådana begränsningar och kan kopplas till kontaktlistan? Jag hade telia:s förut men det fungerar enbart på PC.
2) Tack för tipset!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-25 17:17
Ursprungligen av calinou:

1) det tänkte jag inte på att det är begränsat med en sådan faktor. Finns det andra appar som inte har sådana begränsningar och kan kopplas till kontaktlistan? Jag hade telia:s förut men det fungerar enbart på PC.
2) Tack för tipset!

Se #5. Något mer universellt finns nog inte. Kommer "hösten 2014" enl. Apple.

Det tyckts fungera från Skype. Jag importerade mac-kontakterna där.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 17:50
Ursprungligen av calinou:

Det tyckts fungera från Skype. Jag importerade mac-kontakterna där.

Det är inte gratis att skicka sms med Skype

1
Bevaka tråden