Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disken blir full automatiskt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har stött på ett underligt problem idag.
Först började datorn sega till sig. Sedan hängde den sig för att sedan krascha. Fick meddelande om att HD var full.
Startade datorn i säkert läge och tömde den på lite filer. Hade ca 16 GB ledigt när jag sedan startade om den.
Efter ca 4 tim fick jag meddelande att HD var full igen. Nu blir det grå skärm både när jag stänger och försöker starta datorn.

Vad kan detta vara ?
Har aldrig haft detta problemet innan.

Finns det något program där man kan monitorera förbrukningen av HD eller var filerna tar vägen som fyller HD.

Kolla med t.ex. OmniDiskSweeper, http://www.omnigroup.com/more eller WhatSize, http://whatsizemac.com/

jag hittade en massa filer via disksweeper som heter. .cleverfiles typ denna 1411863940-live.db.jrn och denna 1411863940-live.db.
Massor av dessa filer ca 79 gb. Vad är det och kan jag ta bort dem ?

Ursprungligen av memachappy:

jag hittade en massa filer via disksweeper som heter. .cleverfiles typ denna 1411863940-live.db.jrn och denna 1411863940-live.db.
Massor av dessa filer ca 79 gb. Vad är det och kan jag ta bort dem ?

Vart ligger filerna?

på min huvuddisk där jag har osx. I mitt fall disk c /i katalogen .cleverfiles/sen filnamnet

/.cleverfiles

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 23:51
Ursprungligen av memachappy:

på min huvuddisk där jag har osx. I mitt fall disk c /i katalogen .cleverfiles/sen filnamnet

Är du säker på att du har en Mac och inte en Windows dator?
För jag kan då inte hitta C: på min.

ha ha ha :9 ni vet vad jag menar. Har hittat problemet. Det är när man har använt Diskdrill. DD skapar dessa filer. Nu är de borta och 79gb ledigt tack ändå

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-09-24 07:49

Verkar ju vara ett riktigt skitprogram som lämna sådana filer efter sig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-24 09:17

[OT]
Det coola är ju att det kommer in en reklambanner om lyftkranar i tråden som ju handlar om förlorad data och återskapande av denna data. Lyftkran = forklift - man måste ju bara skratta!
[/OT]

Ursprungligen av frazze:

...Lyftkran = forklift - man måste ju bara skratta...

Nu är ju lyftkran och forklift två helt olika saker, men man kan kanske skratta ändå...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-24 19:26
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu är ju lyftkran och forklift två helt olika saker, men man kan kanske skratta ändå...

Bjussar på den....

1
Bevaka tråden