Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

26 september Apple Täby

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 14:22
Ursprungligen av ninor:

Kanske var Norra entrén? Hur som helst går det att boka iPhone via apples hemsida nu och välja en tid man hämtar den på fredag. Så det är ju helt klart ett bättre alternativ än att sitta och köa hela natten.

Öh måste vara något fel, för det går inte att boka men det står de!?

Ah gick bättre via datorn än via appen.. skumt nog, en Iphone 6 Plus 64GB Guld bokad!

Sweetness.

Senast redigerat 2014-09-23 14:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 22:06
Ursprungligen av phoricu:

Öh måste vara något fel, för det går inte att boka men det står de!?

Ah gick bättre via datorn än via appen.. skumt nog, en Iphone 6 Plus 64GB Guld bokad!

Sweetness.

Alltså va!? När jag går in så går det inte alls att boka :S Jag har refreshat sidan och sitter på datorn och det går ändå inte..?

Hittade nu, lägger in länken så andra kan hitta:
https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

Förlåt men jag måste fan gnälla lite. Är det sämsta tillgängligheten i världshistorien eller? Om man vill ha 64GB så finns det BARA iphone 6 guld att välja. Ingen annan färg och ingen iPhone 6 plus.
Så. Jävla. Dåligt.
*sur*

Senast redigerat 2014-09-23 22:32
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 23:20
Ursprungligen av josie:

Alltså va!? När jag går in så går det inte alls att boka :S Jag har refreshat sidan och sitter på datorn och det går ändå inte..?

Hittade nu, lägger in länken så andra kan hitta:
https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

Förlåt men jag måste fan gnälla lite. Är det sämsta tillgängligheten i världshistorien eller? Om man vill ha 64GB så finns det BARA iphone 6 guld att välja. Ingen annan färg och ingen iPhone 6 plus.
Så. Jävla. Dåligt.
*sur*

Tja, de har ju funnits. Men de som står som "ej tillgängliga" är de som redan är uppbokade av folk. Har själv bokat flera olika

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 23:23
Ursprungligen av ninor:

Tja, de har ju funnits. Men de som står som "ej tillgängliga" är de som redan är uppbokade av folk. Har själv bokat flera olika

Det hade ju i så fall kanske varit schysst av dem att säga i förväg när de skulle öppna upp bokningen. Som - ja, ALLA andra, gjorde. Öppnade bokningen i fredags kl 00.01.
Öppna bokningen mitt på dagen liksom utan förvarning?
Nej jag tycker att det är dåligt. Vet ju inte ifall det kommer att ändras nu från nu till fredag så får ju sitta på sidan och uppdatera. Samtidigt som jag förstås håller på en 6a 64gb guld som jag egentligen inte vill ha och någon annan håller en 6a 64gb grå, eller 6+ 64gb grå, som jag vill ha. Gah!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 23:31
Ursprungligen av josie:

Det hade ju i så fall kanske varit schysst av dem att säga i förväg när de skulle öppna upp bokningen. Som - ja, ALLA andra, gjorde. Öppnade bokningen i fredags kl 00.01.
Öppna bokningen mitt på dagen liksom utan förvarning?
Nej jag tycker att det är dåligt. Vet ju inte ifall det kommer att ändras nu från nu till fredag så får ju sitta på sidan och uppdatera. Samtidigt som jag förstås håller ren 6a 64gb guld som jag egentligen inte vill ha och någon annan håller en 6a 64gb grå, eller 6+ 64gb grå, som jag vill ha. Gah!

Absolut, men som någon annan sa ville de säkert undvika att folk vallfärdade till sidan och bokade. Men om jag var du så skulle jag börja uppdatera sidan först på fredag. Man har ju en timme på sig att hämta telefonen, och jag antar att jag inte är helt ensam om att ha gjort flera bokningar (men ska bara hämta 1) och att det då kan trilla in en del exemplar som ingen hämtat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 23:33
Ursprungligen av ninor:

Absolut, men som någon annan sa ville de säkert undvika att folk vallfärdade till sidan och bokade. Men om jag var du så skulle jag börja uppdatera sidan först på fredag. Man har ju en timme på sig att hämta telefonen, och jag antar att jag inte är helt ensam om att ha gjort flera bokningar (men ska bara hämta 1) och att det då kan trilla in en del exemplar som ingen hämtat.

Visserligen.
Samtidigt kan de ju boka upp all tid de har för att lämna ut telefoner, så att det ändå kanske inte går att boka en upphämtning. Men ja, har jag inte fått en bokning av telefonen jag verkligen vill ha så lär jag stå med datorn utanför butiken och trycka på refresh och samtidigt tjata skallen utav den som står i entrén på att släppa en telefon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 08:43
Ursprungligen av josie:

Det hade ju i så fall kanske varit schysst av dem att säga i förväg när de skulle öppna upp bokningen. Som - ja, ALLA andra, gjorde. Öppnade bokningen i fredags kl 00.01.
Öppna bokningen mitt på dagen liksom utan förvarning?
Nej jag tycker att det är dåligt. Vet ju inte ifall det kommer att ändras nu från nu till fredag så får ju sitta på sidan och uppdatera. Samtidigt som jag förstås håller på en 6a 64gb guld som jag egentligen inte vill ha och någon annan håller en 6a 64gb grå, eller 6+ 64gb grå, som jag vill ha. Gah!

De skulle säga till dig? Hur tycker du att de skulle administrera det? De skulle automagiskt känna till att du ville boka en telefon?

Jag tycker väl att det är upp till dig att kontrollera, det är ju inte att det är ovanligt att de möjliggör bokning på detta sättet precis som i staterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-24 08:53
Ursprungligen av zinned:

De skulle säga till dig? Hur tycker du att de skulle administrera det?

Inte mig, alla, i förväg. Exempelvis likadant som alla andra, genom att säga att det här och det här datumet klockan så här så kan man förhandsboka på vår hemsida. Det har i flera dagar funnits en bokningssida som länkas från förstasidan på apple.se där man kan välja lur men sen är knappen inaktiverade och det står "Färdig att skickas: Inte tillgänglig för tillfället". Där hade ju varit en bra placering av en text om att man istället kan förhandsboka för upphämtning. Finns ingen text om det nu heller. Den här sidan har jag varit inne på minst 30ggr per dag från att den kom upp för att se om de släppt mer info.
Eller knappen "Så här köper du" som INTE leder till förhandsbokningen eller någon som helst info om den.

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker väl att det är upp till dig att kontrollera, det är ju inte att det är ovanligt att de möjliggör bokning på detta sättet precis som i staterna.

Fast det är ju precis det jag hade önskat, och trott och precis tvärt om som de gjorde - i staterna, eller i övriga länder där den släpptes i fredags. Där annonserade man ut i förväg att - ja precis - förhandsbokningen släpps natten till fredagen innan själva släppet. Precis som jag hade önskat att det var. Då har alla lika stor chans att sitta uppe och försöka boka på hemsidan vid givet klockslag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-24 08:58

Jag håller med om att det är dåligt att Apple inte gick ut med någon info utan bara släppte på bokningarna i butik utan något som helst väsen.

Men som de står, de kommer fortfarande ha telefoner tillgängliga som ej är bokningsbara. Spontant känns det som de har fått relativt mycket enheter eftersom de just kan släppa på en förhandsbokning?

Lattjo att det finns så mycket 16GB enheter i alla olika färger och storlekar. Tycker fortfarande det var lite snålt att inte dra upp 16GB till 32GB - Hade passat mig perfekt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 08:59

Jag kan hålla mig dig om att sidan för att förhandsboka är ganska dåligt placerad, hyfsat gömd. Sedan så har väl Apple valt att inte ha samma rutin som i staterna, av okänd anledning. Att det i flera dagar skulle ha gått att förboka tvivlar jag på, jag har för mig att jag kollade för tre-fyra dagar sedan och då fanns den inte men däremot kan den ha funnits i två dagar nu. Att modellen du önskar är uppbokad är ju inte konstigt, när väl möjligheten kommer så måste man ju vara snabb i vändningarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-24 23:06
Ursprungligen av zinned:

Jag kan hålla mig dig om att sidan för att förhandsboka är ganska dåligt placerad, hyfsat gömd. Sedan så har väl Apple valt att inte ha samma rutin som i staterna, av okänd anledning. Att det i flera dagar skulle ha gått att förboka tvivlar jag på, jag har för mig att jag kollade för tre-fyra dagar sedan och då fanns den inte men däremot kan den ha funnits i två dagar nu. Att modellen du önskar är uppbokad är ju inte konstigt, när väl möjligheten kommer så måste man ju vara snabb i vändningarna.

Det jag skrev var alltså att en bokningssida varit uppe flera dagar (den i bilden ovan) men att det aldrig och inte heller nu gått att boka via den.
Den sidan där man nu kan göra bokningar är ju som du sett en helt annan sida. Märkligt att man inte länkar dit från produktinformationen och/eller sidan om "Så köper du". Det är det jag menade.

Det blir att åka i alla fall till butiken på fredag och hoppas på det bästa.

Apple verkar ha en dålig vecka på många fronter just nu..

Skralt online-utbud

Det verkar som om det bara finns 16Gb telefoner att boka på webbsidan. Vem klarar sig på det? Apparna kommer ju med Retina HD att bli större... Sen verkar det vara väldigt mycket operatörslåst.

Hoppas det lönar sig att köa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 21:04
Ursprungligen av PeterPandion:

Det verkar som om det bara finns 16Gb telefoner att boka på webbsidan. Vem klarar sig på det? Apparna kommer ju med Retina HD att bli större... Sen verkar det vara väldigt mycket operatörslåst.

Hoppas det lönar sig att köa.

Nu ja. Hade du varit ute i god tid så fanns alla att välja

Vilken entré om man kommer med bil?

Kommer med bil imorgon bitti när garaget öppnar. Enligt centrumets webbsida så öppnar centrumet 0700, garaget 0600.. måste man knalla runt till nån fotgängar-entré eller nåt?

Hej hej Täby! Verkar ju bli en rejäl kö lagom till öppningen.

Har ni fått kaffe/vatten?

  • Medlem
  • 2014-09-26 10:15

Hur har det gått för er? Har ni fått någon telefon? Hur lång var kön? Någon som har bilder? Det skulle vara kul att se!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-26 10:37
Ursprungligen av jac:

Hur har det gått för er? Har ni fått någon telefon? Hur lång var kön? Någon som har bilder? Det skulle vara kul att se!

Har fått telefon, allt har gått bra, lite segare kö än förra året eftersom det var varannan från förbokade och varannan från "vanliga" kön men ungefär 1h50min efter öppning fi k jag komma in.

Fantastiskt bemötande i butiken som alltid.

Nu ska jag lägga över allt på nya luren

Ursprungligen av jac:

Hur har det gått för er? Har ni fått någon telefon? Hur lång var kön? Någon som har bilder? Det skulle vara kul att se!

Här finns min artikel och en del av bilderna jag tog.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 12:49

Har nu hämtat min på Apple store i täby.
Blev till slut en iPhone 6 64 gb guld. Den förbokade kön var betydligt längre än den andra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-26 18:08

Jag och polaren kom dit vid 07.30 och gled in på plats två och tre i förbokningskön. Kändes nästan kriminellt att sedan glida in som kund nr 3 för dagen, långt före de som köat i väldigt många timmar.

Kom därifrån 08.15 med min 6+ 64GB och ett silikonskal!

Sjukt nöjd, enligt Apple Store anställda är förbokningssystemet här för att stanna i Sverige.

Bevaka tråden