Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ankommit Göteborg 06:53.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-23 07:05
Ursprungligen av Trigger`:

Hanterad i Stockholm - 06:44! Nära nu

vilken väg har ditt paket gått? Min status är kvar på Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK....

min är skickad från köpenhamn 06.29

With delivery courier STOCKHOLM - SWEDEN 08:32

12 Departed Facility in MALMOE - SWEDEN MALMOE - SWEDEN 08:09

Uthämtad och klart. 6 Plus grå 64GB. Ganska smidigt måste jag ändå säga både Borderlinx hantering och DHL ?

Nu har jag min iPhone 6! Allt gick smidigt! Den gick från birgmingham - UK, Midlands -UK Leipzeg -Tyskland, sen Stockholm - Arlanda vidare mot Årsta

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-23 12:27

Själv sitter jag och väntar på att DHL ska fixa mitt paket... Har samma status dom igår och har pratat med kundtjänst där de inte riktigt vet varför den inte lämnat England än... Förhoppningsvis kommer den imorgon... :/

Ursprungligen av kafferast:

Uthämtad och klart. 6 Plus grå 64GB. Ganska smidigt måste jag ändå säga både Borderlinx hantering och DHL ?

Visst är den grym ?
Visade upp min på Elgigangen och lite andra ställen de var mäkta imponerade, framförallt var det ingen som trodde att man redan hade en Försökte ju bara leta skal till den, vilket inte var så lätt.

Sitter med min här nu också.
Den är suverän!

Ursprungligen av everlast:

Sitter med min här nu också.
Den är suverän!

Många som är avundsjuka. Själv får jag vänta till på fredag. Skall bli roligt att se hur stor skillnad det är från min 5S.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-23 15:32

Pratade nyss med DHL, och mitt paket var senast scannat i East Midlands och gick inte därifrån som det skulle... Nu hittar de tydligen inte paketet och letar för fullt efter det....

Fick min oxå nu, DHL var stjärnor och kuriren ringde och kunde svänga förbi jobbet på vägen tillbaka till terminalen och lämna över den, hittills sjukt nöjd.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-23 17:21

Fick min i6 16 guld vid 11:30 idag, tyvärr inte hunnit hem från jobbet än, men snart! Kliar bara "lite" i fingrarna just nu ?

Är det ngn med Telia som kan använda 4G-nätet?

NM: Fick det att fungera, men nu har jag lyckats med en annan dumhet, av ngn anledning så fick jag en massa fel i appstore så telefonen bytte till den amerikanska butiken, och nu kan jag inte ändra tillbaka eftersom jag har en aktiv itunes matchprenumeration.

Och det dumma är att jag inte kan byta tillbaka eftersom man inte kan byta land förrän prenumerationen gått ut i december, så om det här inte är ett problem som är relaterat till att telefonen inte är släppt här än så kan jag inte använda app store på telefonen förrän i december då prenumerationen går ut.

Senast redigerat 2014-09-23 19:00
  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-23 19:55
Ursprungligen av simulacra:

Är det ngn med Telia som kan använda 4G-nätet?

NM: Fick det att fungera, men nu har jag lyckats med en annan dumhet, av ngn anledning så fick jag en massa fel i appstore så telefonen bytte till den amerikanska butiken, och nu kan jag inte ändra tillbaka eftersom jag har en aktiv itunes matchprenumeration.

Och det dumma är att jag inte kan byta tillbaka eftersom man inte kan byta land förrän prenumerationen gått ut i december, så om det här inte är ett problem som är relaterat till att telefonen inte är släppt här än så kan jag inte använda app store på telefonen förrän i december då prenumerationen går ut.

Logga ut i app store med knappen längst ner på första sidan och logga sen in igen så borde den ställa om till rätt?

Min wifi fungerar inte på min nya 6:a.
Är i kontakt med Apple för att se om dom kan lösa problemet.

Ursprungligen av everlast:

Min wifi fungerar inte på min nya 6:a.
Är i kontakt med Apple för att se om dom kan lösa problemet.

http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-23 21:39

Och nu har Telia flyttat fram sin leveransdatum till 6/11...

Ursprungligen av kenjon:

Och nu har Telia flyttat fram sin leveransdatum till 6/11...

Liknar 5s förra året. Tacka vet ja Bx???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-23 21:55
Ursprungligen av Olsson71:

Liknar 5s förra året. Tacka vet ja Bx???

Tror du @voerot och andra i hans sits säger samma sak? Alltid ett aningen osäkert kort att beställa så då man inte har kontrollen själv.

Ursprungligen av kenjon:

Och nu har Telia flyttat fram sin leveransdatum till 6/11...

Dra till Elgiganten på fredag istället! Det ska jag göra!

Ursprungligen av zinned:

Tror du @voerot och andra i hans sits säger samma sak? Alltid ett aningen osäkert kort att beställa så då man inte har kontrollen själv.

Man får chansa lite oxå. Men det löser sig säkert till slut. Alltid roligt att få en tidigare än polarna ?

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-23 22:04
Ursprungligen av zinned:

Tror du @voerot och andra i hans sits säger samma sak? Alltid ett aningen osäkert kort att beställa så då man inte har kontrollen själv.

Självklart håller jag med om att det kan vara ett osäkert kort, men i de flesta fall så går det utan problem. Nu har de för övrigt hittat mitt paket, i Örebro.... paketet skulle inte ens till Örebro utan till Arlanda... så frågan är hur det har kommit dit? Men huvudsaken är iaf att paketet är hittat

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-23 22:06
Ursprungligen av westerlu77:

Dra till Elgiganten på fredag istället! Det ska jag göra!

Enligt de uppgifter jag fick säljer de bara med abonnemang.

Ursprungligen av kenjon:

Enligt de uppgifter jag fick säljer de bara med abonnemang.

Läs igenom denna tråden så ser du att dom själva bekräftar att dom kommer att sälja kontant på fredag.
http://www.elgiganten.se/cms/iphone-6/iphone-...
Jag har även ringt och fått detta bekräftat ett par gånger ifrån Elgiganten.

Någon av er andra här inne som har fått era nya telefoner från uk. Och som inte kan ansluta till wifi?
Telefonen kan helt enkelt inte söka och identifiera wifi-nätverk.

Ursprungligen av everlast:

Någon av er andra här inne som har fått era nya telefoner från uk. Och som inte kan ansluta till wifi?
Telefonen kan helt enkelt inte söka och identifiera wifi-nätverk.

Prova att stänga av wi-fi i systeminställningarna under platstjänster

Ursprungligen av Olsson71:

Prova att stänga av wi-fi i systeminställningarna under platstjänster

Jag har provat allt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 15:00
Ursprungligen av everlast:

Jag har provat allt...

Om du har provat allt så återstår väl inget annat än att lämna tillbaks telefonen?

Bevaka tråden