Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdelning mellan två datorer

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-19 08:58
Ursprungligen av kladda:

Team Viewer?

Inlägg #5, #6 och #9?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-19 09:31
Ursprungligen av zinned:

Inlägg #5, #6 och #9?

Är medveten om detta, tack.
Dock kom lensv in med sina frågor efter alla dom inläggen (är inte TS) samt att han/hon har inte uttalat sig om möjligheten för TV innan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-19 09:34
Ursprungligen av lensv:

Som privatperson hade TV kanske kunnat vara ett alternativ. Tycker dock ändå att det hade varit bättre om man kunde använda Apples egna verktyg på ett smidigt sätt…

Förstår.
Riktigt svårt att komma med fler förslag när man inte sitter framför det och kan testa själv. Tyvärr.

Får du ens upp möjligheten att skriva in nav och psw eller får du direkt att den inte kan ansluta?

Testa även att bocka i det översta alternativet under "Datorinställningar".

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-06-19 12:05
Ursprungligen av kladda:

Förstår.

Testa även att bocka i det översta alternativet under "Datorinställningar".

Se på f*n… Det verkar faktiskt vara detta som ställer till det. Jag har antagligen missförstått något, men vad exakt gör denna inställning?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-23 06:38

Lite annat problem här. När jag i Finder sidofält markerar en datorn jag dela. Sedan klickar "Dela bildskärm" då kommer jag direkt till hur inloggningsfönstret ser ut på den datorn. När jag väll loggat in kan man se allt jag företar mig på den datorn. Dvs alla som befinner sig i närheten av datorn kan se vad som händer på skärmen. Jag trodde sådant skulle ske i bakgrunden och helt inkognito. Har jag missat någon inställning?

OBS. Detta händer bara när när endast en (jag) är inloggad på den fjärrstyrda datorn.

Kör Mavericks 10.9.4 på båda datorerna.

Bevaka tråden