Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album i ipad 2 försvunna efter uppdatering till iOS7 ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min pappa la ned mycket arbete med att göra iordning sina foton och sortera in dem i album, men de har försvunnit med en uppdatering till iOS7. Innan hade han iOS6.. är de borta för alltid eller är det någon inställning jag missat?

Fotona finns alltså kvar, men själva album-sidan innehåller inga album

Mycket tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-22 14:02
Ursprungligen av klarabara:

Fotona finns alltså kvar, men själva album-sidan innehåller inga album

Han ser alltså bara Kamerarullen om han klickar på Album längst ner till höger?
Har han någonsin synkat albumen via iTunes i dator? (troligen ej)
Jag sökte lite och hittade andra som råkade ut för detta vid uppgradering från iOS 5 till 6 utan att få tillbaks albumsorteringen, dök inte upp något om från 6 till 7. Men med iOS7 introducerade ju ett nytt sätt att överblicka bilderna i Samlingar. I värsta fall är sorteringsinformationen borta. Har en känsla att funktionen framför allt kom till för att spegla mappar gjorda i iPhoto på datorn och synk över iTunes.

Tack för ditt svar!

Han hittade dem genom att skapa dra dit en bild eller hur han nu gjorde. En bild från albumet "drogs dit" och sen dök albumet upp igen! Ledsen att jag inte kan ge en bättre beskrivning av hur han gjorde, var inte på plats. Nu återstår att se om han kan ändra ordningen på dem också, men det borde ju gå

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-23 00:56
Ursprungligen av klarabara:

Han hittade dem genom att skapa dra dit en bild eller hur han nu gjorde. En bild från albumet "drogs dit" och sen dök albumet upp igen!

Vad bra det löste sig! Jag förstår precis hur han gjorde. Inte.

Ursprungligen av klarabara:

Nu återstår att se om han kan ändra ordningen på dem också, men det borde ju gå

Han trycker på Ändra uppe till höger så kan han dra på de tre parallella strecken ≣ och ändra ordning på alla mappar utom Kamerarullen och Bildström (om det är aktiverat) som alltid ligger överst.

Aha! Jag meddelar han det! Tack!

1
Bevaka tråden