Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-21 20:55

Var inne i en trebutik idag och säljaren sa att det borde komma bekräftelsemail snart så det är inget onormalt enligt honom. Väntar min iphone plus på fredag!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-21 21:35

Har beställt en iphone 6 guld 32 gb från phonehouse. Var fröst inne via tele2's hemsida, men lackade ur när ingenting funkade och beställde via phonehouse istället.
Funderar dock på att köa till apple store så man slipper sitta hemma och vänta. Plus att jag fortfarande inte är helt säker på om jag vill ha en iPhone 6 eller en iPhone 6+, samt silver eller guld..

Beställde precis en rymdgrå iPhone 6 64GB från Tele2. Beräknat leveransdatum 6/10. Hoppas det stämmer, väntade i sju(!) veckor när jag beställde femman för två år sedan.

Skumt.. TRE skriver Om du beställt mellan 19/9 klockan 00.01-03.00. Leverans vecka 39 (tidigast 26/9)
Telenor skriver "Har du beställt mellan 15-21 September" beräknad leverans v. 41-42.
Rörade iPhone 6 64GB Space Grey.

Konstigt att det skiljer sig 2 veckor mellan TRE och Telenors siffror.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-22 17:57
Ursprungligen av j0hanSE:

Skumt.. TRE skriver Om du beställt mellan 19/9 klockan 00.01-03.00. Leverans vecka 39 (tidigast 26/9)
Telenor skriver "Har du beställt mellan 15-21 September" beräknad leverans v. 41-42.
Rörade iPhone 6 64GB Space Grey.

Konstigt att det skiljer sig 2 veckor mellan TRE och Telenors siffror.

Dock har det ju inte gått att beställa innan den 19e? Så fattar inte var telenor får 15-21 sep ifrån.

Dock lite spännande att det skiljer så pass mycket i leveranstid. De borde ju få en första leverans och då kunna leverera ett par stycken till kunder redan v.39. De kan ju inte bara sälja första leveransen i telenors butiker?

Det verkar som om tre har fått flytta fram sina leveranser gällande de som inte hann med mellan 0000-0100. Enligt tre på lördag morgon så sa de att de som beställer även då ska hinna med leveransen vecka 39. De hade tydligen fått många fler exemplar än vad som var aktuellt då när 5s:en släpptes. Men vem vet egentligen vad som är sant... Givetvis kommer man inte att få luren på fredag även om jag beställde den under rätt tid. Får den säkert vecka 41 eller nåt!

Citat:

Hej Johan, nej precis som vi skriver är de beräknade. De flesta telefoner som beställts på förbokningsnatten kommer att skickas ut på torsdag. Sen kan det finnas exempel på vissa färger och eller modeller som sålt bättre än förväntat och att den tilldelning vi fått från Apple helt enkelt inte räcker till alla ordrar. I de fallen blir leveransdatum förskjutet. Men vi försöker hålla leveransinformationen uppdaterad dagligen framåt och jag ska be kollegorna ta fram en mer exakt lista beroende på när man beställde. /Kimmo

Så svarade dem. Då kanske de skickar 6 64GB Space Grey denna vecka iaf då?

Loggade in på "Mina sidor" Telia idag - och kollade på "Ärenden". Detta styrker min uppfattning att Telia får sin leverans till Sverige idag - för att under veckan distribuera till olika butiker och posten - för leverans den 26:e på fredag.

Blev en 6+ 128GB space grey från Telia. Beräknad leverans 2014-10-03, är bara hålla tummarna!

Idag bokade jag iphone6 på Apple store Helsingborg. Gott om det fanns det.

Imorgon är det jag som avbokar telefonen från telia.

Ursprungligen av Borttaget:

Idag bokade jag iphone6 på Apple store Helsingborg. Gott om det fanns det.

Imorgon är det jag som avbokar telefonen från telia.

Har de förbokningslistor? Inte för att det spelar mig någon roll (med 100 mil till närmaste Apple store)

Senast redigerat 2018-07-23 10:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Har de förbokningslistor? Inte för att det spelar mig någon roll (med 100 mil till närmaste Apple store)

Japp, det går att boka på Apples hemsida. Man väljer upphämtningstid. Nu slipper man köa. Har lagt in en bokning på en guldfärgad iPhone 6, hämtning mellan 8 och 9 på fredag morgon.

Ursprungligen av Capeman:

Japp, det går att boka på Apples hemsida. Man väljer upphämtningstid. Nu slipper man köa. Har lagt in en bokning på en guldfärgad iPhone 6, hämtning mellan 8 och 9 på fredag morgon.

De hade verkligen gömt den där sidan:)

Och det annonserades väl inte i förväg utan smögs igång? Jag misstänker att de ville undvika en smäll när den lades ut.

Ibland finns det fördelar att bo där nere som ni gör. Men jag har nog min telefon på fredag i alla fall. Står nästan först i bokningslistan för den lokala butiken. Bara en före och det är en "usual suspect"

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-23 08:18

En 6+ 128 GB guld på Halebop, plats 34. Hoppas den kommer på fredag.

Ursprungligen av MatsOlov:

En 6+ 128 GB guld på Halebop, plats 34. Hoppas den kommer på fredag.

Tro när Halebop får sina? Hoppas de uppdaterar status idag..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 08:50
Ursprungligen av Capeman:

Japp, det går att boka på Apples hemsida. Man väljer upphämtningstid. Nu slipper man köa. Har lagt in en bokning på en guldfärgad iPhone 6, hämtning mellan 8 och 9 på fredag morgon.

Najs! Nu har jag bokat en rymdgrå 6+ 64GB. Jag är fortfarande osäker på storleken, så man kanske skulle boka en 6:a också så man kan klämma och känna i samband med upphämtning och bestämma sig då. Men det känns lite fusk.

Senast redigerat 2014-09-23 09:31
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-23 09:07

Jag har beställt iPhone 6 64GB SpaceGrey från Telenor. Har tyvärr inte fått något bekräftat leveransdatum än...
Byter från en 4S, så jag förväntar mig ett rejält lyft.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 09:49

Var hittar ni den förbokningssidan??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 10:12
Ursprungligen av ninor:

Var hittar ni den förbokningssidan??

http://www.apple.com/se/retail/iphone/

Borde va en tråd för oss som redan har en iPhone 6 ?
Stolt ägare sedan i Lördags

Ursprungligen av @ndreas:

Borde va en tråd för oss som redan har en iPhone 6 ?
Stolt ägare sedan i Lördags

6 eller Plus? Intryck?

Ursprungligen av adrianyan:

6 eller Plus? Intryck?

Jag kände på en Plus och älskar större skärmar men tyckte den var alldeles för stor för min smak, så det blev en vanlig iPhone 6.
Den ligger perfekt i handen och jag har inga problem att sköta allt med en hand, vilket för mig var den stora anledningen till att inte välja Plus.
Är grymt nöjd, skärmen tycker även ljudet är högre i högtalarna. Den känns riktigt tunn trots det egentligen inte skiljer mkt från 5S så känns det ändå att den är mkt tunnare. Dock känns den lite tyngre än en Samsung S5 trots att den inte är det.
T.om ikonerna ser ju bättre ut nu när de fått lite mer mellanrum mellan sig

Av 10 möjliga får den nog 9,999 !

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-23 14:07
Ursprungligen av @ndreas:

Borde va en tråd för oss som redan har en iPhone 6 ?
Stolt ägare sedan i Lördags

Det är väl bara att skapa en då.

Fick precis ett meddelande från Telenor att min iPhone 6 är påväg med posten.

Ursprungligen av MatsOlov:

Det är väl bara att skapa en då.

Nej dumt, då jag hade varit den enda där som fått den

Ursprungligen av lappen71:

Nej dom måste inte säljas olåsta men det ska vara gratis från i år att låsa upp dom.
Halebop säljer dom låsta men man kan låsa upp dom efter 12 månader fast man har knutit sig till ett 24 månaders abonnemang.

Halebops iPhone 6 är olåsta! Glädjande..

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-09-23 15:00

Bokade precis en iPhone 6 64gb space grey på Emporia.
Hämtar fredag mellan 8-9

Nu har telenor uppdaterat tiderna för leveranserna igen. En bra nyhet för oss som tog Telenor.

Ni som beställde vecka 38, natten den 19/9 av iPhone 6.

Citat:

16 GB Grey - beräknad leverans v. 39-40
16 GB Silver - beräknad leverans v. 39-40
16 GB Gold - beräknad leverans v. 39-40
64 GB Grey - beräknad leverans v. 39-40
64 GB Silver - beräknad leverans v. 39-40
64 GB Gold - beräknad leverans v. 39-40
128 GB Grey - beräknad leverans v. 39-40
128 GB Silver - beräknad leverans v. 40
128 GB Gold - beräknad leverans v. 39-40

dvs att de skickar ut min modell 64GB Space Grey på Torsdag. Gött mos!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 17:43

Hur tänker ni andra när ni har valt mellan iPhone 6 och iPhone 6+?

Jag har just nu bokningar på båda varianterna, men velar fram och tillbaka ang vilken jag egentligen vill ha. Har för nuvarande en iPhone 5 och skulle vilja ha en lite större, dock känns inte 6an tillräckligt stor. Och 6+ känns aningen för stor. Kameran, batteritiden etc tilltalar med 6+ men är rädd för att den kommer att upplevas för stor, svår att få plats med i fickor etc...

  • Medlem
  • 2014-09-23 17:55

En 6+ 128 GB guld bokad hos Halebop, plats 21. Nu blir min W980i pensionerad och trotjänaren 4S får en ny kompis i fickan

Bevaka tråden