Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Yay, jag har mitt trackingnummer och paketet är överlämnat till agenten!

Är det värt allt meck när det verkar som att ni Borderlinx-nissar får telefonen ca 48 timmar innan oss andra? Dessutom blir det väl dyrare samt att ni måste byta adapter. Förra gången när det var iphone 5s release då har jag för mej att det var flera veckors skillnad. Då beställde jag också via Borderlinx..

Ursprungligen av westerlu77:

Är det värt allt meck när det verkar som att ni Borderlinx-nissar får telefonen ca 48 timmar innan oss andra? Dessutom blir det väl dyrare samt att ni måste byta adapter. Förra gången när det var iphone 5s release då har jag för mej att det var flera veckors skillnad. Då beställde jag också via Borderlinx..

Byta adapter? iPhoneladdare av olika slag har man ju ett gäng av hemma. Dessutom hade man bara fått telefonen om man lyckats beställa via sin operatör eller campat utanför Äppelbutikerna.

Men nästa gång så lär jag hoppa över till UK och hämta ut den i en butik, då får man dessutom en liten upplevelse och kan fylla på sitt frequent flierkonto

Ursprungligen av westerlu77:

Är det värt allt meck när det verkar som att ni Borderlinx-nissar får telefonen ca 48 timmar innan oss andra? Dessutom blir det väl dyrare samt att ni måste byta adapter. Förra gången när det var iphone 5s release då har jag för mej att det var flera veckors skillnad. Då beställde jag också via Borderlinx..

Med tanke på den klena tilldelningen Sverige ofta får i första vändan är det lite av en gardering att beställa från UK. För min del är det mest kul, inte så mycket meck. Ungefär samma pris som i Sverige och i bästa fall en telefon i handen några dagar före den svenska releasen.

Men visst är det stört att sitta och reloada i väntan på olika tracking-id. Jag erkänner att jag inte är helt frisk.

Nu är min på väg mot Sverige med DHL

Elgiganten, Siba o Telia b.l.a kommer ju att släppa den operatörslös den här gången den 26/9+ Applestore förstås.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-22 13:34
Ursprungligen av simulacra:

eller campat utanför Äppelbutikerna.

Campat? Nej, men väl komma dit när de öppnar

Fick nyss ett långt sms av DHL! Min är påväg till Sverige! har skickat den till min jobbadress i Stockholm tjoho!

Ursprungligen av Trigger`:

Fick nyss ett långt sms av DHL! Min är påväg till Sverige! har skickat den till min jobbadress i Stockholm tjoho!

Förstår inte varför jag inte får ngn SMS-info, mitt mobilnummer är ju registrerat hos BX.

Ursprungligen av Trigger`:

Fick nyss ett långt sms av DHL! Min är påväg till Sverige! har skickat den till min jobbadress i Stockholm tjoho!

Samma här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-22 14:19
Ursprungligen av westerlu77:

Elgiganten, Siba o Telia b.l.a kommer ju att släppa den operatörslös den här gången den 26/9+ Applestore förstås.

Jag kollade med ElGiganten på orten i helgen, de visste inget om olåsta. Eller utan abonnemang.

Ursprungligen av kenjon:

Jag kollade med ElGiganten på orten i helgen, de visste inget om olåsta. Eller utan abonnemang.

Man kan bara köpa olåsta på apple.se eller i en applestore i stockholm eller malmö.

Ursprungligen av kenjon:

Jag kollade med ElGiganten på orten i helgen, de visste inget om olåsta. Eller utan abonnemang.

Lite svårt att tro att dom "stora varuhusen" säljer olåsta - åtminstone i början. Men säker kan man ju aldrig vara.
Kollade med sonen - som jobbar på Elgiganten - inte heller hört detta.

Konstigt! Det står ju på Elgigantens hemsida om olåsta priser. Dom kan man ju undra varför dom nämner dom isåfall? Han jag pratade med sa att dom ska sälja olåsta på fredag. Även Telia har ju olåsta för försäljning den 26/9.
http://www.elgiganten.se/cms/iphone-6/iphone-...

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-22 15:43
Ursprungligen av simulacra:

Förstår inte varför jag inte får ngn SMS-info, mitt mobilnummer är ju registrerat hos BX.

Jag har inte heller fått något sms...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-22 15:44
Ursprungligen av voerot:

Jag har inte heller fått något sms...

Skrev ni in mobilnr med +46-format?

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-22 15:47
Ursprungligen av dermike:

Skrev ni in mobilnr med +46-format?

Japp det gjorde jag...
Dock så står det inte på DHLs hemsida att paketet är upphämtat än..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-22 16:23
Ursprungligen av voerot:

Japp det gjorde jag...
Dock så står det inte på DHLs hemsida att paketet är upphämtat än..

Mitt är på förhandsinformation bara och fått sms. Kanske beror på att du inte har ett DHL-ställe tillräckligt nära?

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-22 18:01
Ursprungligen av dermike:

Mitt är på förhandsinformation bara och fått sms. Kanske beror på att du inte har ett DHL-ställe tillräckligt nära?

Ja, kanske det... Men nu har dom hämtat paketet iaf

Mitt är upphämtat i Birmingham av DHL kl 15:00 idag.

Kommer nog inte att hinna få min imorgon, jag var inte säker på när jag skulle få telefonen så jag skickade hem den, men nu kommer jag att vara på jobbet mellan 9-17 och jag tror inte att jag kan få utköraren att lämna av den på jobbet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-22 18:30
Ursprungligen av simulacra:

Kommer nog inte att hinna få min imorgon, jag var inte säker på när jag skulle få telefonen så jag skickade hem den, men nu kommer jag att vara på jobbet mellan 9-17 och jag tror inte att jag kan få utköraren att lämna av den på jobbet.

Men snälla nån människa, du får ju åtminstone ta ut en semesterdag för detta!

Ursprungligen av simulacra:

Kommer nog inte att hinna få min imorgon, jag var inte säker på när jag skulle få telefonen så jag skickade hem den, men nu kommer jag att vara på jobbet mellan 9-17 och jag tror inte att jag kan få utköraren att lämna av den på jobbet.

Det var därför som jag angav jobbet som adress på en gång när jag beställde i fjol:)

Ursprungligen av IngoX:

Men snälla nån människa, du får ju åtminstone ta ut en semesterdag för detta!

Man tycker ju det, personligen så skulle jag föredra Posten varje dag i veckan. För privatpersoner så ser jag inte alls fördelen med speditionsföretag för små försändelser, det är ju i princip alltid ngn komplikation som hamnar ivägen. Under de 4 senaste utkörningarna jag minns från olika företag jag tagit emot så har 2 av dem inneburit att föraren stannar antingen vid fel nummer eller ser en koddosa och helt enkelt struntat i att ens försöka ringa (dvs göra sitt jobb). Och även om man mot förmodan får tag i i föraren så får man höra att "eftersom jag har passerat det stället så kan jag öht inte lämna av det på den nya adressen på vägen tillbaka till HK".

Med posten så vet man ju att försändelsen ligger på ett uthämtningsställe och väntar. Jag har glömt räkningen på hur många ggr jag sett budbilen stanna utanför mitt hus bara för att sen köra iväg utan ett ens försöka leverera och sen markera ngt bullshit på orsaken till att utlämning inte lyckats.

Min har nu lämnat Birmingham! Din då @everlast ?

Ursprungligen av Trigger`:

Min har nu lämnat Birmingham! Din då @everlast ?

Lämnade Birmingham kl 19, mot Göteborg

Status
DEPARTED FACILITY IN BIRMINGHAM - UK
Monday, September 22, 2014 at 19:00

Ursprungligen av simulacra:

Man tycker ju det, personligen så skulle jag föredra Posten varje dag i veckan. För privatpersoner så ser jag inte alls fördelen med speditionsföretag för små försändelser, det är ju i princip alltid ngn komplikation som hamnar ivägen. Under de 4 senaste utkörningarna jag minns från olika företag jag tagit emot så har 2 av dem inneburit att föraren stannar antingen vid fel nummer eller ser en koddosa och helt enkelt struntat i att ens försöka ringa (dvs göra sitt jobb). Och även om man mot förmodan får tag i i föraren så får man höra att "eftersom jag har passerat det stället så kan jag öht inte lämna av det på den nya adressen på vägen tillbaka till HK".

Med posten så vet man ju att försändelsen ligger på ett uthämtningsställe och väntar. Jag har glömt räkningen på hur många ggr jag sett budbilen stanna utanför mitt hus bara för att sen köra iväg utan ett ens försöka leverera och sen markera ngt bullshit på orsaken till att utlämning inte lyckats.

Hade du beställt på Telia - med leverans på fredag 6/9 - så hade du fått posten. Fraktfritt och olåst. Men det är klart - då hade du fått vänta 2-3 dagar extra. Postombuden är ju många gånger öppna till 22:00 - alla dagar i veckan.

Om man tittar på en gammal "tracking", så ser man att dom kommer vara framme i morgon...
Här ser ni rutten.

25/10/2013 11:48 Delivered Stockholm!
25/10/2013 08:39 With delivery courier STOCKHOLM - SWEDEN
25/10/2013 06:39 Arrived at Sort Facility STOCKHOLM - SWEDEN
25/10/2013 04:42 Departed Facility LEIPZIG - GERMANY
25/10/2013 04:39 Transferred LEIPZIG - GERMANY
24/10/2013 23:43 Departed Facility EAST MIDLANDS - UK
24/10/2013 22:10 Processed EAST MIDLANDS - UK
24/10/2013 21:07 Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK
24/10/2013 19:52 Departed Facility BIRMINGHAM - UK
24/10/2013 18:19 Processed BIRMINGHAM - UK

Hanterad i Stockholm - 06:44! Nära nu

Bevaka tråden