Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Olsson71:

De kommer att skickas på måndag eftermiddag från bx. Ingen har lämnat än. Så 2-3 dagar blir ons-torsdag leverans till oss
Bara att vänta. ? Men vi får de tidigare än de som släpps i Sverige, enl. Apple som jag har en kontakt inom har inte jag fått direktbeställning av ännu när jag la en där oxå

Sista meningen var lite svår att förstå...

Ursprungligen av BlackSmp:

Sista meningen var lite svår att förstå...

Har en kontakt på Apple som ska skicka en snabblänk med köp av iPhone 6 när de har fått dem och ännu har jag inte fått länken och de gällde svenska AppStore.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-21 16:21
Ursprungligen av Olsson71:

De kommer att skickas på måndag eftermiddag från bx. Ingen har lämnat än. Så 2-3 dagar blir ons-torsdag leverans till oss
Bara att vänta. ? Men vi får de tidigare än de som släpps i Sverige, enl. Apple som jag har en kontakt inom har inte jag fått direktbeställning av ännu när jag la en där oxå

DHL express från UK brukar komma fram dagen efter i Stockholmsområdet iaf, men lika bra att räkna med längre mentalt.

Ursprungligen av Olsson71:

Har en kontakt på Apple som ska skicka en snabblänk med köp av iPhone 6 när de har fått dem och ännu har jag inte fått länken och de gällde svenska AppStore.

Ok:)

En länk där du kan beställa från Apple Store i Sverige före 26/9 kl 8.00?

Om jag hade en sådan kontakt så skulle jag hålla tyst om det

Ursprungligen av dermike:

DHL express från UK brukar komma fram dagen efter i Stockholmsområdet iaf, men lika bra att räkna med längre mentalt.

Det låter lovande. Jag bor "bara" 2h från sthlm så jag håller också tummarna. Blir att sjukskriva sig på tisdag då (och onsdag för säkerhets skull...?)

Ursprungligen av Olsson71:

De kommer att skickas på måndag eftermiddag från bx. Ingen har lämnat än. Så 2-3 dagar blir ons-torsdag leverans till oss
Bara att vänta. ? Men vi får de tidigare än de som släpps i Sverige, enl. Apple som jag har en kontakt inom har inte jag fått direktbeställning av ännu när jag la en där oxå

Inte mycket tidigare än dom som Telia levererar på fredag 26/9 i så fall. Mycket jobb för ingenting. Behövde ingen kontakt för att beställa i fredags den 19:e - med leverans 7 dagar senare.... Till samma pris som Apple.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-21 18:02
Ursprungligen av kafferast:

Det låter lovande. Jag bor "bara" 2h från sthlm så jag håller också tummarna. Blir att sjukskriva sig på tisdag då (och onsdag för säkerhets skull...?)

Jag får alltid ett SMS från DHL där jag kan välja att hämta upp från uthämtningsställe istället för att vänta hemma. Väldigt smidigt.

Ursprungligen av adress@mac:

Inte mycket tidigare än dom som Telia levererar på fredag 26/9 i så fall. Mycket jobb för ingenting. Behövde ingen kontakt för att beställa i fredags den 19:e - med leverans 7 dagar senare.... Till samma pris som Apple.

Du har en poäng. Men för mig handlar det inte om att vara först "för att visa upp den". För mig är halva resan att sitta och beställa från Apple Uk, se postgången till BX och sen ändå få den några dagar innan sverige och på så sätt gardera mig en enhet. Strular något kan jag alltid köa men då har jag iaf på förhand garderat mig ordentligt. / lättroad

Ursprungligen av dermike:

Jag får alltid ett SMS från DHL där jag kan välja att hämta upp från uthämtningsställe istället för att vänta hemma. Väldigt smidigt.

per automatik eller måste du regga det någonstans på dhl?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-21 18:08
Ursprungligen av kafferast:

per automatik eller måste du regga det någonstans på dhl?

Du måste ha fyllt i ett när du betalade för leveransen från BX. Brukar komma SMS sen när det hämtats upp... och så glider man förbi och hämtar efter jobbet istället för att vänta hemma.

Ursprungligen av kafferast:

Du har en poäng. Men för mig handlar det inte om att vara först "för att visa upp den". För mig är halva resan att sitta och beställa från Apple Uk, se postgången till BX och sen ändå få den några dagar innan sverige och på så sätt gardera mig en enhet. Strular något kan jag alltid köa men då har jag iaf på förhand garderat mig ordentligt. / lättroad

Det där igen lite tidigare än Sverige!!
Alltid roligt annars varför beställa från bx?
Då kan man ju vänta på att Applestore får dem tillgängliga i Sverige och då är ju frågan om du får en en vecka senare eller månader senare

Ursprungligen av kafferast:

Du har en poäng. Men för mig handlar det inte om att vara först "för att visa upp den". För mig är halva resan att sitta och beställa från Apple Uk, se postgången till BX och sen ändå få den några dagar innan sverige och på så sätt gardera mig en enhet. Strular något kan jag alltid köa men då har jag iaf på förhand garderat mig ordentligt. / lättroad

Ärligt svar är alltid roligt. Lycka till med köpet.

Ursprungligen av adress@mac:

Ärligt svar är alltid roligt. Lycka till med köpet.

Detsamma?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-21 20:36
Ursprungligen av Olsson71:

Det där igen lite tidigare än Sverige!!
Alltid roligt annars varför beställa från bx?
Då kan man ju vänta på att Applestore får dem tillgängliga i Sverige och då är ju frågan om du får en en vecka senare eller månader senare

En vecka/månader senare? Vi har ju precis konstaterat att alla här som beställt från BLX har den exakt samtidigt med svenska releasen. Alltså absolut noll tidsvinst

Ursprungligen av Olsson71:

De kommer att skickas på måndag eftermiddag från bx. Ingen har lämnat än. Så 2-3 dagar blir ons-torsdag leverans till oss
Bara att vänta. ? Men vi får de tidigare än de som släpps i Sverige, enl. Apple som jag har en kontakt inom har inte jag fått direktbeställning av ännu när jag la en där oxå

Köper man en från Apple på fredag så lär man inte få den innan oktober. De som hann förbeställa av operatörerna lär ju få sin den 26:e.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-21 20:51
Ursprungligen av zinned:

En vecka/månader senare? Vi har ju precis konstaterat att alla här som beställt från BLX har den exakt samtidigt med svenska releasen. Alltså absolut noll tidsvinst

Hur mycket extra har ni betalt (frakt samt avgifter från bl) ni som beställt från England? Jag köpte via tre kundtjänst på releasenatten och har min på fredag.

totalt ca 200:- mer än svenska priset. Pundet och frakt inräknat.

Det hade ju slutat på ungefär samma pris som i Sverige, men kursen föll ju en bit så nu slutade det högre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-22 08:30
Ursprungligen av simulacra:

Köper man en från Apple på fredag så lär man inte få den innan oktober. De som hann förbeställa av operatörerna lär ju få sin den 26:e.

Klart man får. Man får den t o m i näven när man går därifrån

Ursprungligen av flat7:

Hur mycket extra har ni betalt (frakt samt avgifter från bl) ni som beställt från England? Jag köpte via tre kundtjänst på releasenatten och har min på fredag.

Jag vet inte varför du citerar mig, jag har inte beställt någon

Nu har jag fått ett DHL tracking nummer från borderlinx. Det betyder att
den skickas därifrån idag.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-22 09:14
Ursprungligen av everlast:

Nu har jag fått ett DHL tracking nummer från borderlinx. Det betyder att
den skickas därifrån idag.

Samma här så nu kommer man sitta och uppdatera DHL hela dagen ?

Ursprungligen av voerot:

Samma här så nu kommer man sitta och uppdatera DHL hela dagen ?

Skickas dom idag, så har vi dom imorgon. Borderlinx skickar alltid
med DHL leverans inom 24 timmar.

Buuh, jag har inte fått ngt trackingnummer än, får hoppas att min skickas idag iaf.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-22 11:45
Ursprungligen av simulacra:

Buuh, jag har inte fått ngt trackingnummer än, får hoppas att min skickas idag iaf.

Samma här ?

Ursprungligen av Krullka:

Samma här ?

Vad har du för ordernummer?

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-22 12:00
Ursprungligen av simulacra:

Vad har du för ordernummer?

1716149

Ursprungligen av Krullka:

1716149

Då ligger du typ 300 nummer före mig, vi får väl se hur det går, hittills har BX skött sig bra.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-22 12:35
Ursprungligen av everlast:

Skickas dom idag, så har vi dom imorgon. Borderlinx skickar alltid
med DHL leverans inom 24 timmar.

Hmm... Nu finns inte raden tracking nr kvar på min borderlinx sida.... Gör den det för dig? Har sparat numret men det består bara av siffror gör den det för dig också? #orolig

Ursprungligen av voerot:

Hmm... Nu finns inte raden tracking nr kvar på min borderlinx sida.... Gör den det för dig? Har sparat numret men det består bara av siffror gör den det för dig också? #orolig

Samma för mig.

Ursprungligen av voerot:

Hmm... Nu finns inte raden tracking nr kvar på min borderlinx sida.... Gör den det för dig? Har sparat numret men det består bara av siffror gör den det för dig också? #orolig

Ja, de insåg ju att min order har prio så nu håller de tillbaka alla andras ordrar tills min är skickad med kurir hem till dörren

Bevaka tråden