Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-19 16:40
Ursprungligen av everlast:

Äntligen fick jag mailet från Borderlinx.
Betalt och klart nu.
Har en känsla att dom går iväg ikväll...

Dom stänger kl 20:00 uk tid idag.

Dhl däremot hämtar runt 16-17.

Ursprungligen av dermike:

Dhl däremot hämtar runt 16-17.

Nej, dom hämtar fram till kl 19 på
Borderlinx.
Min blev upphämtad 18:40 förra året.

Ursprungligen av everlast:

Nej, dom hämtar fram till kl 19 på
Borderlinx.
Min blev upphämtad 18:40 förra året.

Och när de hämtar får man då ett tracking nr??

Ursprungligen av everlast:

Nej, dom hämtar fram till kl 19 på
Borderlinx.
Min blev upphämtad 18:40 förra året.

svensk tid eller brittisk?☺️

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-19 19:10

Verkar inte som att det skickas idag... står på deras hemsida att de stänger klockan 6 (lokal tid) och öppnar igen på måndag...

Man kan ju annars tycka att en dag som denna ändå ska ge utrymme för lite flexibilitet hos Borderlinx. Jaja, bara inse att tisdag-onsdag ser ut att bli dagen då.

Skickas den via express på måndag lär vi väl ha den på tisdag?

På Borderlinx hemsida står det nu att Stewart West var sjuk idag och att en praktikant hade
signerat en del försändelser med hans namn och dessa gått iväg till Malaysia av misstag.

Ursprungligen av RolexJocke:

På Borderlinx hemsida står det nu att Stewart West var sjuk idag och att en praktikant hade
signerat en del försändelser med hans namn och dessa gått iväg till Malaysia av misstag.

Du är rolig du...?

Var det någon som fick iväg sin telefon från borderlinx? eller sitter vi alla fast tills på måndag?

Min betalades kl 13 idag och är fortf being processed så de lär ju gå iväg på måndag, så länge jag vet att den gått igenom blinx så är jag nöjd.

Kul att min som skulle levereras 29/9 redan är skickad och hos Borderlinx på måndag. Så jag hamnar bara en dsg efter er som hade 19/9 som leveransdag.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-20 12:13
Ursprungligen av zinned:

Men sluta ta allt så personligt och som om det spelar någon roll om vem som är snabbast.

Jag baserar det, som jag har sagt tidigare, på min erfarenhet från diverse forum. On a side note, britterna är rent generellt väldigt långsamma på att skicka saker. Det är ett välkänt faktum att de är allt annat än snabba.

Tar det inte personligt.

Men tycker det är intressant hur du lägger fram din dåligt underbyggda slutsats som fakta.

Om den går iväg på måndag. Kan vi vänta oss den redan på tisdag då? Vad säger ni som gjort denna resa tidigare?

Ursprungligen av kafferast:

Om den går iväg på måndag. Kan vi vänta oss den redan på tisdag då? Vad säger ni som gjort denna resa tidigare?

Det beror på var du bor...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-20 16:30
Ursprungligen av zappee:

Tar det inte personligt.

Men tycker det är intressant hur du lägger fram din dåligt underbyggda slutsats som fakta.

Din irritation är ju tydlig i dina svar så det går ju lätt att tolka det så.

För övrigt så, ja, fakta o fakta...jag har hela tiden sagt att jag baserar det på allt jag läst i diverse trådar vi releaser genom åren. Knappast någon rocket science men en indikation som man sedan kan jämföra men hur pass enkelt jag personligen tycker det har varit att köpa en på releasedagen i Sverige. Det är bara det jag säger och har sagt hela tiden. Sedan får ju alla göra precis hur de vill, självklart.

De kommer väl att säljas i Sverige i veckan som kommer?

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på var du bor...

Medelstor stad (topp 10?)

Ursprungligen av kafferast:

Medelstor stad (topp 10?)

Det beror nog mer på geografin än storleken

Ursprungligen av RolexJocke:

De kommer väl att säljas i Sverige i veckan som kommer?

Om en vecka, nerräknkng pågår

Nå. Lägger du en Apple watch till rolexsamlingen? Fast det är ju bara 317L stål i klockan. Rolex har väl ännu hårdare gradering? ?

Skönt att slippa vänta

Så jävla najs är den

Betalade min 11:30 (svensk tid) i fredags och det står fortfarande "Being processed".
Räknar med att den går iväg under måndagen och är framme tis. e.m. alt. ons. f.m.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om en vecka, nerräknkng pågår

Nå. Lägger du en Apple watch till rolexsamlingen? Fast det är ju bara 317L stål i klockan. Rolex har väl ännu hårdare gradering? ?

Jag håller mig till analoga klockor, man kan ju inte ha en klocka som är smartare än en själv. ?

Ursprungligen av Brynge:

Betalade min 11:30 (svensk tid) i fredags och det står fortfarande "Being processed".
Räknar med att den går iväg under måndagen och är framme tis. e.m. alt. ons. f.m.

Är det så det varit tidigare? Läste en (eller flera?) som gjort detta innan alltid fått den på tisdagar. Men har den då skickats på måndagen eller har BX fått iväg den redan på fredagen då?

Förlåt. En dag hit eller dit. Men vi sitter alla i samma båt, jag hade helst velat haft den igår...?

Ursprungligen av kafferast:

Är det så det varit tidigare? Läste en (eller flera?) som gjort detta innan alltid fått den på tisdagar. Men har den då skickats på måndagen eller har BX fått iväg den redan på fredagen då?

Oklart. Första gången jag beställer iPhone på launch day från UK.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om en vecka, nerräknkng pågår

Nå. Lägger du en Apple watch till rolexsamlingen? Fast det är ju bara 317L stål i klockan. Rolex har väl ännu hårdare gradering? ?

Vill gärna höra mer om det. Samlar på Rolex.... Men det är ett annat forum.

Ursprungligen av @ndreas:

Skönt att slippa vänta

Så jävla najs är den

Är det 6 eller 6 Plus.......

Ursprungligen av adress@mac:

Är det 6 eller 6 Plus.......

4,7 ångrar mig inte en sekund.
Känns betydligt större än femman men ändå inte ok att hantera med en hand.
Plussen för mig, som ändå vill ha så stor skärm som möjligt, hade inte varit min grej

Ursprungligen av @ndreas:

4,7 ångrar mig inte en sekund.
Känns betydligt större än femman men ändå inte ok att hantera med en hand.
Plussen för mig, som ändå vill ha så stor skärm som möjligt, hade inte varit min grej

Säger du ändå med båda händerna på din 4,7"...?

Ursprungligen av kafferast:

Säger du ändå med båda händerna på din 4,7"...?

Haha skrev fel, 4,7" fungerar perfekt med en hand.
Får en plus på Onsdag som jag ska utvärdera ordentligare, fick chansen att känna på båda idag lite snabbt och Plussen kändes för stor, men Applefan som man är, så måste man ju ändå ha båda ?

De kommer att skickas på måndag eftermiddag från bx. Ingen har lämnat än. Så 2-3 dagar blir ons-torsdag leverans till oss
Bara att vänta. ? Men vi får de tidigare än de som släpps i Sverige, enl. Apple som jag har en kontakt inom har inte jag fått direktbeställning av ännu när jag la en där oxå

Bevaka tråden