Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsbeställa iPhone 6?

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-19 11:36

Står på Apples store på nätet att dom börjar säljas 08:00 den 26e och att det är först till kvar.

Är detta endast i deras tre butiker eller även på nätet? Som jag fattar det går det inte att förhandsboka på Apples sida i Sverige, som i USA?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-19 12:55
Ursprungligen av Onceyougo:

Är det någon som vet om det går att förhandsbeställa iPhone 6 på svenska applestore före den 26:e September? Jag kollade runt på olika mobiloperatörer och det verkar som att det går att förhandsbeställa hos de flesta redan den 19:e.

Nej, du kan inte köpa den på svenska applestore innan den 26:e. Det står ganska tydligt på deras site.
Ja, du kan "förbeställa", hos operatörerna men det tåget har gått nu, efter att telia sparkat ut mig ur webbshopen i går kväll, så har jag nu fått 3/11 som preliminär leveransdatum. Frågan är ju nu hur de ska koppla ihop beställningarna mot respektive fysisk affär. Om det är så att någon inte hämtar sin bokade telefon den 26:e, så kommer den att säljas den 27:e. Till vem som helst, eller till näste man i kön?

Förmodligen har de helt rört ihop det och saknar koll. Funderar på att för första gången ställa mig i kön den 26:e.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, du kan inte köpa den på svenska applestore innan den 26:e. Det står ganska tydligt på deras site.
Ja, du kan "förbeställa", hos operatörerna men det tåget har gått nu, efter att telia sparkat ut mig ur webbshopen i går kväll, så har jag nu fått 3/11 som preliminär leveransdatum. Frågan är ju nu hur de ska koppla ihop beställningarna mot respektive fysisk affär. Om det är så att någon inte hämtar sin bokade telefon den 26:e, så kommer den att säljas den 27:e. Till vem som helst, eller till näste man i kön?

Förmodligen har de helt rört ihop det och saknar koll. Funderar på att för första gången ställa mig i kön den 26:e.

Först till kvarn. Jag skulle nog, i sådana fall, chansa på att vara först på lördag morgon utifall att det finns någon icke uthämtad telefon. De är ju reserverade hela fredagen så de kan inte förfalla innan butiken stänger

Eller om man chansar på att vara sist i butiken på fredag?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-19 17:51

Det blev en Space Grey iPhone 6 64GB med 6GB surf hos Telenor i förmiddags. Bara att hoppas att man inte kommit allt för långt bak i väntelistan.
1-3 veckors leveranstid... Väldigt specificerat...

Får vi se om preliminär leveransdato med posten 3 oktober verkligen stämmer för min del.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-19 19:54

Jag föll för frestelsen, en iPhone 6 64GB spacegray som enligt chatten ska finnas här 3/10, vi får väl se..

Ursprungligen av Jawhns:

https://pbs.twimg.com/media/Bx2kOhjCQAAQzzl.jpg

Från 00:02 satt jag i kö hos Tele2 och fick upp en grön bar. Väntade och väntade till klockan 02:50. När jag testade att göra om samma process på min iPad så kom jag direkt till butiken. Sidan jag hade väntat på i flera timmar hade inte gjort något och telefonerna hade redan tagit slut. Segt kväll med ett grovt antiklimax. Går till sängs sorgset.

Använder dom samma leverantör för kösystemet. Telias såg exakt lika dan ut..... Med skillnad att jag fick min telefon.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, du kan inte köpa den på svenska applestore innan den 26:e. Det står ganska tydligt på deras site.
Ja, du kan "förbeställa", hos operatörerna men det tåget har gått nu, efter att telia sparkat ut mig ur webbshopen i går kväll, så har jag nu fått 3/11 som preliminär leveransdatum. Frågan är ju nu hur de ska koppla ihop beställningarna mot respektive fysisk affär. Om det är så att någon inte hämtar sin bokade telefon den 26:e, så kommer den att säljas den 27:e. Till vem som helst, eller till näste man i kön?

Förmodligen har de helt rört ihop det och saknar koll. Funderar på att för första gången ställa mig i kön den 26:e.

Hoppas du menar 3/10. 3/11 är väldig lång tid...

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-09-19 20:10

Kollade idag vid 09.30, blev förvånad att det fanns iPhone 6 Guld 16GB kvar att beställa i butik. Hade väl tänk att ta en 64, men jag klarar mej gott med 16.

Så nästa fredag får man leka lite med en ny iPhone igen. Hoppas jag.

Ursprungligen av Mazak:

Kollade idag vid 09.30, blev förvånad att det fanns iPhone 6 Guld 16GB kvar att beställa i butik. Hade väl tänk att ta en 64, men jag klarar mej gott med 16.

Så nästa fredag får man leka lite med en ny iPhone igen. Hoppas jag.

16 gig är alldeles för lite in min mening. Om du filmar lite så äter den upp minne. Sen tar systemet dessutom en del av dina 16 gb.
Jag rekommenderar ingen att köpa 16 gb.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-19 22:47
Ursprungligen av adress@mac:

Hoppas du menar 3/10. 3/11 är väldig lång tid...

Nej, 3/11 är det datum jag fått av Telia

En iP 6+ 64GB

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, 3/11 är det datum jag fått av Telia

En iP 6+ 64GB

Det var dåligt. Kanske har dom bara lagt en order hos Apple......Det går fortare att beställa från Apple i så fall - med början den 26/9.
Men jag förmodar att du har ett abonnemang som skall till. Jag tog min utan abb hos Telia - och har lev på fredag 26/9 per post.

Vad skaffade alla för färg? Verkar som silver är den man ska skaffa om man vill "sticka ut" då den verkar vara minst populär:)

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-20 09:36
Ursprungligen av Onceyougo:

Vad skaffade alla för färg? Verkar som silver är den man ska skaffa om man vill "sticka ut" då den verkar vara minst populär:)

Jag beställde en rymdgrå. Men sticka ut, det kommer du inte göra med en iphone (kanske om du målar den rosa). Köp en kinatelefon med lustigt namn så får du se att folk reagerar. Typ coolpad eller nåt.

Ursprungligen av Onceyougo:

Vad skaffade alla för färg? Verkar som silver är den man ska skaffa om man vill "sticka ut" då den verkar vara minst populär:)

Hur vet du att den är minst populär?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-20 09:47
Ursprungligen av Onceyougo:

Vad skaffade alla för färg? Verkar som silver är den man ska skaffa om man vill "sticka ut" då den verkar vara minst populär:)

Jag kan bara tala för mina egna erfarenheter, men de säger att silver är den färg jag ser mest på 5/5s bland folk ute. Kan inte se att det skulle ändras med sexan.

Guld har jag däremot sett typ en gång.

Ursprungligen av flat7:

Beställde en 6+ inatt hos 3. Till min förvåning ser jag idag att de inkluderat 0,5gb mer surf till samma abonnemang till samma pris som inatt (då man fick 0,5gb mindre för samma peng). Inte mycket skillnad men jag har inte suttit uppe och bokat en iphone 6 bara för att köpa den dyrare! Då får 3 välja hur det blir, antingen plussar de på mer surf på mitt ab. Eller så ångrar jag köpet. Kan inte med den stilen....leveranstiden blir den samma om man köper idag.

Ring tre, de har en schysst kundservice. Jag ringde dem och fick rabatt trotts att jag redan bokat telefonen.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-20 13:05
Ursprungligen av koffas:

Ring tre, de har en schysst kundservice. Jag ringde dem och fick rabatt trotts att jag redan bokat telefonen.

Kontaktade tre och de bekräftade att jag får betala 449kr för ip6+ 16gb inkl 1.5gb surf. På lanseringsnatten kostade den 499kr med 1.5gb surf har jag bestämt för mig. Nåväl , bara att vänta nu!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-20 13:47
Ursprungligen av mattiL:

Jag föll för frestelsen, en iPhone 6 64GB spacegray som enligt chatten ska finnas här 3/10, vi får väl se..

Borde kanske skriva i Sur-tråden, jag fick ett SMS från Telia som tog upp 5/11 som leveransdatum..
Kanske borde avbeställa och ta det via Apple istället.

Ursprungligen av mattiL:

Borde kanske skriva i Sur-tråden, jag fick ett SMS från Telia som tog upp 5/11 som leveransdatum..
Kanske borde avbeställa och ta det via Apple istället.

Beställ från Apple men vänta med att avbeställa så att du inte hoppar in i elden från askan

Just nu har jag två reserverade telefoner på två olika ställen. En säker men men fel färg. En nästan säker (99.9%) med rätt färg men jag behåller bägge tills jag vet att jag får den med rätt färg

  • Medlem
  • 2014-09-20 13:59

Kan inte förstå denna hysteri över en teknisk produkt som inte är i begränsad upplaga. Personer köper mindre minne än de tänkt, annan färg eller modell. Vänta 2 månader så kan man knalla in i butik eller på nätet i lugn och ro. Den tar inte Slut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-20 14:40
Ursprungligen av flat7:

Kontaktade tre och de bekräftade att jag får betala 449kr för ip6+ 16gb inkl 1.5gb surf. På lanseringsnatten kostade den 499kr med 1.5gb surf har jag bestämt för mig. Nåväl , bara att vänta nu!

Den kampanjen du har fått är indragen tyvärr.... antingen så kommer TRE hålla käften och ändra allt åt dig utan att du får veta det (först på fakturan) eller så kommer du bli kontaktat med en ursäkt och så kommer du få 499 med 0,5Gb surf.

Nu kommer det komma massa med frågor hur jag vet detta.... jobbar med telefoner men dock inte på TRE fick ett PM att det vart fel priser på deras hemsidor osv.

  • Medlem
  • 2014-09-20 14:56
Ursprungligen av Darre80:

Den kampanjen du har fått är indragen tyvärr.... antingen så kommer TRE hålla käften och ändra allt åt dig utan att du får veta det (först på fakturan) eller så kommer du bli kontaktat med en ursäkt och så kommer du få 499 med 0,5Gb surf.

Nu kommer det komma massa med frågor hur jag vet detta.... jobbar med telefoner men dock inte på TRE fick ett PM att det vart fel priser på deras hemsidor osv.

Är så glad och håller hårt i mitt abonnemang med fri surf som jag teckna 2012 för 229 kr i månaden. Ligger på 8 GB i snitt per månad. Idag är surf otroligt dyrt jämfört med tidigare men operatörerna måste ta hem det någonstans då sms och samtal inte räcker

Kollade för skojs skull och hade hittills i september förbrukat 22 GB. Tur man har fritt

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-20 15:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Beställ från Apple men vänta med att avbeställa så att du inte hoppar in i elden från askan

Just nu har jag två reserverade telefoner på två olika ställen. En säker men men fel färg. En nästan säker (99.9%) med rätt färg men jag behåller bägge tills jag vet att jag får den med rätt färg

Det går inte att beställa från Apple (.se) ännu vad jag kan se, måste kanske vänta till 26/9 innan beställning?

Ursprungligen av PaO:

Kan inte förstå denna hysteri över en teknisk produkt som inte är i begränsad upplaga. Personer köper mindre minne än de tänkt, annan färg eller modell. Vänta 2 månader så kan man knalla in i butik eller på nätet i lugn och ro. Den tar inte Slut

Vi är sådana helt enkelt.

Och Pmarriot beskrev det bäst vid Ipad air släppet

Ursprungligen av mattiL:

Det går inte att beställa från Apple (.se) ännu vad jag kan se, måste kanske vänta till 26/9 innan beställning?

Ja, det måste du

  • Medlem
  • 2014-09-20 15:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi är sådana helt enkelt.

Och Pmarriot beskrev det bäst vid Ipad air släppet

Okej vi är alla olika

När jag byter så ser jag till vad jag kan förändra och förenkla i mitt digitala liv.
Senast jag uppgradera så ville jag se om jag kunde ersätta en massa prylar med bara en mobil. Tog tid att testa, känna och fundera. Har nått nästan hela vägen fram. Ersatte utan att blinka platta och GPS. Datorn öppnar jag kanske en gång per vecka högst.

Men vi är alla olika

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-09-20 19:24
Ursprungligen av westerlu77:

16 gig är alldeles för lite in min mening. Om du filmar lite så äter den upp minne. Sen tar systemet dessutom en del av dina 16 gb.
Jag rekommenderar ingen att köpa 16 gb.

Så är det, men jag har 16 gb på min 5s och har 5 gb ledigt, så det ska nog funka i ett år till.

Ursprungligen av mattiL:

Borde kanske skriva i Sur-tråden, jag fick ett SMS från Telia som tog upp 5/11 som leveransdatum..
Kanske borde avbeställa och ta det via Apple istället.

Skulle ta den från Apple - alternativt ngn av dom stora varuhusen. Jag fick för samma telefon - fast guld - 26/9 från Telia med posten. Sedan vet man att vad som helst kan hända. Men 5/11 då skulle jag avboka på direkten - det är ju 5-6 veckor.

Ursprungligen av Vassius:

Jag kan bara tala för mina egna erfarenheter, men de säger att silver är den färg jag ser mest på 5/5s bland folk ute. Kan inte se att det skulle ändras med sexan.

Guld har jag däremot sett typ en gång.

Måste finnas en till om det inte var mig du såg med en 5S. Det var den som var svårast att få tag på i höstas.
Tur ändå att smaken är olika. Nästa modell kanske man kan klicka i " valfri färg" - det vore inte så dumt.

Bevaka tråden