Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

På upptäcktsfärd i IOS 8

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mattiL:

Frun hade aktiverat/öppnat fliken i läge Privat, då fungerar inte förslagsvisning.
Tack för hjälpen!

Aha, jag har gjort samma misstag själv

Ursprungligen av D_Odell:

Safari känns som de uppdaterat befintligt...

Vad menar du med det? Vadå befintligt?

Ursprungligen av zappee:

Och hur länge har du väntat?

gått ett dygn nu och lite mindre lagg men vissa appar så som Photoshop är oerhört segt.

Jag har problem med duckduckgo. Jag har valt duckduckgo som sökmotor men när jag söker på någonting på svenska så kommer det helt irrelevanta resultat. Jag tror problemet är att min mobil är inställd på engelska och därmed får engelska varianten av duckduckgo. Jag vill gärna ha telefonen på engelska men använda duckduckgo på svenska, går det? Något med liknande problem?

En annan sak jag upptäckt är om jag lyssnar på tex Spotify och klickar på en Youtube-länk så avbryts inte den första ljudkällan utan jag måste gå in i den andra appen och stänga av den. Så var det inte förut. Vet inte om det är miss från app-tillverkaren eller i iOS8?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-22 09:43
Ursprungligen av primu[s]®:

En annan sak jag upptäckt är om jag lyssnar på tex Spotify och klickar på en Youtube-länk så avbryts inte den första ljudkällan utan jag måste gå in i den andra appen och stänga av den. Så var det inte förut. Vet inte om det är miss från app-tillverkaren eller i iOS8?

Jag har också märkt att om man kör ett Youtube-klipp i safari och sedan trycker på ett annat klipp så kan det ibland bli så att det bara läggs över det andra, dvs att det andra fortfarande körs.

Sökfunktion sms ios 8

Jag kan inte söka efter sms eller ord jag vet finns i ett sms längre, någon som upplevt detsamma?
Har en iPhone 4S.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-22 12:28
Ursprungligen av Lifepower:

Jag kan inte söka efter sms eller ord jag vet finns i ett sms längre, någon som upplevt detsamma?
Har en iPhone 4S.

Menar du i sökfunktionen inne i meddelanden eller i Spotlight? För mig fungerar båda två, använder en 5s.

I Spotlight kan jag ju söka igenom allt men nu kan jag inte söka i själva smsläget vilket varit praktiskt för mig och funktionen finns ju uppenbarligen kvar eftersom sökfönstret finns - min kollega har också som du en 5S men hon kan heller inte söka i smsläget (alltså överst före det sist inkomna sms:et)....

Ursprungligen av Lifepower:

...min kollega har också som du en 5S men hon kan heller inte söka i smsläget (alltså överst före det sist inkomna sms:et)....

Det funkar här på en 5s.

Har ni provat att starta om era telefoner? Om det inte räcker, så fortsätter ni på nästa punkt på listan här: http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Jo, jag har testad både omstart och hård omstart men problemet kavarstår...nollställa verkar ju överdrivet för detta och kanske justeras det vid nästa uppdatering.

Även om det finns lite småproblem (i alla fall för mig, andra har kanske större problem) så är jag riktigt nöjd med IOS8. Nu börjar det till sist bli ett fullfjädrat system. De nya tilläggen är super.

Däremot så har jag ett problem med dem. När jag ändrar ordningen på dem så verkar det inte "fastna". Helt plötsligt så ramlar jag tillbaka till deafultordningen. Någon annan som har gjort samma reflektion?

De bästa apparna med tillägg som jag upptäckt hitills:

  • Pinner för att lägga till länkar till pinboard.in

  • Wunderlist verkar ha ett ganska bra idag-tillägg

  • Screenshot för att ta skärmdumpar på webbsidor (smidigare än hålla inne hemma+powerknapparna)

  • 1Password (men jag har problem med att få den att tillåta TouchhId någon längre tid)

Det finns några till också som DayOne m.fl men de listade känns verkligen som att de tillför något

Apple gör en del rätt, men småskit kvarstår

Ursprungligen av Redaktionen:

Med IOS 7 bytte Apple ut det välbekanta gränssnittet från tidigare versioner, men någon sådan chock bjuder inte IOS 8 på. 99mac guidar till några av de mest efterlängtade funktionerna i Apples mobila operativsystem.

Läs hela artikeln här

1. Har inte även du irriterats av att SÄND ligger för nära tangentbordet? Det är för lätt att skicka meddelanden innan de ärr klara?
2. I en del fina gamla telefonboksprogram kunde man kategorisera kontakterna i flera olika kategorier, vilket underlättade gruppering. Kontakter är primitiv i jämförelse.
Bara för att nämna ett par.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 09:02
Ursprungligen av sakusaku:

1. Har inte även du irriterats av att SÄND ligger för nära tangentbordet? Det är för lätt att skicka meddelanden innan de ärr klara?

Du har för stor tumme.

Korrigera

Ursprungligen av sakusaku:

1. Har inte även du irriterats av att SÄND ligger för nära tangentbordet? Det är för lätt att skicka meddelanden innan de ärr klara?
2. I en del fina gamla telefonboksprogram kunde man kategorisera kontakterna i flera olika kategorier, vilket underlättade gruppering. Kontakter är primitiv i jämförelse.
Bara för att nämna ett par.

Är den flyttad mot tidigare? "Skicka" har väl alltid legat där den ligger för meddelanden? Fast mitt minne är kort, jag minns inte hur det var i IOS6

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-26 21:54

Är det bara jag som inte får rätt på det här med att svara på meddelande utan att lämna appen jag använder? När jag får ett meddelande och är det precis som i iOS 7, klickar jag på banderollen så hoppar den in i meddelandeappen...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-26 21:56
Ursprungligen av AndyK:

Är det bara jag som inte får rätt på det här med att svara på meddelande utan att lämna appen jag använder? När jag får ett meddelande och är det precis som i iOS 7, klickar jag på banderollen så hoppar den in i meddelandeappen...

Dra ner på banderollen fungerar för mig.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-26 21:59
Ursprungligen av lappen71:

Dra ner på banderollen fungerar för mig.

That's the trick!
Tackar!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-26 22:05
Ursprungligen av AndyK:

That's the trick!
Tackar!

Det var för enkelt

Ursprungligen av mattiL:

Är swipe med två fingrar isär ner mot vänstra hörnet ny?
När jag gör det på iPad visas alla flikar upp.

Denna swipe är lite fipplig att få till varje gång tycker jag, såg den nyss!

Det där låter galet. Två fingrar som nyps ihop visar flikarna här. Det har inget med hörnet att göra.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-27 12:20
Ursprungligen av Anders T:

Det där låter galet. Två fingrar som nyps ihop visar flikarna här. Det har inget med hörnet att göra.

Du har nog rätt, antagligen förde jag ihop fingrarna när jag swipade ner mot hörnet, det var förbålt svårt att få till varje gång..
Ditt sätt är bättre.

Bevaka tråden