Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 på iPhone och iOS 8 på iPad, problem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förutsättningar:
Har idag en iPhone 4, alltså kommer den inte gå att uppdatera till iOS 8, utan har idag senaste versionen av iOS 7. Samtidigt får jag inom kort en iPad Air som kommer att ha iOS 8.

Frågeställning:
Kommer det att bli några problem när jag använder båda två med samma apple ID men i olika versioner av operativsystemet? Kommer t.ex. iCloud att uppdateras på något sätt som tar bort funktioner från min iPhone? (jfr när .Mac blev iCloud)
(...förutom att min iPhone så klart inte kommer att ha stöd för dom nya funktionerna i iOS 8)

Aktivera inte iCloud Drive så borde det gå bra.

Jag hade inga större problem under den tiden som jag körde betan på telefonen och ios7 på min Ipad

Ursprungligen av BlackSmp:

Aktivera inte iCloud Drive så borde det gå bra.

Jag hade inga större problem under den tiden som jag körde betan på telefonen och ios7 på min Ipad

Hm, detta har jag hört talas om. Vad är det som händer när man aktiverar iCloud Drive? Är det att man inte längre kan synka dokument i appar som Numbers, Keynote och Pages utan att använda iCloud Drive?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 13:46
Ursprungligen av yomoooo:

Hm, detta har jag hört talas om. Vad är det som händer när man aktiverar iCloud Drive? Är det att man inte längre kan synka dokument i appar som Numbers, Keynote och Pages utan att använda iCloud Drive?

Det blir så att din iPhone 4 synkar iCloud och din iPad synkar med iCloud drive och dom har ingen kontakt mellan varandra.
Man kan tycka att den det inte skulle gå att aktivera iCloud drive när Yosemite inte är släppt men man får alla fall en varning

1
Bevaka tråden