Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det här är det läskigaste momentet, man vet att telefonen lämnats över men man kan ju ändå skrivit fel på ngn adress så att svetsarn som äger lokalen brevid borderlinx numera har fått en ny iPhone

Blev era telefoner signerade av av ngn som heter West och att de gått iväg till "Crick, GB"?

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-19 12:47

Mailet fått och betalning till borderlinx fixat! Skönt att dom har samma pris för express 2-3 dagar som vanlig 4-6 ?

Dom tidigare gångerna jag beställt via Borderlinx, har det tagit mellan 1-2 timmar innan telefonen är inne i deras system.
Det har gått 1 timma för mig nu.

Ursprungligen av simulacra:

Det här är det läskigaste momentet, man vet att telefonen lämnats över men man kan ju ändå skrivit fel på ngn adress så att svetsarn som äger lokalen brevid borderlinx numera har fått en ny iPhone

Blev era telefoner signerade av av ngn som heter West och att de gått iväg till "Crick, GB"?

Stewart West tog emot min.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-19 12:55

Betalat och klart på borderlinx nu!

Min är inte registrerad än, men det har ju bara gått 2.5 timmar. Jag är inte orolig ... typ

Ursprungligen av voerot:

Betalat och klart på borderlinx nu!

Vem signerade din telefon på Borderlinx?

Nu får vi se hur länge status "Being processed" hos Borderlinx hänger i innan det skeppas iväg.

So far so good.

Ursprungligen av hugo99:

Nu får vi se hur länge status "Being processed" hos Borderlinx hänger i innan det skeppas iväg.

So far so good.

Vem signerade din telefon på Borderlinx?

Ursprungligen av everlast:

Vem signerade din telefon på Borderlinx?

Shipped/Billed On:18.09.2014
Delivered On: 19.09.2014 9:33
Delivered To: CRICK, GB
Signed By:WEST
Left At:Dock

Ursprungligen av simulacra:

Min är inte registrerad än, men det har ju bara gått 2.5 timmar. Jag är inte orolig ... typ

Jag med...
Men enligt Borderlinx har den anlänt till dom. Men pga så otroligt mycket ordrar kan det ta upp till
24 timmar innan den ligger inne i deras system.
Så dom här som redan fått sin registrerad har haft en väldig tur...

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-19 13:28
Ursprungligen av everlast:

Vem signerade din telefon på Borderlinx?

samma som @hugo99

Så, registrerad, betald och väntar på att skickas hem till svedala.

Ursprungligen av everlast:

Jag med...
Men enligt Borderlinx har den anlänt till dom. Men pga så otroligt mycket ordrar kan det ta upp till
24 timmar innan den ligger inne i deras system.
Så dom här som redan fått sin registrerad har haft en väldig tur...

Det är samma här, inget än på borderlinx. Hoppas den kommer upp idag signad av Stuart west kl 10:41

Ursprungligen av simulacra:

Så, registrerad, betald och väntar på att skickas hem till svedala.

Va fan....
Bara jag kvar här nu då som ej fått min registrerad.

Ursprungligen av everlast:

Va fan....
Bara jag kvar här nu då som ej fått min registrerad.

Det kommer nog att dyka upp ett mail när som helst, jag upptäckte att det inte går att uppdatera siten eftersom "Awaiting goods" inte uppdateras i samma veva, har glömt vad det kallas men du måste reloada med ctrl-f5 eller stänga tabben och öppna en ny. Trots att jag fått mailet så syntes inte telefonen när jag kollade på datorn.

Ursprungligen av everlast:

Va fan....
Bara jag kvar här nu då som ej fått min registrerad.

West signade min också. Ej reggad i Borderlinx system ännu

Betalt och klart.
Eftersom jag ska ta telefonen i företaget har jag beställt en här i Sverige också (för att kunna dra av momsen) som jag nog kommer köra på.
Det är en iPhone 6 64gb Space Grey, så om det är någon som är intresserad av den skicka ett PM så hör jag av mig om jag inte behåller den.

Min är också betald nu. Att hämta hem den redan i helgen (söndag?) någonstans på DHL är bara att glömma eller? /Ivrig

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-19 14:38
Ursprungligen av kafferast:

Min är också betald nu. Att hämta hem den redan i helgen (söndag?) någonstans på DHL är bara att glömma eller? /Ivrig

Tidigast måndag förutsatt att den hinner gå iväg idag.

Nu har jag fått mejlet och betalat in Hoppas det skepps ikväll, så det hinner komma en bit i alla fall. Har nog aldrig sett fram emot en måndag/tisdag så mycket som nu

Ursprungligen av Trigger`:

Nu har jag fått mejlet och betalat in Hoppas det skepps ikväll, så det hinner komma en bit i alla fall. Har nog aldrig sett fram emot en måndag/tisdag så mycket som nu

Min var också signad 10:41, men ej fått något mail ännu...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-19 15:31
Ursprungligen av everlast:

Min var också signad 10:41, men ej fått något mail ännu...

Antagligen ett antal tusen iPhones som anlänt dit idag, så det tar lite tid.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-19 15:39

Chattade med borderlinx nyss, och där sa han jag chattade med att de behöver en dag för att fixa alla papper och skickas då iväg nästa arbetsdag... Stämmer det att de inte skickar iväg samma dag ni som har använt borderlinx förut?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2014-09-19 15:44
Ursprungligen av voerot:

Chattade med borderlinx nyss, och där sa han jag chattade med att de behöver en dag för att fixa alla papper och skickas då iväg nästa arbetsdag... Stämmer det att de inte skickar iväg samma dag ni som har använt borderlinx förut?

Mina erfarenheter av chatten är att de har noll koll och försöker bara hålla förväntningarna nere. Du kan ha tur att de hinner samma dag, eller inte.

Ursprungligen av voerot:

Chattade med borderlinx nyss, och där sa han jag chattade med att de behöver en dag för att fixa alla papper och skickas då iväg nästa arbetsdag... Stämmer det att de inte skickar iväg samma dag ni som har använt borderlinx förut?

Saker och ting tar tid. Det går nog inte snabbare för att du chattar och hindrar dem från att fokusera på jobbet.
Ta det lugnt, det går i batchar och du kan inte göra något för att påverka det hela. Det gick på samma dag för mig, det tog längre tid för en kompis.

Ursprungligen av BlackSmp:

Saker och ting tar tid. Det går nog inte snabbare för att du chattar och hindrar dem från att fokusera på jobbet.
Ta det lugnt, det går i batchar och du kan inte göra något för att påverka det hela. Det gick på samma dag för mig, det tog längre tid för en kompis.

Hah, chatten sitter i indien, jag har svårt att tro att ngt de gör har ngn som helst inverkan på ordergången i Storbritannien

Ursprungligen av simulacra:

Hah, chatten sitter i indien, jag har svårt att tro att ngt de gör har ngn som helst inverkan på ordergången i Storbritannien

Ok, de har outsourcat den. Jag har aldrig brytt mig om att ta kontakt med dem eftersom allt bara flöt på i lagom takt.
Då är det väl ännu mindre anledning att chatta med dem om hur det går på ett kontor i England?
Kundsupporten behöver man väl inte innan något gått snett?

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, de har outsourcat den. Jag har aldrig brytt mig om att ta kontakt med dem eftersom allt bara flöt på i lagom takt.
Då är det väl ännu mindre anledning att chatta med dem om hur det går på ett kontor i England?
Kundsupporten behöver man väl inte innan något gått snett?

Mjo, den var outsourcad redan när jag köpte min 4:a genom dem för 4 år sen när blinx var helt oförberedda för anstormingen av telefoner så att det tog över en månad för vissa att få sina telefoner.

Äntligen fick jag mailet från Borderlinx.
Betalt och klart nu.
Har en känsla att dom går iväg ikväll...

Dom stänger kl 20:00 uk tid idag.

Bevaka tråden