Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6 tappas i marken

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya Iphone-modeller verkar vid ett första test vara mindre stryktåliga än tidigare modeller.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-19 11:51

Jag blir förbannad på dessa meningslösa test. I mina ögon är de som utför dessa test idioter.

Då tyckte jag mer synd om stackaren i Perth... Usch

Så mycket för det påkostade safirglaset...?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 13:36
Ursprungligen av Segas:

Så mycket för det påkostade safirglaset...?

iPhone 6/6+ har inte Safirglas

Det är bara kameralinsen som har safirglas.

Edit: Långsam.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2014-09-19 13:52
Ursprungligen av Redaktionen:

Apples nya Iphone-modeller verkar vid ett första test vara mindre stryktåliga än tidigare modeller.

Läs hela artikeln här

Önskar jag kunde säga att jag är förvånad. Titta hur telefonen är designad. Om du tappar den i marken så är det stor risk att den rundade kanten av glaset tar i först. Jag tror inte det kommer krävas ett särskilt högt fall på asfalt, betong, sten för att skärmen ska krossas.

iPhone 6 blir den första iPhonen jag sätter ett skal på.

Jag kommer köra skärmskydd, inget skal. Tycker man tappar apples kvalitetskänsla försvinner med ett skal.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 16:29
Ursprungligen av koffas:

Jag kommer köra skärmskydd, inget skal. Tycker man tappar apples kvalitetskänsla försvinner med ett skal.

Så man gör det inte med skärmskydd då?

Ursprungligen av lappen71:

Så man gör det inte med skärmskydd då?

Beror helt på vad du har för skärmskydd, köper du ett för 30kr så tappar du självklart en del av touch-känslan men köper du ett dyrare från ett välkänt företag så tappar man knappt någon kvalitetskänsla. Det är i alla fall min erfarenhet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 16:45
Ursprungligen av koffas:

Beror helt på vad du har för skärmskydd, köper du ett för 30kr så tappar du självklart en del av touch-känslan men köper du ett dyrare från ett välkänt företag så tappar man knappt någon kvalitetskänsla. Det är i alla fall min erfarenhet.

Har du plast på soffan också som man ser i amerikanska filmer?

Själv kommer jag inte att ta upp den ur boxen...och ska ha den inlåst i ett madrasserat rum. Har också en ny Harley Davidson - den står inplastad i ett fuktkontrollerat och bevakat garage sedan sju år. Min svindyra mountainbike brukar jag dock använda ibland...fast aldrig utomhus.

Jag fastnade i hörlurssladden i förrgår medan jag höll i telefonen. Den flög rakt upp och landade på asfalt från ca 1.5m höjd. Den klarade sig med några småmärken på kanten. Tur - ingen hade väl trott att det var en olycka eftersom alla vet att jag byter telefon varje år?

Repor på glaset har aldrig varit ett problem. Hade skärmskydd på den första men inte sedan dess och aldrig en repa. Och telefonen hamnar i samma ficka som nycklarna emellanåt

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2014-09-19 17:49

Jag har aldrig haft vare sig skärmskydd eller skal. Men 6ans konstruktion av glaset gör att det verkar extremt känsligt.

  • Medlem
  • 2014-09-19 20:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag fastnade i hörlurssladden i förrgår medan jag höll i telefonen. Den flög rakt upp och landade på asfalt från ca 1.5m höjd. Den klarade sig med några småmärken på kanten. Tur - ingen hade väl trott att det var en olycka eftersom alla vet att jag byter telefon varje år?

Repor på glaset har aldrig varit ett problem. Hade skärmskydd på den första men inte sedan dess och aldrig en repa. Och telefonen hamnar i samma ficka som nycklarna emellanåt

Alla har vi otur någongång och tappar luren. Kör utan skydd och har haft turen hitintills. Vill man vara helt säker får man skaffa en CAT telefon

  • Medlem
  • 2014-09-19 21:08

Android authority gör drop test på alla telefoner och deras video finns nu på Youtube. Där klarade båda iphone testet med flaggan i topp.

Det är ju tusentals parametrar som avgör vad som händer med en grej man släpper mot marken - man kan säkert släppa 100 iphones till marken "på samma sätt" och resultaten kommer att vara allt från ingen synlig skada till totalt kvaddad och statistiken är av ringa betydelse för den som tappar sin iphone i verkliga livet - det är gud/slumpen/kausaliteten som avgör vad som händer. Alla vet ju att det är så fysikens villkor ser ut och dessa tester är ju bara löjliga...men kul...som när dom droppar en sprilleny Jaguar från en kran för att göra en krocktest
När dom testat minst ett tusen nya exemplar av olika märken/modeller av smartphones i labbet där dom stressar dom på EXAKT samma sätt så kommer jag att ge resultatet mitt intresse. Då först tror jag på att t.ex. en iphone är "känsligare" än SamsungXX, eller att SamsungYY är skröpligare än genomsnittet av smartphones, etc, etc.

Ursprungligen av Demiurgen:

Det är ju tusentals parametrar som avgör vad som händer med en grej man släpper mot marken - man kan säkert släppa 100 iphones till marken "på samma sätt" och resultaten kommer att vara allt från ingen synlig skada till totalt kvaddad och statistiken är av ringa betydelse för den som tappar sin iphone i verkliga livet - det är gud/slumpen/kausaliteten som avgör vad som händer. Alla vet ju att det är så fysikens villkor ser ut och dessa tester är ju bara löjliga...men kul...som när dom droppar en sprilleny Jaguar från en kran för att göra en krocktest
När dom testat minst ett tusen nya exemplar av olika märken/modeller av smartphones i labbet där dom stressar dom på EXAKT samma sätt så kommer jag att ge resultatet mitt intresse. Då först tror jag på att t.ex. en iphone är "känsligare" än SamsungXX, eller att SamsungYY är skröpligare än genomsnittet av smartphones, etc, etc.

Det ger dock ett värde om telefon X pulveriseras genom att tappas från en meter, jämfört att telefon Y's display spricker från samma höjd och underlag.

Är du med? Det är inte raketforskning vi talar om här.

Jo, det är klart...men sådant händer ju inte i verkligheten så det var ju inget sådant jag spekulerade om. Skulle en telefon pulveriseras om den tappas från en meter så skulle jag troligtvis skriva om helt andra saker...underverk...om mirakel och oförklariga händelser och om att en del fysiska och kvantmekaniska teorier bör omvärderas.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det ger dock ett värde om telefon X pulveriseras genom att tappas från en meter, jämfört att telefon Y's display spricker från samma höjd och underlag.

Är du med? Det är inte raketforskning vi talar om här.

1
Bevaka tråden