Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsbeställa iPhone 6?

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har de lagt upp priserna för iPhone 6 samt 6 + på telias blogg.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-18 20:30
Ursprungligen av calinou:

Nu har de lagt upp priserna för iPhone 6 samt 6 + på telias blogg.

Totalt meningslösa abonnemang för mig personligen. Sniket att ha 0.5 GB på enklaste.

Totalkostnad för Mobil komplett 0,5GB med en iP6+ 64GB är 11976 kr på 24 månader
Totalkostnaden för Mobil komplett 2GB med en iP6+ 64GB är 14376 kr på 24 månader

Så, 2400kr dyrare, dvs endast kostnaden för abonnemanget. Telefonen kostar samma, dvs 7200kr, så 1200kr rabatt från Telia.
Får se om det finns några bättre abonnemang i efterhand. Jag varken ringer eller sms:ar i den utsträckningen, att det är lönt att ha fria samtal och sms.

För övrigt är det foliehattsvarning på många som ställer frågor på Telias blogg.

Senast redigerat 2014-09-18 21:01

Lyckades, till skillnad mot många andra, boka en iPhone 6 64GB Space Grey från telia. Seg sida, men jag lyckades!

Jag lyckades också boka en iPhone 6 Plus 128gb silver hos telia!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-19 00:39

Jag försöker på både Halebop och Tele2. Går jäkligt segt! Köer på båda.

Nu verkar det bara finnas 16GB kvar för reservation. Och 64GB guld...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 01:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu verkar det bara finnas 16GB kvar för reservation. Och 64GB guld...

Var?

Ursprungligen av Onceyougo:

Är det någon som vet om det går att förhandsbeställa iPhone 6 på svenska applestore före den 26:e September? Jag kollade runt på olika mobiloperatörer och det verkar som att det går att förhandsbeställa hos de flesta redan den 19:e.

Jag lyckades, efter mycket om och men, beställa en svart iPhone 64 GB hos Telia för hämtning i butik nästa fredag ...SAMT en likadan via post leverans från Tre Anledningen till att det blev två telefoner var en ren "olyckshändelse" då jag satt med tre datorer och samtidigt laddade ett flertal webshoppar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-19 01:23

Köper man iPhone 6/6+ med Telia Refill kontantkort (samma pris som bara telefonen) får man 0,5GB/mån i ett år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-19 01:39

telia.

Jag var framme så att jag bara skulle trycka på Reservera i butik. Då fick jag felmeddelande. Sista jävla steget!
Har testat allt, t.om chattat och försökt charma stackars Sofia i chatten.

Sitter kvar i den där kön och mumlar något klyschigt skit som mormor brukade säga "hoppet är det sista som överger..."

EDIT: Kön går hela tiden upp?! Hur tränger man sig före eg.!?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-19 01:56

Som student hade jag hoppats på en trevlig deal från någon operatör.

Comviq Studentkortet&mecenatkort:
6 16GB 395kr/24mån
6 64GB 445kr/24mån
6+ 16GB 445kr/24mån
fria samtal/sms/mms 5GB data

Tele2 Studentkortet&mecenatkort:
6 16GB 424kr/24mån
6 64GB 474kr/24mån
6 128GB 474kr/24mån +995kr upfront
6+ 16GB 474kr/24mån
6+ 64GB 474kr/24mån +995kr upfront
6+ 128GB 499kr/24mån +995kr upfront
fria samtal/sms/mms 3GB data

Telia kör vanligtvis inte med studentrabatter, medans Telenor gör det. Dock har de inte någon för 6/6+ i nuläget.

Enda operatören med studentabb utan mobil är Comviq. Deras Fastpris Student med fria samtal/sms/mms 5GB data kostar 195kr/mån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-19 03:23

Från 00:02 satt jag i kö hos Tele2 och fick upp en grön bar. Väntade och väntade till klockan 02:50. När jag testade att göra om samma process på min iPad så kom jag direkt till butiken. Sidan jag hade väntat på i flera timmar hade inte gjort något och telefonerna hade redan tagit slut. Segt kväll med ett grovt antiklimax. Går till sängs sorgset.

Ursprungligen av reboot81:

Köper man iPhone 6/6+ med Telia Refill kontantkort (samma pris som bara telefonen) får man 0,5GB/mån i ett år.

Refillkortet brukar jag använda till ipaden, billig lösning för extrasurf:)

Senast redigerat 2014-09-19 07:51

Jag var nummer 75 i Halebops kö, tyvärr fungerade inte deras verifieringskod för att behålla mitt telefonnummer så jag är utan telefon. Irriterande! Hade sett fram emot att hämta den på posten till veckan..

Ursprungligen av kladda:

Jag var framme så att jag bara skulle trycka på Reservera i butik. Då fick jag felmeddelande. Sista jävla steget!
Har testat allt, t.om chattat och försökt charma stackars Sofia i chatten.

Sitter kvar i den där kön och mumlar något klyschigt skit som mormor brukade säga "hoppet är det sista som överger..."

EDIT: Kön går hela tiden upp?! Hur tränger man sig före eg.!?

Det hela kändes som en DoS-attack. När det gäller kön som gick jag från 13 minuter till över en timme i ett svep. Begriper inte riktigt hur det gick till

Reservera i butik fungerande inte alls. Jag kom in men kunde inte välja butik innan de gjorde om sidan

Jag trodde inte att det skulle vara värre än att köpa biljetter till Springsteen - men det var det.

Nåväl. En 6 64 bokad men inte den planerade färgen.

Ursprungligen av Mindstorm:

Jag lyckades, efter mycket om och men, beställa en svart iPhone 64 GB hos Telia för hämtning i butik nästa fredag ...SAMT en likadan via post leverans från Tre Anledningen till att det blev två telefoner var en ren "olyckshändelse" då jag satt med tre datorer och samtidigt laddade ett flertal webshoppar

Vilken tid lyckades du med deb beställningen? Jag är bara nyfiken efter kör jag lyckades komma in kring 0:40 så såg dessa ut att vara slut över allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-19 07:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken tid lyckades du med deb beställningen? Jag är bara nyfiken efter kör jag lyckades komma in kring 0:40 så såg dessa ut att vara slut över allt

Samtidigt som jag satt i kö hos Telia vid datorn, med en timmes väntetid (och efter 30 min utan att överhuvudtaget kommit in på beställningssidan) så kom jag plötligt in via min iPad. jag kunde utan problem beställa en 6:a, 64GB Space Grey vid 00.43.

Bara att hoppas att de kan leva upp till utlovad leverans (via upphämtning i butik) nästa fredag!

Ursprungligen av maca:

Samtidigt som jag satt i kö hos Telia vid datorn, med en timmes väntetid (och efter 30 min utan att överhuvudtaget kommit in på beställningssidan) så kom jag plötligt in via min iPad. jag kunde utan problem beställa en 6:a, 64GB Space Grey vid 00.43.

Bara att hoppas att de kan leva upp till utlovad leverans (via upphämtning i butik) nästa fredag!

Då tror jag att du nog fick någon av de sista. Mitt minne var lite dåligt. Jag kom in omkring 0:57 (jag låg och gjorde refresh till de fick upp sin nya sida) och då fanns det bara 6:64 guld i Luleå så jag norpade en.

Här i Luleå så är det Luleåbutiken som gällde - närmaste alternativ är Skellefteå 13 mil bort:) Men när jag hade bokat upp mitt exemplar så fungerade siten bra så jag tittade mig omkring. Jag var ändå så speedad så att jag skulle ha problem att sova.

Kring 01:00 så var 6:64 silver och grå slut i alla butiker men alla butiker hade6:64 guld.

Då fanns det också kvar 6:16 i olika färger, jag minns inte hur det såg ut men tror att det fanns i alla butiker. Jag ska erkänna att jag förstår inte riktigt Apples filosofi här men är kanske som min äldsta son säger - folk streamar mer och mer och behöver inte minnesutrymmet?

6 plus tror jag var helt slut. Det fanns i alla fall inga 6plus:64 någonstans. Tror att jag även kontrollerade 6plus:128 (åt en kompis åt mig) men hittade ingen. Minns inte om jag tittade efter 16GB modellerna - det finns gränser för min nyfikenhet...

Ursprungligen av lappen71:

Var?

Sorry, jag såg inte din fråga i natt men den fanns i alla butiker vid den tidpunkten.

Jag satt som en nål vid midnatt men som väntat var det heltjockt. Fick vänta till kl. 1.30 innan jag kom fram och då kunde man inte välja om man skulle hämta i butik eller skickas hos Telia. Rätt luddig sida. Antar att om man ska köa för att få en obokad den 26:e så lär man få stå halva dan, eller?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-19 08:52

Här i Norge säljer Netcom (Telia) iphone 6 64GB för 5100 ett års bindningstid, ca 1600 billigare än normalpriset.

Någon som har hittat en länk som visar att de Telia säljer utan abb. är olåsta?
Råkade förboka en igår natt i ren impuls

Ursprungligen av Mactastic:

Någon som har hittat en länk som visar att de Telia säljer utan abb. är olåsta?
Råkade förboka en igår natt i ren impuls

Alla deras telefoner är olåsta. Det säljs tydligen inga låsta längre

"råkade förboka":)

Det var ju liksom så lätt att bara ramla in på siten och boka av misstag

Ursprungligen av Mactastic:

Någon som har hittat en länk som visar att de Telia säljer utan abb. är olåsta?
Råkade förboka en igår natt i ren impuls

Jag hittade denna länk för företag....
http://blogg.telia.se/smartarevardag/2014/09/...

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken tid lyckades du med deb beställningen? Jag är bara nyfiken efter kör jag lyckades komma in kring 0:40 så såg dessa ut att vara slut över allt

Liksom andra har svarat så löste det sig för mig runt 00:37

Hängde på låste vid 00:01 och kom fram till beställningen... som krashade. Efter det såg det riktigt mörkt ut, ingen av web shopparna fungerade. Men lögn den som ger sig! Vid 00:35 kom jag igenom hos Telia. Såg att det var slut i de flesta butiker, men i Sthlms ytterområden fanns det ett antal butiker som hade enstaka ex kvar. Vid 00:40 var allt slut....

Jag tror att Telias shopp fet-krashade vid öppnandet. Teknikerna fick upp den igen vid ca 00:30, några minuter senare var det hela över.

Ursprungligen av kladda:

Jag var framme så att jag bara skulle trycka på Reservera i butik. Då fick jag felmeddelande. Sista jävla steget!
Har testat allt, t.om chattat och försökt charma stackars Sofia i chatten.

Sitter kvar i den där kön och mumlar något klyschigt skit som mormor brukade säga "hoppet är det sista som överger..."

EDIT: Kön går hela tiden upp?! Hur tränger man sig före eg.!?

Varför köa halva natten? Det tog 5 minuter väntetid att beställa idag via telefonsamtal med telia.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-19 10:05
Ursprungligen av calinou:

Varför köa halva natten? Det tog 5 minuter väntetid att beställa idag via telefonsamtal med telia.

Poängen med internet är att slippa prata med folk.

Ursprungligen av calinou:

Jag hittade denna länk för företag....
http://blogg.telia.se/smartarevardag/2014/09/...

Tack för länken.
Lite konstigt att läsa om alla som hade problem att komma in på Telias sida i natt. Här var det raka vägen in strax efter midnatt. Hade vi med Telia bredband en egen kö kanske?

Jag satt som dem flesta andra på cmd+r från 00.01 vid mecenat/tele2 men sidan kraschade och när man till slut kom in så fick man stå i kö där det inte stod könummer, inte stod hur lång tid jag hade kvar eller hade stått så jag gav upp vid halv 2. Nu på morgonen ringde jag tre och beställde via dem istället och kom med i flesta batschen, oerhört skönt! Ser fram emot att få telefonen på fredag (förhoppningvis)

Ursprungligen av Mactastic:

Tack för länken.
Lite konstigt att läsa om alla som hade problem att komma in på Telias sida i natt. Här var det raka vägen in strax efter midnatt. Hade vi med Telia bredband en egen kö kanske?

Le och var glad:)

Det är ju så vid biljettsläpp, det är alltid några som har tur och kommer in, andra hamnar i träsket...

Bevaka tråden