Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-18 10:10
Ursprungligen av FreddeB:

Hmm, jag ser inte ens "More"-knappen i Safari...?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Scrolla till höger vid apparna.

Under "More" kan man sedan även ändra ordningen på ikonerna så att tex 1Password hamnar längst till vänster om man vill, så att man slipper scrolla till höger varje gång man ska använda den.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2014-09-18 10:35

iOS 8 kräver 5,8 GB ledigt utrymme

Hur har Apple tänkt egentligen? Är de bara de som haft som telefon maximalt en vecka och inte har några appar eller foton i den alls eller som har en 32 GB iPhone som ska kunna ladda ned iOS 8. iOS8-uppdateringen är på totalt 1,1 GB men kräver 5,8 GB i utrymme på din enhet för att alls gå att installera. Det här var inte speciellt smart Apple...

Ursprungligen av mjewl:

nu finns iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

#nyhetstips

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2014-09-18 10:37

Hur tänkte Apple egentligen? iOS 8 kräver 5,8 GB ledigt utrymme. Hur många har det om de inte har en iPhone på 32GB eller skaffade sin iPhone för en månad sedan och inte hunnit ladda hem några appar eller hunnit fylla sin mobil med foton ännu?

Ursprungligen av LucasE:

Hur tänkte Apple egentligen? iOS 8 kräver 5,8 GB ledigt utrymme. Hur många har det om de inte har en iPhone på 32GB eller skaffade sin iPhone för en månad sedan och inte hunnit ladda hem några appar eller hunnit fylla sin mobil med foton ännu?

Uppdatera via Itunes så slipper du det där problemet. Det gäller bara när du kör Over The Air (OTA) uppdatering direkt till telefonen.

Det finns andra metoder också men det där är nog enklast.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2014-09-18 10:49

iOS 8 nu för nedladdning

Helt fantastiskt! Tackar. Tänkte inte ens på att det ju faktiskt går att köra den vägen

Ursprungligen av BlackSmp:

Uppdatera via Itunes så slipper du det där problemet. Det gäller bara när du kör Over The Air (OTA) uppdatering direkt till telefonen.

Det finns andra metoder också men det där är nog enklast.

Uppdaterad både lur och padda nu.
Men var tog bildströmmen vägen?
Finns ingen mapp på någon av enheterna.
Hjälp!

  • Medlem
  • 2014-09-18 11:00

Fler som inte får Safari-tillägget för 1Password att fungera med Touch ID? Kan en total återställning av telefonen vara ett alternativ? Jag körde OTA eftersom det var det enda som fungerade igår kväll.

Ursprungligen av hallanders:

Uppdaterad både lur och padda nu.
Men var tog bildströmmen vägen?
Finns ingen mapp på någon av enheterna.
Hjälp!

Den "finns" inte längre.

Nu heter den "Senast tillagda"

Ursprungligen av Dalle:

Fler som inte får Safari-tillägget för 1Password att fungera med Touch ID? Kan en total återställning av telefonen vara ett alternativ? Jag körde OTA eftersom det var det enda som fungerade igår kväll.

Jag har fått tjafsa med inställningarna för säkerhet. Satte 30 dagar för "TouchId" och tror att det är ok nu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Den "finns" inte längre.

Nu heter den "Senast tillagda"

Aha... Tack för snabbt svar

  • Medlem
  • 2014-09-18 11:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har fått tjafsa med inställningarna för säkerhet. Satte 30 dagar för "TouchId" och tror att det är ok nu.

Funkar tyvärr inte för mig. Jag satte max på allt igår men inget funkar. Detta tillsammans med Handoff var det som jag sett fram absolut mest med iOS 8.

Kan även meddela att man kan ringa samtal från Yosemite PB 3. Sjukt smidigt!

Ursprungligen av Dalle:

Funkar tyvärr inte för mig. Jag satte max på allt igår men inget funkar. Detta tillsammans med Handoff var det som jag sett fram absolut mest med iOS 8.

Kan även meddela att man kan ringa samtal från Yosemite PB 3. Sjukt smidigt!

Ge inte upp:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-18 11:18
Ursprungligen av Dalle:

Funkar tyvärr inte för mig. Jag satte max på allt igår men inget funkar. Detta tillsammans med Handoff var det som jag sett fram absolut mest med iOS 8.

Kan även meddela att man kan ringa samtal från Yosemite PB 3. Sjukt smidigt!

1Password 5 guide - Touch ID
1Password - Touch ID FAQ

  • Medlem
  • 2014-09-18 11:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Ge inte upp:)

Modifierat ordspråk: "Det är aldrig för sent att ge upp".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-18 11:26

En sak till att tänka på med 1Password 5 är att om man använder iCloud (istället för Dropbox eller Wifi) för att synka med macen så funkar det inte förrän man uppdaterat macen till 10.10 Yosemite
Attention all iCloud users! (Important changes in 1Password 5, OS X 10.10 and iOS 8)

  • Medlem
  • 2014-09-18 11:29

Tack för länkarna. Tyvärr gav det inga nya ledtrådar om vad som kan strula. Jag har gjort precis som i guiden. Touch ID fungerar alldeles utmärkt i deras app, men för att använda den i Safari så måste jag använda master password varje gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-18 11:39
Ursprungligen av Dalle:

Tack för länkarna. Tyvärr gav det inga nya ledtrådar om vad som kan strula. Jag har gjort precis som i guiden. Touch ID fungerar alldeles utmärkt i deras app, men för att använda den i Safari så måste jag använda master password varje gång.

Ominstallation av 1Password har löst detta problem för andra
https://discussions.agilebits.com/discussion/...

  • Medlem
  • 2014-09-18 11:47
Ursprungligen av IngoX:

Ominstallation av 1Password har löst detta problem för andra
https://discussions.agilebits.com/discussion/...

Stort tack för tipset. Pinsamt att jag inte tänkt på det själv.

Jag hittar inte hur man aktiverar diktering på iPhone 5, är det någon som vet hur man gör?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-18 16:04
Ursprungligen av simonnn:

Jag hittar inte hur man aktiverar diktering på iPhone 5, är det någon som vet hur man gör?

Du trycker på mikrofonen som är i tangentbordet

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-09-18 16:06
Ursprungligen av simonnn:

Jag hittar inte hur man aktiverar diktering på iPhone 5, är det någon som vet hur man gör?

Går det ens att avaktivera?
Gå in i t.ex. Mail och starta diktering genom att trycka på mikrofonen på tangentbordet.

Problemet är att den inte finns där. Har en kompis med 5s och på hans telefon fanns den, precis som ni säger, direkt på tangentbordet. Så är inte fallet för mig, det ser ut som innan jag uppdaterade. Konstigt tycker jag. Tror ni det är begränsat till 5s och senare?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-18 16:57
Ursprungligen av Dalle:

Under "More" kan man sedan även ändra ordningen på ikonerna så att tex 1Password hamnar längst till vänster om man vill, så att man slipper scrolla till höger varje gång man ska använda den.

Kanon, det kände jag inte till. Utmärkt!

Ursprungligen av BlackSmp:

Den "finns" inte längre.

Nu heter den "Senast tillagda"

Nu får jag korrigera lite - inte "den" utan "de". Det är inte bara bildströmmen som har försvunnit utan även kamerarullen, dessa två har istället blivit "Senast tillagda"

Ursprungligen av simonnn:

Problemet är att den inte finns där. Har en kompis med 5s och på hans telefon fanns den, precis som ni säger, direkt på tangentbordet. Så är inte fallet för mig, det ser ut som innan jag uppdaterade. Konstigt tycker jag. Tror ni det är begränsat till 5s och senare?

Den finns på min iPhone fem i alla fall. Och bevisligen fungerar ganska bra eftersom detta är skrivet med diktering!

Ursprungligen av HåkanE:

Den finns på min iPhone fem i alla fall. Och bevisligen fungerar ganska bra eftersom detta är skrivet med diktering!

Kul att höra, för jag såg fram emot den funktionen.

Skriv gärna om ni klurar ut hur man får fram funktionen

Ursprungligen av zinned:

Kanon, det kände jag inte till. Utmärkt!

Nu får jag korrigera lite - inte "den" utan "de". Det är inte bara bildströmmen som har försvunnit utan även kamerarullen, dessa två har istället blivit "Senast tillagda"

Sant, men han frågade efter bildströmmen och då blir det "den"

Ursprungligen av simonnn:

Kul att höra, för jag såg fram emot den funktionen.

Skriv gärna om ni klurar ut hur man får fram funktionen

Om den inte är där så har du ställt in tangentbordet på ett språk som inte stöder diktering.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-09-18 18:16

Siri måste vara aktiverad för att dikteringen ska fungera, är Siri avstängd försvinner mikrofonen från tangentbordet.

Ursprungligen av Mija:

Siri måste vara aktiverad för att dikteringen ska fungera, är Siri avstängd försvinner mikrofonen från tangentbordet.

Där var det! Tack så mycket för det. Det borde jag kanske ha förstått, men icke...

Någon mer med iPhone 5 som tycker att telefonen har blivit betydligare laggigare/långsammare sedan ios 8 uppdateringen?

Bevaka tråden