Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-17 20:11

Förstår inte vad ni strular för...

Jag satte mig ner och kickade igång uppdateringen direkt, sju minuter kvar blev nu fyra minuter kvar.

Detta är väl inga problem?

Ursprungligen av zinned:

Förstår inte vad ni strular för...

Jag satte mig ner och kickade igång uppdateringen direkt, sju minuter kvar blev nu fyra minuter kvar.

Detta är väl inga problem?

Det är bara för att du bor närmast kabeln under Atlanten. En annan är plötsligt i Köping.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-17 20:14
Ursprungligen av pmarriott:

Det är bara för att du bor närmast kabeln under Atlanten. En annan är plötsligt i Köping.

Haha, det lär ju vara så...bra att bo här nere på kontinenten

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-09-17 20:16

Kör 8:an på min padda nu. Min 5S väntar fortfarande...

Nu verkar de ha hittat kranen igen. Nu funkar det både i iTunes, på paddan & på developersidan.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2014-09-17 20:28

För mig har det ökat från 28 min till 60, får hoppas det är klart efter CL matcherna

Nu har jag IOS 8 i paddan. Skall kolla att alla appar fungerar - och framförallt banker osv. Sedan får det bli telefonen i morgon.
Bara för säkerhets skull.........

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2014-09-17 21:24

Bara för mig som Spotify kraschar vid uppstart efter iOS8-installation? (iPhone 5S)

Får hålla tummarna att det funkar bättre på iPad:en... begåvad som jag är installerar jag iOS8 på båda enheterna sådär... 5-6h före jag msåte åka till flyget...

Installerade om Spotify, verkar funka.

Annars har jag då inga problem (ännu) förutom SAS men passbook funkar ju....

Senast redigerat 2014-09-17 21:57

iPad & iPhone uppdaterade. Inga problem - 14 appar uppdaterade men för dom två som krashar med 8an (Telias t.ex.) finns ännu ingen update.
iPhoto raderat - det är nu obsolet. Har nu kickat igång iCloud Drive på alla maskiner utom jobbets som inte har Yosemite ännu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-17 21:43

Sådär, nu har jag iOS 8.0. Verkar grymt bra!

  • Medlem
  • 2014-09-17 21:50

Kan jag aktivera Handoff om jag har Yosemite Public Beta 3? Hur gör jag då? Någon som vet?
Jag vill alltså testa att ringa från datorn via iPhonen.

Ursprungligen av Dalle:

Kan jag aktivera Handoff om jag har Yosemite Public Beta 3? Hur gör jag då? Någon som vet?
Jag vill alltså testa att ringa från datorn via iPhonen.

Nope.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2014-09-17 22:30

När jag går in på bilder så finns inte ''mappen'' kamerarulle under album längst ner till höger. Vart har den tagit vägen? Bilder längst ner till vänster finns ju, men det är så stökigt att bläddra igenom bilderna i den så att man blir spyfärdig!

Bara för mig som imessege fuckar?

Skickar imessege i grupp och dem skickas separat till varje!
Sen får jag inte till vanliga gröna sms till folk!

Ursprungligen av mjewl:

nu finns iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

#nyhetstips

"Kamerarulle" heter nu "Senast tillagda".

Ursprungligen av Hoya:

När jag går in på bilder så finns inte ''mappen'' kamerarulle under album längst ner till höger. Vart har den tagit vägen? Bilder längst ner till vänster finns ju, men det är så stökigt att bläddra igenom bilderna i den så att man blir spyfärdig!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2014-09-17 23:32
Ursprungligen av Demiurgen:

"Kamerarulle" heter nu "Senast tillagda".

Men alla mina bilder finns inte med där utan typ de 20 senaste, men klickar jag där nere till vänster på bilder så kommer alla bilderna fram.

Hur funkar photo-stream nu i och med uppdateringen? Om jag tar en bild med mobilen, överförs den automatiskt till min iMac och iPad som förut?

  • Medlem
  • 2014-09-18 00:11

En fråga om 1Password och iOS 8.
om jag använder 1Password för att logga in på en sida i Safari på min 5S så vill den ha "Master Password". Efter att jag har matat in det så kommer jag in och kan fylla i direkt från valvet i 1Password. Men så fort jag loggar ut från sidan och vill logga in på nästa sida (tex från 99mac till Fejsbok som exempel) så måste jag återigen ange Master Password!
Jag har kikat i 1Pass-appen, men där kan man endast ställa in användningen av Touch ID för 1Pass-appen och inte dess tillägg i Safari.
Kan man på något sätt ställa in så man kan använda Touch ID även i Safari för att låsa upp valvet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-18 00:16
Ursprungligen av Dalle:

En fråga om 1Password och iOS 8.
om jag använder 1Password för att logga in på en sida i Safari på min 5S så vill den ha "Master Password". Efter att jag har matat in det så kommer jag in och kan fylla i direkt från valvet i 1Password. Men så fort jag loggar ut från sidan och vill logga in på nästa sida (tex från 99mac till Fejsbok som exempel) så måste jag återigen ange Master Password!
Jag har kikat i 1Pass-appen, men där kan man endast ställa in användningen av Touch ID för 1Pass-appen och inte dess tillägg i Safari.
Kan man på något sätt ställa in så man kan använda Touch ID även i Safari för att låsa upp valvet?

Jag låser upp 1Password med Touch ID när det triggas inifrån Safari, inga problem. Det enda jag gjorde var att enabla funktionaliteten i 1Password.

  • Medlem
  • 2014-09-18 00:19
Ursprungligen av zinned:

Jag låser upp 1Password med Touch ID när det triggas inifrån Safari, inga problem. Det enda jag gjorde var att enabla funktionaliteten i 1Password.

Hmm, konstigt. Jag aktiverade Touch ID i 1Password, men jag måste ändå klicka i lösenordet manuellt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-18 00:32

Startat om appen?

  • Medlem
  • 2014-09-18 00:36
Ursprungligen av zinned:

Startat om appen?

Japp. Och även hela telefonen, dock utan resultat.
Jag synkar via via Dropbox istället för iCloud, men det ska väl inte ha någon betydelse?

Touch ID fungerar alltså alldeles utmärkt för att logga in i 1Pass-appen, men inte i tillägget till Safari.

Senast redigerat 2014-09-18 00:51
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-18 01:14

Lustigt, nu har jag också problem med 1Password...dock inte samma fel.

Jag försöker ställa in synken, som är mot Dropbox, men varje gång den säger "Söker efter 1Password-data i Dropbox" så kraschar 1Password-appen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-18 01:39
Ursprungligen av Dalle:

Kan jag aktivera Handoff om jag har Yosemite Public Beta 3? Hur gör jag då? Någon som vet?
Jag vill alltså testa att ringa från datorn via iPhonen.

Det är först med developer beta 8 som jag fick handoff att fungera bra

Att ringa tror jag gick bra från dp7 men jag vet inte vad den publika beta3 motsvarar

Ursprungligen av Dalle:

Japp. Och även hela telefonen, dock utan resultat.
Jag synkar via via Dropbox istället för iCloud, men det ska väl inte ha någon betydelse?

Touch ID fungerar alltså alldeles utmärkt för att logga in i 1Pass-appen, men inte i tillägget till Safari.

Hur får man igång safaritillägget? Det har jag letat efter

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur får man igång safaritillägget? Det har jag letat efter

i Safari, klicka på "boxen med pilen", välj "More" och aktivera 1Password.

Ursprungligen av Capeman:

i Safari, klicka på "boxen med pilen", välj "More" och aktivera 1Password.

Tänkte inte på det ?

Tack

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-09-18 08:12
Ursprungligen av Dalle:

Jag känner mig kränkt av Apple! Ska det verkligen ta så här lång tid? Jag måste genast ringa Aftonbladet så de kan skriva en snyftartikel!

Captain Obvious 1: "Det här skulle aldrig hänt på Steves tid"
Captain Obvious 2: "Skulle det vara nåt nytt att det tar tid? HA! Det har vi haft på Android sen 2012!"

Gillar iOS 8 såhär långt. Går visserligen segt på "gamla" Minin, men inga allvarliga fel hittade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-18 08:48
Ursprungligen av Capeman:

i Safari, klicka på "boxen med pilen", välj "More" och aktivera 1Password.

Hmm, jag ser inte ens "More"-knappen i Safari...?

Ursprungligen av FreddeB:

Hmm, jag ser inte ens "More"-knappen i Safari...?

Scrolla till höger vid apparna.

Bevaka tråden