Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail i iPad bifogar bild utan åtgärd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick mail från en vän där en av bild ur dennes bildbibliotek bifogades utan att någon åtgärd gjorts för denna bilaga. Skall försöka hjälpa henne att reda ut varför. Bilden har ö h t aldrig öppnats i biblioteket. Den dök upp som bildbilaga i ett svar på mitt ursprungsmail.
Finns det någon som kan ge en förklaring?
ÅS

Ursprungligen av aake39:

Jag fick mail från en vän där en av bild ur dennes bildbibliotek bifogades utan att någon åtgärd gjorts för denna bilaga. Skall försöka hjälpa henne att reda ut varför. Bilden har ö h t aldrig öppnats i biblioteket. Den dök upp som bildbilaga i ett svar på mitt ursprungsmail.
Finns det någon som kan ge en förklaring?
ÅS

Jag har aldrig hört något liknande. Säker på att hen inte råkade göra det av misstag?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-17 12:56

Eller så låg den i urklippet, och råkades klistras in.
Datorer gör inget av sig själva, utan lyder användarens eller systemet/programmets instruktioner.

Kan du be din vän se vad som finns i urklippet på sin enhet? Skapa ett mail och välj klistra in.

Ursprungligen av reboot81:

Eller så låg den i urklippet, och råkades klistras in.
Datorer gör inget av sig själva, utan lyder användarens eller systemet/programmets instruktioner.

Kan du be din vän se vad som finns i urklippet på sin enhet? Skapa ett mail och välj klistra in.

Vet så mycket att kontakten skedde mellan två iPad och att avsändaren svarade på ett mail från mig. Att bifoga en bild i mail/iPad kräver ju en åtgärd via "gemet". Något sådant har inte gjorts. Alternativt använda "klistra in" som även det är en omständlig metod och kräver några moment. I morse fick jag ytterligare en kommentar om detta, som svar på min mailfråga och även där låg bilden med. Jag forskar vidare med avsändaren.

Ursprungligen av aake39:

Vet så mycket att kontakten skedde mellan två iPad och att avsändaren svarade på ett mail från mig. Att bifoga en bild i mail/iPad kräver ju en åtgärd via "gemet". Något sådant har inte gjorts. Alternativt använda "klistra in" som även det är en omständlig metod och kräver några moment. I morse fick jag ytterligare en kommentar om detta, som svar på min mailfråga och även där låg bilden med. Jag forskar vidare med avsändaren.

Hen har inte lyckats med att få en mejlsignatur med bild?

Jag vet inte riktigt hur det skulle gå till men...

Be personen att skicka ett helt nytt mejl och se efter hur det ser ut

Tack för ert engagemang. Mysteriet är olöst och lämnat. Förmodligen handhavandefel

1
Bevaka tråden