Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spåra iMessage?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått skumma iMessage-meddelanden från en och samma avsändare, en epost-adress, kan jag spåra detta på något sätt?
Jag tror det är någon som skämtar med mig men jag vill ge igen ordentligt.

Nej, det går inte - då måste du vara polis/åklagare och ha en husrannsakan och kräva ut uppgifter från den som utfärdat adressen (Apple, telia, ComHem, etc). Är det G-mail och en del andra webbtjänster så kan det vara helt omöjligt.
Är det en .com-domän så går det i.o.f.s. alltid att ta reda på vem som reggat domänen (Whois) - företag eller person - men det betyder ju inte att det är den personen som skickat mailet. Du kan också kolla mailets ursprung mellan servrar och fram till dig, men någon person ser du inte.
I detta fall - då det är iMessage - så måste du få ut uppgifterna från Apple i Cupertino och det är inte lätt Apple är förresten ett av få företag - som erbjuder mail-adresser - som lätt kan leta upp folk då dom har kreditkort kopplade till konton - och att hitta en person bakom ett kreditkort är en baggis i sammanhanget.

Apples tjänster är det absolut sista en terrorgrupp använder - det är bara NSA som inte fattat det

Enklast är att skicka ett mail och fråga.

1
Bevaka tråden