Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor (och Tele2) öppnar 1800MHz för 4G

Tråden skapades och har fått 814 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av nickestrand:

Jag var inne i buten och klagade p att min gamla ipad 1 var för slö på 3g och frågade vad jag kunde göra för att få 4g då säker försäljaren att Nya Ipad har 4G , Varför ska jag gå hem och googla på det ? Eller jag gjorde det när jag märkte att det i te alls gick i 4G jag visste knappt själv vad det innebar för 2 år sedan.

pmarriott::
Och jag vet inte om din mamma är dator hacker eller datorvan men tror du inte att hon skulle bli lurad av den informationen ?

Det sämsta är att telenor och dom inte brys sig ett skit. Jag får väll leva med att vara fast med ett värdelöst abonnemang =P

Jag har väldigt svårt att läsa vad du skriver men det ser ut som att du köpt din iPad på MediaMarkt vilket gör att jag kan tänka mig att du blivit felinformerad av någon okunnig säljare som inte vetat vad hen talat om. Jag förstår att du känner dig lurad och det är förstås väldigt tråkigt men jag vet inte vad det är du vill uppnå med din diskussion i denna tråden. Du surfar måhända inte i 4G-hastighet förutom i centrala delar av Malmö, Göteborg och Stockholm, om du har Tre surfar du inte i 4G någonstans då de inte har stöd för 4G på 1800MHz-bandet. För övrigt surfar du 10ggr snabbare än med din första generations iPad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-16 12:23

Funderar på att lämna Telenor (som jag haft sedan de hette Europolitan) och prova Tele2 då de kör fina studentrabatter.
-Kör Telenor och Tele2 samma frekvenser?
-Något som skiljer operatörerna åt markant?

Senast redigerat 2014-09-16 13:16
Ursprungligen av reboot81:

Funderar på att lämna Telenor (som jag haft sedan de hette Europolitan) och prova Tele2 då de kör fina studentrabatter.
-Kör Telenor och Tele2 samma frekvenser?
-Något som skiljer operatörerna åt markant?

Skillnaden är väl att telenor har egen 3g licens, tele2 och telia delar gemensamt via bolaget Svenska umts-nät (Dock har telia i egen regi på 900 mhz bandet.). I övrigt ska det vara samma frekvenser på tele2 och telenor eftersom de bygger sina 2g och 4g nät gemensamt via net4mobility. Hade för en tid sedan tdc som använder tele2s nät och hade klart sämre hastigheter på 4g än telenor som jag numera använder.

Ursprungligen av Mikael E:

Skillnaden är väl att telenor har egen 3g licens, tele2 och telia delar gemensamt via bolaget Svenska umts-nät (Dock har telia i egen regi på 900 mhz bandet.). I övrigt ska det vara samma frekvenser på tele2 och telenor eftersom de bygger sina 2g och 4g nät gemensamt via net4mobility. Hade för en tid sedan tdc som använder tele2s nät och hade klart sämre hastigheter på 4g än telenor som jag numera använder.

Förutom sitt egna nät delar de även 3G-nät med 3GIS (Tre och Telenor). De har ett eget 2G-nät också.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Förutom sitt egna nät delar de även 3G-nät med 3GIS (Tre och Telenor). De har ett eget 2G-nät också.

Utanför Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona bygger 3gis ut nätet gemensamt åt telenor och tre (Dessutom bygger tre ut 3g på 900 mhz själv i hela landet). Telenor har inget eget 2g-nät, det är sedan en tid tillbaka gemensamt med tele2.

Nu börjar vi dock hamna oftopic. Men med tanke på att reboot81 verkar hålla till i Uppsala så kanske studentrabatterna får avgöra till tele2s favör.

Bevaka tråden