Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari visar inte längre bilder...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Safari har helt slutat visa bilder. Visar dock Flash:)
Var hittar jag en ny installation? Hittade bara en gammal när jag sökte på apples hemsida.
Kolla hur illa det är...

Har återställt Safari, tömt historik, tömt cachen, återställt igen. Avslutat, startat om, tönt cachen, startat om osv.

Dator: Mac Pro med OsX 10.8.3
Safari 6.0.3

Firefox - från vilket jag skriver det här - fungerar utan problem.

Varför kör du så gamla versioner?

Om du kör OS X 10.8.3 och Safari 6.0.3 så verkar det som du inte kört programuppdatering på väldigt väldigt länge.

Mitt tips är att starta programuppdateringen, så får du nyare versioner av både OS X (10.8.5) och Safari (minst 6.1.6, kanske 7.x.x) - och säkert många andra uppdateringar också. Och det kommer säkert att lösa ditt problem.

Senast redigerat 2014-09-15 21:19

Ähh nu ska du inte vara sån men visst jag kör på det i morgon och återkommer med resultat. Men underligt att det bara slutar fungera.
/

Ursprungligen av Borttaget:

(Bild med hänvisning till "Reset Safari")

Det står i första inlägget att hen redan har provat att återställa Safari - flera gånger.

Senast redigerat 2018-07-23 10:33

Ok. Då kontrar jag med
http://support.apple.com/kb/TS3408

Uppdatera systemet.

Provat med ny användare? Raderat plist för Safari?

Jag håller på att ladda ner Mavericks, som Jesper sa, och tar det därifrån. Men tack för all hjälp, uppskattas!
Om någon undrar varför jag kör 10.8.3 - finns inga bra svar, ren lättja.
/m

Suck...
Ny spec på datorn: OsX 10.9.4
Safari 7.0.5

Kastat plistfilen... Och nej - det är inte samma skärmdump som igår även om sökordet råkar vara det.
Har provat två olika internetanslutningar - kontorets och via mobilen, vilket är två helt olika leverantörer - vilket borde utesluta även Apples misstankar om DNS-problem.

/m

Ursprungligen av martinator:

Jag håller på att ladda ner Mavericks, som Jesper sa...

Nej, det gjorde jag inte. Jag sa inte ett pip om Mavericks.

Jag skrev att du borde uppdatera din Mountain Lion till högsta version (10.8.5).

Ursprungligen av martinator:

...Kastat plistfilen... Och nej - det är inte samma skärmdump som igår även om sökordet råkar vara det...

Prova att skapa en ny användare på datorn, för att se om problemet uppstår även där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det gjorde jag inte. Jag sa inte ett pip om Mavericks.

Jag skrev att du borde uppdatera din Mountain Lion till högsta version (10.8.5).

Sorry, menade att du föreslog en uppdatering... Och det som dök upp blev maverick. Vilket i och för sig är den självklara lösningen (men jag är lat).
Jag provar ny användare och återkommer:)

Okej - om jag skapar en ny användare så fungerar det... Vad är nästa steg då.
Passar återigen på att tacka för hjälpen.

- Vilken plist-fil var det du tog bort tidigare? Det finns kanske fler som har med Safari att göra?
- Kolla vilka tillägg du har installerade i Safari. Kolla om där är någon skillnad mot den nya användaren du skapade. Prova att stänga av eller ta bort de tillägg som eventuellt skiljer mellan användarna.
- Tilläggen kan kanske också ha inställnings-/plist-filer som man kan prova att ta bort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-16 12:39
Ursprungligen av martinator:

Okej - om jag skapar en ny användare så fungerar det... Vad är nästa steg då.
Passar återigen på att tacka för hjälpen.

Har du (eller någon skojfrisk på jobbet) valt Avaktivera bilder i Utvecklar-menyn?

1) Gå till Safari Inställningar > Avancerat > Längst ner finns en bock för att visa utvecklarmenyn i menyraden
2) Avaktivera bilder i menyn Utvecklare
3) Gå tillbaks i inställningar och dölj menyn Utvecklare
4) Se hur dina medarbetare drivs till vansinne

Senast redigerat 2014-09-16 12:55

@IngoX
Vilken hjälte!!! Avaktivera bilder... där satt den!
Nu fungerar det igen. Stort tack alla för ert engagemang!
/martin

1
Bevaka tråden