Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Genius Bar Täby

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går inte att boka några tider i Täby, tänkte dom skulle få ta en titt på min lur med lös display
Vågar man chansa på att bara åka dit eller har dom fullt upp pga personalbrist ?

Var inne på Digital inn och det verkade vara ett vanligt problem med 5S, dock hade dom 3 veckors kö för service

Ursprungligen av disktant:

Det går inte att boka några tider i Täby, tänkte dom skulle få ta en titt på min lur med lös display
Vågar man chansa på att bara åka dit eller har dom fullt upp pga personalbrist ?

Var inne på Digital inn och det verkade vara ett vanligt problem med 5S, dock hade dom 3 veckors kö för service

Förväntar du dig att få svar från butiken här på forumet?

Kolla annars med LAN Master då de är auktoriserad service partner.

  • Medlem
  • 2014-09-16 00:19

Med tanke på att man måste boka tid på nätet och sedan anmäla sig när man kommer till butiken så skulle jag aldrig våga chansa på att åka dit oanmält. Ring Täbybutiken och fråga kanske?

Ursprungligen av disktant:

Det går inte att boka några tider i Täby, tänkte dom skulle få ta en titt på min lur med lös display
Vågar man chansa på att bara åka dit eller har dom fullt upp pga personalbrist ?

Var inne på Digital inn och det verkade vara ett vanligt problem med 5S, dock hade dom 3 veckors kö för service

Man måste boka tid, om man vill ha hjälp.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2014-09-16 08:07
Ursprungligen av dvalfrid:

Man måste boka tid, om man vill ha hjälp.

Japp, du kan boka tid via Apple Store-appen. Jag åkte dit i tron att man kunde få hjälp direkt, men blev ombedd av till synes ledig personal att ladda ner appen och boka tid där och komma tillbaka en annan dag.

Det finns inga tider att boka i Täby
därför undrade jag om någon visste om dom är fullbokade eller om dom skall stänga
dom hade ju tydligen minskat personalen rejält där

men jag får ringa ock kolla

Edit:
kommer tydligen ut nya tider i morgon någon vecka framåt

Senast redigerat 2014-09-16 16:24
  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-20 01:24

Vad menar du med lös display?
Min 5S klickar displayen på när man trycker på den i det högra nedra hörnet.

Irriterande, men har inte orkat ta tag i det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-20 10:45

Finns flera lediga tider i Täby när jag kollar på hemsidan.. Både idag, tisdag och torsdag.

Ursprungligen av Castel:

Vad menar du med lös display?
Min 5S klickar displayen på när man trycker på den i det högra nedra hörnet.

Irriterande, men har inte orkat ta tag i det.

Om du känner med nageln så har 5S en liten förhöjd kant runt hela glaset
på min högra sida så har glaset ploppat upp ca 1.5 mm och ligger nu en bit ovanför denna kant
trycker man så åker det ner, det fastnar inte men man hör ett klick och det hoppar upp igen

Jag har nu en titt på måndag så får vi se vad Apple säger
Enligt Digital Inn så är det ju ett vanligt problem

70 minuter senare och telefonen har fått ny display

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-22 22:04

Läste nu från någon "källa" att de dragit ner rejält på personal för att butikerna inte går så bra. Trist att höra!

Den ligger ju inte speciellt centralt... hade gått betydligt bättre om den låg inne i Stockholm...

Ja det finns väll ingen vettig person som åker dit frivilligt, om man nu inte bor på den sidan av stan
känns som att Apple enbart gått på att placera sig i ett så stort köpcentrum som möjiligt
jag höll fan på att gå vilse där inne

1
Bevaka tråden