Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac-läsare röstar om nästa mobilköp

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyfikna som vi är här på redaktionen frågade vi er läsare vilken mobil ni väljer nästa gång. Med över tusen inkomna röster kikar vi på resultatet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-12 10:34

Mitt nästa köp blir en iPhone 6s, men den fanns inte som val i omröstningen. Förresten så finns den inte alls.

Ursprungligen av IngoX:

Mitt nästa köp blir en iPhone 6s, men den fanns inte som val i omröstningen. Förresten så finns den inte alls.

Antagligen samma. Fler alternativ tack

Ursprungligen av IngoX:

Mitt nästa köp blir en iPhone 6s, men den fanns inte som val i omröstningen. Förresten så finns den inte alls.

Väntar du på en 6S innan du köper något nytt finns en viss risk att du får en Samsung (Galaxy S6)

Jag måste hålla i dom och känna på dom innan jag bestämmer mig. Jag har rätt små händer och då kan det kännas som ett dasslock med plusmodellen. Däremot så blir det 128 GB alla gånger, och vit. Blir det plus så struntar jag i om den kostar nästan 10 papp batteritiden väger ju upp en del oxå med plus!

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2014-09-12 11:10

Sitter på en relik i form av iPhone 4 och siktade på Iphone 6. Utan att ha hållit i den känns den spontant för stor. iPhone 5s känns lagom men den fick ingenting av det goda. Så som fler ha sagt, måste hålla i den före köp. Sedan tycker jag att 6-7000 för en telefon känns rätt överprisat (grafikkort eller en ny iPad för den summan, Inga bekymmer)

128 GB är givet.
Min 64a är full jämt och då har jag ändå ingen musik eller filmer i den.

Ursprungligen av Chaosstar:

128 GB är givet.
Min 64a är full jämt och då har jag ändå ingen musik eller filmer i den.

Imponerande. Själv har jag 5s i 16GB version och har alltid runt 8-9GB ledigt. Fast, jag använder telefonen som en telefon, inget mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-12 14:45
Ursprungligen av Segas:

Imponerande. Själv har jag 5s i 16GB version och har alltid runt 8-9GB ledigt. Fast, jag använder telefonen som en telefon, inget mer.

Har du en 5s?!! Det är ju rena rama slöseri om du bara använder den som telefon. En sådan: http://www.samsung.com/uk/consumer/mobile-devices/mobile-phones/bar/GT-E1200ZKABTU
skulle kunna passa för ändamålet. 149 kronor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-12 14:48
Ursprungligen av IngoX:

Mitt nästa köp blir en iPhone 6s, men den fanns inte som val i omröstningen. Förresten så finns den inte alls.

Mitt nästa köp blir troligen iPhone 7. Finns inte heller med på listan. Men kanske någonstans i Apples produktionskedja.

Ursprungligen av timofej:

Har du en 5s?!! Det är ju rena rama slöseri om du bara använder den som telefon. En sådan: http://www.samsung.com/uk/consumer/mobile-devices/mobile-phones/bar/GT-E1200ZKABTU
skulle kunna passa för ändamålet. 149 kronor.

Jag fick den gratis och jag gillar upplägget i IOS, så telefonen passar mig utmärkt.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-09-12 20:25

Råkade visst köpa en Nexus 5 idag... Lite besviken på iphone 6 så blir att testköra android ett tag...

Ursprungligen av wurpan:

Råkade visst köpa en Nexus 5 idag... Lite besviken på iphone 6 så blir att testköra android ett tag...

Vad är du besviken på?

Har för mig jag klickade på 5c men jag måtte ha varit den ende e-som det blev 0%

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-09-15 01:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad är du besviken på?

Mest besviken på att det inte var något speciellt nytt med den. Hade en iPhone 5 innan och att byta från den till en iPhone 6 hade gett mig Touch ID som jag saknat. Resten av nyheterna var inget som ger mig något mervärde och inget som jag är villig att betala över 6000kr för. Visst mobilbetalningarna ser ut att kunna bli riktigt bra men vill se att det kommer till Sverige först.

Tog detta tillfälle i akt och slog till på en Nexus 5 istället. Dels för att klämma och känna på android och se vad som har hänt sen sist och även känna på hur det är med en större telefon först innan jag kastar iväg massa pengar. Rent spontant måste jag väl säga att en större skärm visserligen är väldigt trevligt men det gör ändå telefonen aningen mer svårhanterlig.

Ska utvärdera och fundera ett tag nu och se vad det blir sen. Mjöligt att IOS 8 väcker nytt liv i min 5:a och att det kan göra ett köp av iPhone 6 mer aktuellt. Även om jag känner att android har kommit långt sen senast känner jag ändå att Nexusen faller lite utanför resten av ekosystemet av Apple prylar. Kommer införskaffa Qi laddare och en chromecast för att se hur det fungerar iaf.

Måste ju testa andra sidan innan man avfärdar dem helt

Ursprungligen av wurpan:

Mest besviken på att det inte var något speciellt nytt med den. Hade en iPhone 5 innan och att byta från den till en iPhone 6 hade gett mig Touch ID som jag saknat. Resten av nyheterna var inget som ger mig något mervärde och inget som jag är villig att betala över 6000kr för. Visst mobilbetalningarna ser ut att kunna bli riktigt bra men vill se att det kommer till Sverige först.

Tog detta tillfälle i akt och slog till på en Nexus 5 istället. Dels för att klämma och känna på android och se vad som har hänt sen sist och även känna på hur det är med en större telefon först innan jag kastar iväg massa pengar. Rent spontant måste jag väl säga att en större skärm visserligen är väldigt trevligt men det gör ändå telefonen aningen mer svårhanterlig.

Ska utvärdera och fundera ett tag nu och se vad det blir sen. Mjöligt att IOS 8 väcker nytt liv i min 5:a och att det kan göra ett köp av iPhone 6 mer aktuellt. Även om jag känner att android har kommit långt sen senast känner jag ändå att Nexusen faller lite utanför resten av ekosystemet av Apple prylar. Kommer införskaffa Qi laddare och en chromecast för att se hur det fungerar iaf.

Måste ju testa andra sidan innan man avfärdar dem helt

Men vad hade du förväntat dig? Vad hade du behövt för att bli nöjd?

Jag försöker inte vara provokativ utan är bara nyfiken. Revolutioner inträffar inte varje år utan produktkategorin är inne i en fas av "stegvis förfining". Det gäller inte bara Apple utan alla tillverkare.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-09-15 08:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vad hade du förväntat dig? Vad hade du behövt för att bli nöjd?

Jag försöker inte vara provokativ utan är bara nyfiken. Revolutioner inträffar inte varje år utan produktkategorin är inne i en fas av "stegvis förfining". Det gäller inte bara Apple utan alla tillverkare.

Jag hade väl inte förväntat mig något spektakulärt egentligen utan ville ner att Apple skulle komma med något som gjorde att jag kunde motivera priset. Kanske vattentålig, okrossbart glas, eller nått... Dom brukar ju vara så duktiga på att hitta på saker man bara måste ha även om man inte visste det själv.

Jag är väl mest besviken för att jag vill vilja köpa en iphone 6, inte tveka

När mobil betalningen kommer till Sverige ligger väl en iphone 6 närmare till hands kanske.

1
Bevaka tråden