Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-13 12:18

Såg ni första racet med Formula E?
Jisses vilken krasch i sista kurvan på sista varvet mellan Prost och Heidfeld! Tack och lov att Heidfeld klarade sig oskadd ur den kraschen, såg otäckt ut. Men bilen blev ju bara sopor. Och Prost som ledde från start till mål fick bryta i sista kurvan på sista varvet.

Såg det precis, otäck flygtur för Heiden!

  • Medlem
  • 2014-09-14 14:45

Kul för Rossi att få vinna på hemmaplan.

  • Medlem
  • 2014-09-28 01:19

Enligt DN så vill Caterham förlänga kontraktet med Ericsson inför 2015. Goda nyheter, men inga papper verkar vara påskrivna ännu. Det talas även om en ny framvinge till Japans GP.
http://www.dn.se/sport/caterham-satsar-vidare...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-28 10:01
Ursprungligen av Dalle:

Enligt DN så vill Caterham förlänga kontraktet med Ericsson inför 2015. Goda nyheter, men inga papper verkar vara påskrivna ännu. Det talas även om en ny framvinge till Japans GP.
http://www.dn.se/sport/caterham-satsar-vidare...

De har dragit lite för snabba slutsatser av originalartikeln på autosport.com. Där står det att teamet är nöjda med hans prestation och vill ha kvar honom nästa år. Innan något är påskrivet betyder det i praktiken "han är bra, men om någon annan kommer och betalar mer åker han ut".

Att utifrån det skriva svart på vitt "Ericsson i Formel 1 även nästa år" i rubriken är bara ett tecken på hur lång väg svensk motorsportsjournalistik har kvar att gå.

  • Medlem
  • 2014-09-28 13:28
Ursprungligen av Vassius:

Innan något är påskrivet betyder det i praktiken "han är bra, men om någon annan kommer och betalar mer åker han ut".

Så är det alltid i denna bransch så länge man inte sitter i ett av toppstallen. Även om man har ett kontrakt är det inte mycket värt om teamet har dålig ekonomi och vill tjäna snabba pengar genom att ta in andra förare.

  • Medlem
  • 2014-10-05 07:34

Hoppas nu att det inte blir ett helt race bakom säkerhetsbil!

  • Medlem
  • 2014-10-05 09:54

Hoppas för Guds skull att Bianchi är ok!
Grymt kört av Ericsson.

Ursprungligen av Dalle:

Hoppas för Guds skull att Bianchi är ok!
Grymt kört av Ericsson.

Ja hoppas verkligen det.

  • Medlem
  • 2014-10-05 10:13

Ambulanshelikopter iväg. Ser illa ut.

Ursprungligen av Dalle:

Ambulanshelikopter iväg. Ser illa ut.

Åker på vägen tydligen, som kommer ta tid. Kunde inte ta helikopter, han är medvetslös.

  • Medlem
  • 2014-10-05 10:24
Ursprungligen av keptang:

Åker på vägen tydligen, som kommer ta tid. Kunde inte ta helikopter, han är medvetslös.

Var får du dina nyheter ifrån? Länk?

Ursprungligen av Dalle:

Var får du dina nyheter ifrån? Länk?

Sky Sports F1, direkt på TV.

  • Medlem
  • 2014-10-05 10:53
Ursprungligen av keptang:

Sky Sports F1, direkt på TV.

Hittade en stream. Får varje minut som går utan besked tolkar jag som ett allt mer kritiskt läge. Taktorn har en hög markfrigång, har han kört in under traktorn så... ja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-05 19:03

Bedrövligt av japanska arrangörerna tänker på Bianchi. Vad sysslar dom med ?
Grymt kört av Ericsson juu i all bedrövelse så skoj att se att han har gnistan kvar trots tidiga motgångar under året med stallet som helhet, han rattar och har sig samt krämar skiten ur det material som finns till godo det finns hopp för framtiden där Ericsson .

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-05 19:09

Visst är det lätt att vara efterklok, men rent säkerhetsmässigt känns det som raceledningen är lite inkonsekvent. De hade säkerhetsbilen ute tills det var intermediate-väglag (vad ska man med full wets till i så fall?), men tar inte ut säkerhetsbilen när det blir full wet-väglag och det är bärgningsfordon på banan.

Bra race av Ericsson som sagt, han var ju ruskigt snabb genom hela loppet. Synd att det inte återspeglas i hans slutposition, men som han sa själv; allt det där är sekundärt, hoppas bara Bianchi klarar sig och blir återställd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-11 14:53

En härlig F1 helg igen
En härlig känsla Caterham verkar äntligen så här i slutet av säsongen få bättre och bättre snurr på bilen, det verkar så i alla fall eller är jag ute och cyklar.
Roligt med den nya banan i Sotji lite härligt småteknisk.

Ursprungligen av cubeis:

En härlig F1 helg igen
En härlig känsla Caterham verkar äntligen så här i slutet av säsongen få bättre och bättre snurr på bilen, det verkar så i alla fall eller är jag ute och cyklar.
Roligt med den nya banan i Sotji lite härligt småteknisk.

Har verkligen gått framåt för Marcus senaste racen! Hoppas han får en plats även nästa år någonstans och i bättre material oavsett var han hamnar.
Sotji ser kul ut, lite för bred kanske på sina ställen. Men bra layout.

  • Medlem
  • 2014-10-11 16:12

Kanon av Ericsson. En tiondel från Q2. Inte illa pinkat i startgriddens sämsta material! Tyvärr tror jag han får mycket mycket (sa jag mycket?) svårt att ta sig vidare upp i fältet rent stallmässigt. Och en plats i Caterham nästa år handlar nog tyvärr mer om hur mycket pengar han kan fixa fram än det han har presterat under året. Så är det för alla stall om man inte tillhör toppen. Kan man inte betala för sig så finns det alltid någon annan som kan...

Missförstå mig inte nu. Jag hoppas verkligen att Marcus tar sig vidare till ett bättre stall nästa säsong så att vi verkligen får se vad han är kapabel till. Tyvärr är det nog svårt att imponera på högre stall även om man gör bra prestationer i dåligt material.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-11 16:33
Ursprungligen av Dalle:

Kanon av Ericsson. En tiondel från Q2. Inte illa pinkat i startgriddens sämsta material! Tyvärr tror jag han får mycket mycket (sa jag mycket?) svårt att ta sig vidare upp i fältet rent stallmässigt. Och en plats i Caterham nästa år handlar nog tyvärr mer om hur mycket pengar han kan fixa fram än det han har presterat under året. Så är det för alla stall om man inte tillhör toppen. Kan man inte betala för sig så finns det alltid någon annan som kan...

Missförstå mig inte nu. Jag hoppas verkligen att Marcus tar sig vidare till ett bättre stall nästa säsong så att vi verkligen får se vad han är kapabel till. Tyvärr är det nog svårt att imponera på högre stall även om man gör bra prestationer i dåligt material.

Jag hör vad du säger Dalle men nu ska vi inte måla fan på väggen i förväg Vi tänker positivt i alla lägen, ibland så räcker det förhoppningsvis ytterligare en liten bit på vägen till toppen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-11 18:19
Ursprungligen av keptang:

Har verkligen gått framåt för Marcus senaste racen!

Kan inte låta bli att konstatera att det är efter eventet i Örebro det började gå uppåt. Han sa ju själv efteråt att det är en boost för självförtroendet att se så många fans på plats. Delvis min förtjänst alltså eftersom jag var med och visade mitt stöd.

Ursprungligen av Vassius:

Kan inte låta bli att konstatera att det är efter eventet i Örebro det började gå uppåt. Han sa ju själv efteråt att det är en boost för självförtroendet att se så många fans på plats. Delvis min förtjänst alltså eftersom jag var med och visade mitt stöd.

Det stämmer mycket bra.

  • Medlem
  • 2014-10-12 10:14

Grattis Marquez!

  • Medlem
  • 2014-10-12 11:48

Marcus startar från 16e rutan idag. Grymt kul. Såg ni dokumentären om honom på TV10 igår?

Ursprungligen av Dalle:

Marcus startar från 16e rutan idag. Grymt kul. Såg ni dokumentären om honom på TV10 igår?

Yep, riktigt bra startplats!
Jag såg dokumentären, den var bra tycker jag och visar hur mycket jobb det är, och vilket kanonjobb Kenny och Eje gjort.

  • Medlem
  • 2014-10-12 16:49

Fy fan. Jag ville spy när Putin dök upp och fick uppmärksamhet! För att inte tala om prisutdelningen.

Ursprungligen av Dalle:

Fy fan. Jag ville spy när Putin dök upp och fick uppmärksamhet! För att inte tala om prisutdelningen.

Synd att inte killarna som var beväpnade med skumpaflaskorna passade på att avfyra en riktig kaskad i nacken på Putin Han var riktigt långsam bort från podiet när skumpan skulle sprayas.

  • Medlem
  • 2014-10-19 15:12

Grattis Ekström! Andra raka segern och enda Audin som vunnit race i år. Bra kört.

Ursprungligen av Dalle:

Grattis Ekström! Andra raka segern och enda Audin som vunnit race i år. Bra kört.

Riktigt starkt av Mattias! Bra race överlag också.

  • Medlem
  • 2014-10-24 00:32

Vilken jävla soppa med Caterham!
DN skriver om att bilarna är inlåsta i fabriken i England där ingen längre får komma in. Blomqvist skriver att bilarna finns hos Colles i Tyskland tror jag det var.
Jag tror Ecclestone går in och medlar här så bilarna kommer till start. Men efter denna säsong finns det nog minst ett team mindre i F1, kanske två? (Marussia)

Bevaka tråden