Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6 och Iphone 6 Plus bredvid konkurrenterna

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-13 20:53
Ursprungligen av lappen71:

Ingen av dina fyra punkter ser jag som någon anledning att en iPhone användare skulle byta plattform utan snarare tvärtom.

1: Något som många väntat länge på och rent av personer som tillfälligt gått över till Android ser nu en anledning att återvända.

2: Eftersom iPhone6 64GB har samma pris som iPhone 5S 32GB ser jag heller inte varför man skulle byta plattform.

3: Se ovan punkt 2,angående iPhone 6+ har den ett saftigt pris ja men istället för att byta plattform köper dom en iPhone 6

4: Samma här ser jag inte varför en iPhone användare skulle byta plattform till Android när det "äntligen" finns en phablet att tillgå.
Snarare tvärtom att dom som väntat och tillfälligt bytt till Android byter tillbaka nu när det finns en phablet.

Så ditt påstående om att "Jag tror att många är mer benägna att byta plattform nu men det gäller åt båda hållen."
Tror inte jag utan att andelen som byter från Android till iOS är högre

Nu tolkade du mig fel igen. Alla fyra punkter var inte från IOS till Android utan från Android till IOS med. Jag tror att det är ett misstag att inte ha en 32GB version och att medvetet driva mot 64GB. Vet du hur stor marknadsandel Android hade på smartphones 2013?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-13 21:04
Ursprungligen av PaO:

Nu tolkade du mig fel igen. Alla fyra punkter var inte från IOS till Android utan från Android till IOS med. Jag tror att det är ett misstag att inte ha en 32GB version och att medvetet driva mot 64GB. Vet du hur stor marknadsandel Android hade på smartphones 2013?

Jag har inte missförstått dig utan jag såg att du skrev åt båda hållen och det är något jag inte håller med om.
Utan min åsikt är att andelen är större att man går ifrån Android till iOS.

Varför skulle det vara ett misstag att gå från 32GB till 64GB för samma pris?
Tror inte att någon tänker "Men fy fan nu finns det ingen 32GB och jag som vill ha det.Ja jag byter till Android där finns det 32GB telefoner.Jag skiter i att jag slängt ut hundratals kronor på appar jag vill ha en 32GB fast jag kan få en iPhone 6 64GB för samma pris"

Än större chans att en Android användare skiftar när dom har så stor marknadsandelar.

Jag har inte som avsikt att ändra på din åsikt och du kan inte ändra på min.
Så lets agree to disagree

  • Medlem
  • 2014-09-13 21:06
Ursprungligen av BlackSmp:

Att iOS är bättre...

Skämt åsido, iOS är mer sammanhållet och upplever det som säkrare och fungerar bättre för mig. Jag ser å andra sidan inga större fördelar med att byta åt endera hållet. Eller att byta till Windows.

Men jag tycker samtidigt att det är lite fel att bunta samma alla androidversioner som en och samma. Det är som med Linux. Det finns större skillnader än vad man man tro mellan olika distributioner

Ja där är stora skillnader mellan olika Android telefoner. Sedan är Android nischade tex Sony med sina vattentäta produkter där du kan spola av dem under kranen.

Apple gör fantastiska produkter och jag förstår varför många gillar dem.

IOS är ett slutet system där Apple bestämmer och kontrollerar användarens upplevelse. Android är öppet system där användaren själv anpassar och kontrollerar upplevelsen.

Finns inget bättre eller sämre, rätt eller fel utan vad man önskar som användare.

Jag har tillgång till både IOS och Android produkter men för att ge ett exempel. Min tjänstetelefon har jag anpassat efter hur jag jobbar. Jag ringer många korta samtal dagligen till ca 12 personer. Då har jag på startskärmen separata ikoner för varje person. Trycker en gång och vips så ringer man direkt. Vad jag vet går inte detta på IOS men och andra sidan tog det lite meck att få till det vilket de flesta kanske inte pallar. De vill bara att det skall fungera som IOS är bra på.

  • Medlem
  • 2014-09-13 21:09
Ursprungligen av lappen71:

Jag har inte missförstått dig utan jag såg att du skrev åt båda hållen och det är något jag inte håller med om.
Utan min åsikt är att andelen är större att man går ifrån Android till iOS.

Varför skulle det vara ett misstag att gå från 32GB till 64GB för samma pris?
Tror inte att någon tänker "Men fy fan nu finns det ingen 32GB och jag som vill ha det.Ja jag byter till Android där finns det 32GB telefoner.Jag skiter i att jag slängt ut hundratals kronor på appar jag vill ha en 32GB fast jag kan få en iPhone 6 64GB för samma pris"

Än större chans att en Android användare skiftar när dom har så stor marknadsandelar.

Jag har inte som avsikt att ändra på din åsikt och du kan inte ändra på min.
Så lets agree to disagree

Ja så gör vi och den som lever får se hur det utvecklar sig

Ursprungligen av Demiurgen:

30/60 är USA/Japan. 25/50 är vi resten av världen. Jag vill ha 25/50 - det är det man producerar i och det är det som broadcastas.

ok, sorry.

Ursprungligen av PaO:

Ja där är stora skillnader mellan olika Android telefoner. Sedan är Android nischade tex Sony med sina vattentäta produkter där du kan spola av dem under kranen.

Apple gör fantastiska produkter och jag förstår varför många gillar dem.

IOS är ett slutet system där Apple bestämmer och kontrollerar användarens upplevelse. Android är öppet system där användaren själv anpassar och kontrollerar upplevelsen.

Finns inget bättre eller sämre, rätt eller fel utan vad man önskar som användare.

Jag har tillgång till både IOS och Android produkter men för att ge ett exempel. Min tjänstetelefon har jag anpassat efter hur jag jobbar. Jag ringer många korta samtal dagligen till ca 12 personer. Då har jag på startskärmen separata ikoner för varje person. Trycker en gång och vips så ringer man direkt. Vad jag vet går inte detta på IOS men och andra sidan tog det lite meck att få till det vilket de flesta kanske inte pallar. De vill bara att det skall fungera som IOS är bra på.

Har du 12 ikoner direkt på första hemsidan för olika samtal? Det går att fixa på IOS också om än med lite meck via iPhone Configuration Utility.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-14 09:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Har du 12 ikoner direkt på första hemsidan för olika samtal? Det går att fixa på IOS också om än med lite meck via iPhone Configuration Utility.

Snacka om estetiskt fult
Tar verkligen lång tid att gå in i telefonappen och klicka på Favoriter som jag har lagt upp det.

  • Medlem
  • 2014-09-14 09:30
Ursprungligen av lappen71:

Snacka om estetiskt fult
Tar verkligen lång tid att gå in i telefonappen och klicka på Favoriter som jag har lagt upp det.

Tanken är inte att det skall vara vackert utan effektivt. Hade det så innan men med det antalet samtal jag har on the fly dagligen så sparar detta mycket tid. Men snyggaste start skärm vinner jag inte

  • Medlem
  • 2014-09-14 09:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Har du 12 ikoner direkt på första hemsidan för olika samtal? Det går att fixa på IOS också om än med lite meck via iPhone Configuration Utility.

Okej intressant måste man gå via Dator eller är det något man gör direkt i telefonen?

Ursprungligen av PaO:

Tanken är inte att det skall vara vackert utan effektivt. Hade det så innan men med det antalet samtal jag har on the fly dagligen så sparar detta mycket tid. Men snyggaste start skärm vinner jag inte

Det var ju ingen estettävling som sagt. Jag ringer också samma nummer fler gånger om dagen så jag förstår dig. Jag borde sätta upp fler favoriter med "konferensid" eftersom jag ofta ringer in till telefonkonferenser där jag måste mata in en kod efter telefonnumret. Då är det verkligen bra med en favorit som slår hela numret.

BTW: IOS8 kommer med en förbättring till favorithanteringen som gör det lättare att komma åt favoriterna samt senast använda kontakter. Svårt att säga hur många klick man sparar men du dubbelklickar på hemknappen och väljer din kontakt.

Ursprungligen av PaO:

Okej intressant måste man gå via Dator eller är det något man gör direkt i telefonen?

Du gör inställningen på datorn. Det är som sagt lite meck men inte överdrivet svårt (http://www.iphonehacks.com/2013/02/call-conta...)

  • Medlem
  • 2014-09-14 13:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Det var ju ingen estettävling som sagt. Jag ringer också samma nummer fler gånger om dagen så jag förstår dig. Jag borde sätta upp fler favoriter med "konferensid" eftersom jag ofta ringer in till telefonkonferenser där jag måste mata in en kod efter telefonnumret. Då är det verkligen bra med en favorit som slår hela numret.

BTW: IOS8 kommer med en förbättring till favorithanteringen som gör det lättare att komma åt favoriterna samt senast använda kontakter. Svårt att säga hur många klick man sparar men du dubbelklickar på hemknappen och väljer din kontakt.

I Android så hittade jag en app. Stoppa tillbaka startskärmens appar i drawern och drog ut kontakterna. Smidigt men tog tid att hitta appen. Det jag är intressant i IOS 8 är widgets. Jag är beroende av dessa och speciellt på en större skärm

Ursprungligen av PaO:

I Android så hittade jag en app. Stoppa tillbaka startskärmens appar i drawern och drog ut kontakterna. Smidigt men tog tid att hitta appen. Det jag är intressant i IOS 8 är widgets. Jag är beroende av dessa och speciellt på en större skärm

Jag har egentligen aldrig förstått poängen med widgets på hemskärmarna men vi får se hur det blir i IOS8. Jag är lite nyfiken.

På min gamla HTC Desire så gick det att skapa en genväg för en kontakt direkt på hemskärmen utan problem. Det var det enda som jag gillade på den telefonen för den var ett elände i övrigt?

  • Medlem
  • 2014-09-14 14:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har egentligen aldrig förstått poängen med widgets på hemskärmarna men vi får se hur det blir i IOS8. Jag är lite nyfiken.

På min gamla HTC Desire så gick det att skapa en genväg för en kontakt direkt på hemskärmen utan problem. Det var det enda som jag gillade på den telefonen för den var ett elände i övrigt?

Allt är ju frågan om vad man gillar. Men hemskärm är en sak men på andra paneler är det lysande med widgets. Tex har jag en panel där jag delat upp i två delar. Övre delen privat mail och nedre delen jobb mail. Skönt att aldrig behöva öppna apparna. Samma med kalender men smaken är olika jag är mycket intresserad av hur Apple löst widget i IOS8 för är det finurligt tar alla efter.

Bevaka tråden