Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur mycket trafik?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket trafik bör ingå i ett webhotel-abb? I internetfab's 'brons'-abb, som har intressant prissättning på sina tjänster, ingår 'endast' 3gb. Man kan köpa till mer trafik enligt följande tariff:
Bronsabbonemang (3GB/mån): 250kr exkl moms/år
1GB extra överföring /mån: 100kr exkl moms/år
Startavgift 150kr exkl moms (engångsavgift)

10GB trafik total kostnad utan startavgift och ev. domänkostnad:
950kr exkl moms/år

25GB trafik total kostnad utan startavgift och ev. domänkostnad:
2450kr exkl moms/år

Moms tillkommer med 25%

Jag inser iofs det meningslösa i att fråga hur mycket trafik man behöver, men det skulle ändå vara intressant att ta del av era efarenheter av prissättning och trafik-behov.

Självklart beror det både på sajtens uppbyggnad, innehåll och popularitet hur mycket bandbredd den äter. Nåt generellt går nog inte att säga. Det bästa är nog att jämföra med andra liknande sajter (om de är snälla nog att dela med sig av siffror).

Själv känner jag mig jättesnäll idag, och bjuder på lite ovetenskapligt genomsnittliga siffror om min egen www.pop.nu:
Antal besök per månad: 20000-60000
Antal sidvisningar per månad: 100000-300000
Bandbreddsåtgång/månad: 1,5-4 GB

Sajten det gäller är inte särskilt grafikintensiv. Vissa besökare kommer upp i hundratals sidvisningar medan en hel del bara tittar på en sida, mycket beroende på att sökmotorexponeringen är ganska stor.

Jag skulle tro att de flesta (om man inte erbjuder nedladdning av stora filer, har en väldigt grafikintensiv sajt eller stora flashfiler etc.) klarar sig ganska bra på 3GB/mån.

1
Bevaka tråden