Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera 10.9 på ny hårddisk innan den är monterad

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falköping
  • 2014-09-11 21:33

Ska hjälpa en polare att byta hårddisk i en MBP 2009 antagligen crashad disk. Kan jag på något sätt förinstallera en disk med 10,9 som bara är att montera när han dyker förbi?
Kör själv 10,9,4

Ja, om du har tillgång till ett externt hårddiskkabinett så kan du montera den nya disken där och köra installationen från din dator.

Det finns SATA-USB-adaptrar - såna som följer med när man köper t.ex. en Samsung SSD.

Ursprungligen av Demiurgen:

Det finns SATA-USB-adaptrar - såna som följer med när man köper t.ex. en Samsung SSD.

Nä, det följer inte med bara för att man köper en Samsung SSD. Vad grundas det på?

Ursprungligen av suddgummi:

Nä, det följer inte med bara för att man köper en Samsung SSD. Vad grundas det på?

Beror på om du köper varianten Basic kit eller Laptop kit.

Citat:

Laptop Kit innehåller:

Mounting Spacer.
SATA till USB kontakt.
Installationsguide.
Garantisammandrag.
Samsung Migration mjukvara.
Magician mjukvara.
SSD Activation klistermärke.

Citat:

Basic Kit innehåller:

Installationsguide.
Garantisammandrag.
Samsung Migration mjukvara.
Magician mjukvara.
SSD Activation klistermärke.

Skiljer runt 300kr mellan dem i flesta fall.

Jag köpte ett gäng för ett par år sen - i varje kartong låg en liten kort sladd med USB på ena sidan och SATA på andra sidan. Dom har jag haft nytta av vid flera annorlunda tillfällen ? Kanske har som slutat skicka med sladden numera trots att det är en väldigt enkel o billig adapter-lösning.
Man kan ju också köpa en docka för både stora och små SATA-diskar med USB-sladd/kontakt. Kostar någon hundring och är bra att ha. Jag har en med Thunderbolt t.o.m. ?

Ursprungligen av suddgummi:

Nä, det följer inte med bara för att man köper en Samsung SSD. Vad grundas det på?

  • Medlem
  • Falköping
  • 2014-09-12 18:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, om du har tillgång till ett externt hårddiskkabinett så kan du montera den nya disken där och köra installationen från din dator.

Kan nog låna en sådan docka. Skulle de gå att få lite utförlig tillväga gångs sätt?
Formaterar till mac journalförd, men hur får jag ner ett blankt operativsystem på disken?
Tack för svar

Ursprungligen av streith:

Kan nog låna en sådan docka. Skulle de gå att få lite utförlig tillväga gångs sätt?
Formaterar till mac journalförd, men hur får jag ner ett blankt operativsystem på disken?
Tack för svar

Du installerar skivan på en USB eller motsvarande. Sedan startar du upp och väljer den nya disken som installationsplats.

Googla, alt sök här på forumet. Finns väldigt mycket info om hur du gör.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2014-09-13 22:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du installerar skivan på en USB eller motsvarande. Sedan startar du upp och väljer den nya disken som installationsplats.

Googla, alt sök här på forumet. Finns väldigt mycket info om hur du gör.

Tack!
Jo man misstänker ju att det finns mycket om det, svårt att veta vad man ska söka efter innan man vet vad man ska göra bara=)

Ursprungligen av streith:

Tack!
Jo man misstänker ju att det finns mycket om det, svårt att veta vad man ska söka efter innan man vet vad man ska göra bara=)

"hur Installerar man OSX på ny hårddisk"/"how to install OSX on new harddrive"? Frågan är oftast sökningen, inte hur man löser det.

1
Bevaka tråden