Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkra betalningar också med Apple Watch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Watch saknar Touch ID, men användare kommer att kunna göra säkra betalningar med Apple Pay ändå. Klockan låser den mobila plånboken om användaren tar av sig klockan.

Läs hela artikeln här

Tack, det var matnyttigt. En väl genomtänkt kompromiss, detta. Om man inte är intresserad av betalfunktionaliteten, funkar klockan i övrigt utan PIN varje gång man tar på sig den, eller måste man knappa in det oavsett för att komma åt allt annat på klockan?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-13 08:14

På något vis vill du väl konfimera att det är du som har klockan på dig. Eftersom den är kopplad till din telefon vill man inte att någon snor dessa och ändå kommer åt visst innehåll i telefonen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-13 09:26

Man får väl hoppas att det bara är om man vill använda Watch Pay som PIN krävs, och att allt övrigt fungerar utan att ange PIN.
Det blir ju plågsamt annars att ange denna om man ska göra det efter handtvätt och liknande eller då man flyttat klockan till andra armen.

Pay lär ju, om det kommer till oss, ta åratals innan det är här allafall..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-13 09:43

Om jag ser till mitt eget beteende, så tog jag kanske av min klocka två-tre gånger per dag. Jag behöver inte ta av mig klockan för att tvätta händerna efter ett toalettbesök tex, använder inte mina armar på det sättet.
Det känns heller inte speciellt jobbigt att skriva in en pinkod. Faktum är att jag gör det 100-tals gånger nu på min S4 och det funkar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-13 09:58

Man får väl hoppas de löst detta genom Touch ID på luren eftersom man snabbt blir van med sådana finesser.

Så här gissar jag att det blir:
Den som vill använda Pay med klockan (och som inte tar av sig klockan på dagarna - 90-95% av befolkningen) - tar på sig klockan på morgonen och trycker in PIN. Denna procedur upprepas varje morgon.
Den som inte vill/kan använda Pay med klockan: Tar på sig klockan på morgonen.

Detta är verkligen en acceptabel lösning för säkerhet - inte ens för mig (som t.ex. inte accepterar att man ska behöva använda två händer för att ladda en telefon) är detta några som helst problem. Den dage vi har Pay i Sverige så blir PIN-grejen på morgonen ren rutin - det blir ett delmoment i momentet att ta på sig klockan helt enkelt. Har man smart band/låsning så kommer det fortfarande att ta samma tid eller mindre tid än att ta på sig en vanlig klocka med vanligt band/lås

Ibland är i-landsproblem roliga att fördjupa sig i - bara man behåller en sund distans och ser komedin i det hela

1
Bevaka tråden