Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Smart Case - för tight hål för hörluren

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-13 10:14

Jag köpte 3 Smart Case till barnen men kontakten till deras on-ear hörlurar passar självklart inte hålet för hörlursuttaget. Smart casen åker därför av och på vilket gjorde investeringen rätt onödig...

Jag förstår att jag måste borra upp hålen men är rädd för att fransa upp hålen fullständigt och behöver tips på borrstål och tillvägagångssätt från den som gjort detta själv.

Tack!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-08-13 10:35

Det är ett sådant där mjukt skal va? Jag skulle föreslå att ta skaffar en håltagare för läder istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-13 15:05

Du har helt rätt Andas, jag fastnade med tanken i borrträsket... jag hade en håltagare men för liten så det blir till att åka till järnaffären

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-12 12:43

Jag hittade tillslut ett håljärn jag trodde passad men icke, hålet skulle bli så pass stort att skalet skulle gå sönder och förlora förmågan att hålla fast iPaden. Är det ngn som kan rekommendera over-ear hörlurar runt 200:- där ni vet att kontakten är så pass smal så den går ned i det befintliga hålet eller blir det till att börja löda på nya kontakter? i-landsproblem =/

På både Ipad och Iphone som jag köpte matchande läderfodral till passade kontakten på mina Bose mie2i inget vidare. Kunde dock använda några delar våld och en skruvande rörelse tills det töjde ut sig tillräckligt. Nu passar den utan några problem.

Tillägg: Inser att det inte hjälper TS ett skvatt, men intressant att hålen verkar vara för små till att börja med.

1
Bevaka tråden