Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung fortsätter Apple-kritisk reklam

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung fortsätter sin tradition att skoja och kritisera Apples senaste produkter, nu senast Iphone 6 och Apple Watch.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-11 15:14

Ja Apples streaming var långt under vad man förväntade sig att Apple skulle leverera. Jämfört med vad de levererat tidigare via Akamai netverket så var det lång under godkännt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-11 15:16
Ursprungligen av juanito:

Ja Apples streaming var långt under vad man förväntade sig att Apple skulle leverera. Jämfört med vad de levererat tidigare via Akamai netverket så var det lång under godkännt.

Det var ju inte nätet och Akamai det var fel på utan det var ju siten var kodad.

Jag tycker det tyder på brist på fantasi att så många av Samsungs reklamfilmer bara driver med konkurrenterna (läs: Apple).

  • Medlem
  • 2014-09-11 16:23
Ursprungligen av Capeman:

Jag tycker det tyder på brist på fantasi att så många av Samsungs reklamfilmer bara driver med konkurrenterna (läs: Apple).

Anledningen till att Samsung gör reklam på detta sätt är att Apple gjorde likadant tidigare mot andra företag. Så de får tillbaka med samma mynt så att säga

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-11 16:31
Ursprungligen av zinned:

Det var ju inte nätet och Akamai det var fel på utan det var ju siten var kodad.

Ett av felen var att akamai inte användes. Det var min poäng, jag såg tidigt att själva siten var ett enda elände också så jag plockade fram url till själva streamen och tittade den vägen, men det blev inte mycket bättre för det.

De borde ha använt akamai som förr.

Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung fortsätter sin tradition att skoja och kritisera Apples senaste produkter, nu senast Iphone 6 och Apple Watch.

Läs hela artikeln här

Återigen måste Samsung använda Apple i sin reklam för att det ska vara sevärt.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-11 18:52
Ursprungligen av PaO:

Anledningen till att Samsung gör reklam på detta sätt är att Apple gjorde likadant tidigare mot andra företag. Så de får tillbaka med samma mynt så att säga

Med den lilla skillnaden att Apple aldrig gjorde narr av användarna utan produkten.

Vilket är enorm klass skillnad.

  • Medlem
  • 2014-09-11 20:22
Ursprungligen av juanito:

Med den lilla skillnaden att Apple aldrig gjorde narr av användarna utan produkten.

Vilket är enorm klass skillnad.

Om jag inte missminner mig så gjorde de bland annat narr av hela företag. Men just denna reklamen som artikeln handlar om är inte den bästa det håller jag med om

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-11 21:15
Ursprungligen av juanito:

Ett av felen var att akamai inte användes. Det var min poäng, jag såg tidigt att själva siten var ett enda elände också så jag plockade fram url till själva streamen och tittade den vägen, men det blev inte mycket bättre för det.

De borde ha använt akamai som förr.

Jag förutsatte att akamai användes, precis som vanligt. Dock har det ju en ständigt refresh på siten som sas ha skapat problemet. Hur vet du att de inte använde akamais linor?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-11 21:46
Ursprungligen av PaO:

Om jag inte missminner mig så gjorde de bland annat narr av hela företag. Men just denna reklamen som artikeln handlar om är inte den bästa det håller jag med om

Dom gjorde narr av operativsystemet Windows

Snacka om lillebrors komplex

Ursprungligen av PaO:

Anledningen till att Samsung gör reklam på detta sätt är att Apple gjorde likadant tidigare mot andra företag. Så de får tillbaka med samma mynt så att säga

Fortfarande "dålig fantasi" kom på något nytt liksom.

Apples reklam hade klass och gjordes med glimten i ögat. Man tyckte ju minst lika mycket om PC guy som Mac guy. Det här är bara pinsamt.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-12 00:03
Ursprungligen av zinned:

Jag förutsatte att akamai användes, precis som vanligt. Dock har det ju en ständigt refresh på siten som sas ha skapat problemet. Hur vet du att de inte använde akamais linor?

Därför när akamai används (iaf tidigare) kommer det klar och tydligt fram i urlen för själva strömmen. Vilken jag tog fram och tittade på som sagt tidigare, för att slippa problemen med själva siten. Men som sagt det var inte mycket bättre det heller.

  • Medlem
  • 2014-09-12 04:42
Ursprungligen av ibra_apple:

Fortfarande "dålig fantasi" kom på något nytt liksom.

Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt ditt svar. Jag syftade bland annat på när Apple tog ut helsida i WSJ för att förlöjliga IBM. Nu samarbetar ju dem så det kanske Samsung och Apple med gör en dag. Eric S från Google har ju suttit i Apples styrelse tex. Världen är liten även hos giganter

1
Bevaka tråden