Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6 till Sverige 26 september

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns information i den svenska Apple Store på nätet om när de nya Iphone-modellerna börjar säljas. Iphone 6 och Iphone 6 Plus har också fått priser i svenska kronor.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Under en kort stund fanns den svenska nätbutiken Apple Store tillgänglig och då syntes svenska priser på nya Iphone 6 och Iphone 6 Plus.

Läs hela artikeln här

I Apple Store-appen syns datum och pris ännu.

Ursprungligen av Redaktionen:

Nu finns information i den svenska Apple Store på nätet om när de nya Iphone-modellerna börjar säljas. Iphone 6 och Iphone 6 Plus har också fått priser i svenska kronor.

Läs hela artikeln här

Hur ser priserna ut för iphone 6 jämfört med iphone 4S och 5S?

Ursprungligen av nittionio:

Hur ser priserna ut för iphone 6 jämfört med iphone 4S och 5S?

http://store.apple.com/se/iphone/family/iphon...

4s finns inte längre som alternativ

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-10 09:21

Eftersom jag har en 4S fortfarande så var det redan klart att det blir en 6:a för mig i höst. Men nu blev det svårt. 6+ har mycket + jämfört med 6:an men jag har alltid varit lite emot de riktigt stora telefonerna. Kanske kan en Watch ta bort omaket med en "för" stor telefon.

Ursprungligen av nittionio:

Hur ser priserna ut för iphone 6 jämfört med iphone 4S och 5S?

Menar du hur prisbilden ser ut nu - jämfört med när de modellerna kom?

Det är väl ungefär samma. Kanske någon hundralapps skillnad.

Ursprungligen av MatsOlov:

Eftersom jag har en 4S fortfarande så var det redan klart att det blir en 6:a för mig i höst. Men nu blev det svårt. 6+ har mycket + jämfört med 6:an men jag har alltid varit lite emot de riktigt stora telefonerna. Kanske kan en Watch ta bort omaket med en "för" stor telefon.

För att vara lite ironisk (och jag säger inte att detta gäller dig:))

Först så vill man ha en bautastor telefon med så stor skärm att man vill en liten skärm på armen för att slippa ta fram den stora telefonen:)

Skämt åsido, det har slagit mig att trenderna går åt två olika håll. Stora telefoner för att bara ha ett device samtidigt som man har problem att göra tillräckligt små klockor för att de ska vara hanterbara

Det blir ingen 6 plus för mig även om jag vore sugen på optisk bildstabilisering men det är det enda som lockar mig med den modellen.

Det är inte så mycket som skiljer sig mellan de 2 modellerna förutom storleken?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-10 10:24
Ursprungligen av calinou:

Det är inte så mycket som skiljer sig mellan de 2 modellerna förutom storleken?

Utefter vad man vet från keynoten så är det en bildstabilisator i plus som den lilla saknar samt att gränssnittet ser lite olika ut och plus har ett mer genomgående landskapsläge.

Ursprungligen av kladda:

Utefter vad man vet från keynoten så är det en bildstabilisator i plus som den lilla saknar samt att gränssnittet ser lite olika ut och plus har ett mer genomgående landskapsläge.

Batteritiden var även mycket bättre på plus

Ursprungligen av mendezzz:

Batteritiden var även mycket bättre på plus

Vad gäller storleken på "bredden" så är det kanske cirka 1 cm skillnad från min 4 s. Klart absolut max om man ska kunna hålla den i handen. Man ska alltså hålla den horizontell ifall man vill få mer av läs-ytan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-10 10:47
Ursprungligen av mendezzz:

Batteritiden var även mycket bättre på plus

Inte så konstigt då den har plats för ett mycket större batteri. Om jag minns rätt från läckorna så skulle 4,7"-arens batteri ligga kring 1800-1900 mAh medans 5,5"-arens batteri låg uppe på nästan 3000 mAh.

Det är också högre pixeltäthet på 6 Plus.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-10 11:10

Blir troligtvis en 6 för mig. Men det hade varit intressant att känna på båda innan man tar det avgörande beslutet. Kanske man ska hem och såga i lite 5 mm plywood

Undrar om de var rädda för att en 6a utan + med samma fördelar som + skulle ta bort + ur säljbilden? 6an är ju helt klart toppen! men kan inte förstå varför inte ge oss OIS..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-10 11:41
Ursprungligen av Capeman:

Det är också högre pixeltäthet på 6 Plus.

Ja, dock tror jag spontant inte att man upplever en skillnad med tanke på att 6+ har så pass mycket större skärm.

Ursprungligen av D_Odell:

Undrar om de var rädda för att en 6a utan + med samma fördelar som + skulle ta bort + ur säljbilden? 6an är ju helt klart toppen! men kan inte förstå varför inte ge oss OIS..

Say what?


Deras beräkningar att inte inkludera OIS på 6an bygger förmodligen på att inte vilja göra 6an tjockare så som + är. Antar att batteri och OIS är de som gör + tjockare? Och att färre skulle köpa + om 6an hade alla av de fördelarna..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-10 11:52
Ursprungligen av D_Odell:


Deras beräkningar att inte inkludera OIS på 6an bygger förmodligen på att inte vilja göra 6an tjockare så som + är. Antar att batteri och OIS är de som gör + tjockare? Och att färre skulle köpa + om 6an hade alla av de fördelarna..

Mycket möjligt.

Jag är lite nyfiken på det faktum att 6 plus är något tjockare och ändå har ringen kring kameralinsen. Undrar om det är samma tjocklek på ringen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är lite nyfiken på det faktum att 6 plus är något tjockare och ändå har ringen kring kameralinsen. Undrar om det är samma tjocklek på ringen?

Den har OIS, så det beror nog på det.

Roligt att de kommer till Sverige så snabbt, tro om de finns i butik redan den 26:e? Vill binda om mitt abonnemang och gärna hämta den på en gång..

Ursprungligen av keptang:

Den har OIS, så det beror nog på det.

Jo, det skulle kunna bero på det

Har 6an testats av någon med tillgång till det senaste på marknaden? Det vore roligt att se alla dess funktioner.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-13 18:17
Ursprungligen av nittionio:

Har 6an testats av någon med tillgång till det senaste på marknaden? Det vore roligt att se alla dess funktioner.

Har den släppts än tror du så det går att svara på dessa frågor?
Lugna dig till första recensionen kommer och är du ivrig kan du läsa på Apple´s hemsida om hårdvaran och iOS8

Ursprungligen av nittionio:

Har 6an testats av någon....

Det här är nog det närmaste du kommer just nu. Riktiga tester dröjer nog lite till.
https://www.google.se/search?q=iphone+6+hands...

Senast redigerat 2014-09-13 19:08

De som har provtelefoner har förbud mot att uttala sig. Detta förbud går ut på onsdag (troligen - förbudet brukar sträcka sig en vecka efter presentationen)

Hands-on är inte belagt med förbud men samtidigt så motsvarar det att någon har känt på en telefon i en butik så det har ett tveksamt värde

Nu när jag kännt in 5,5-tummare på MediaMarkt så är det ingen tvekan längre; jag köper en 6 Plus - 5,5 tum är ju inte alls stort...jag trodde det skulle vara mycket större...men det är bara en aning över medel för mig och jag är ute efter optisk bildstabilisator (som kommer på 4,7-tummare nästa höst men kan inte vänta på det).
Jag undrar faktiskt varför dom bara har optisk bildstabilisator på Plus - jag misstänker att det är en leveransgrej som med Saphire, men i detta fall fanns så pass många färdiga linser att det räckte till en av lurarna - den som beräknas sälja betydligt mindre. Nästa år då produktionen av dessa mycket, mycket avancerade och tekniskt exclusiva microlinser är i kapp så kommer dom att sitta på alla lurar från Apple.
Nu gäller det bara tt hitta ett svart hölster som rymmer en 5,5-tums-telefon....vilket är mycket svårare än att få tag i en iPhone 6

1
Bevaka tråden