Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvällens direktsändning tar över Apples webbplats

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples webbplats skickar nu besökare till direktsändningen av kvällens event och ABC News går ut med att de kommer att sända exklusivt från Apples "historiska lansering".

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 10:14

Spännande. Ska man våga köpa på sig ett par extra aktier inför kvällen kanske?

Långfredagen kommer att kännas som en minut jämfört med idag!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-09 10:43

Hur kan han sända från lanseringen om deras sändning börjar efter den?

Ursprungligen av MatsOlov:

Hur kan han sända från lanseringen om deras sändning börjar efter den?

Muir är på plats i Flint Center som "enda nyhetsankare" och hugger antagligen Cook när han kliver av scenen. Jag uttrycker mig visst inte så tydligt.

Är det bara jag som kommer till den vanliga startsidan när jag går in på www.apple.com?
För några minuter sedan kom jag till direktsändningen.

EDIT: Nu kommer jag till direktsändningen igen.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-09 11:15

Känner mig lite peppad helt klart!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-09 13:39

Jag är rädd att vi kommer bli besvikna efter den förväntning som byggts upp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-09 13:44
Ursprungligen av lappen71:

Jag är rädd att vi kommer bli besvikna efter den förväntning som byggts upp.

Samma här. "Folk" brukar bli besvikna efter ett Apple-event, men då är det ju mest p.g.a. en överdriven ryktescirkus. Nu är det bl.a. Apple själva som har hypat, så nu måste de verkligen leverera. Det som sår ett frö av hopp i mig är just det faktum att Apple själva bidrar till förväntningarna. Det brukar de inte göra, så det kanske är ett gott tecken.

Ursprungligen av Vassius:

...Det som sår ett frö av hopp i mig är just det faktum att Apple själva bidrar till förväntningarna. Det brukar de inte göra, så det kanske är ett gott tecken.

Skulle du vilja utveckla det? På vilket sätt menar du att Apple i högre utsträckning bidrar till förväntningarna den här gången?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Skulle du vilja utveckla det? På vilket sätt menar du att Apple i högre utsträckning bidrar till förväntningarna den här gången?

Lite att leva upp till efter uttalanden från t.ex. Cue som lyder;
"Later this year, we've got the best product pipeline that I've seen in my 25 years at Apple."

Inte så konstigt om folk har historiens högsta förväntningar på Apple nu. Med rätta.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Skulle du vilja utveckla det? På vilket sätt menar du att Apple i högre utsträckning bidrar till förväntningarna den här gången?

Jag skulle påstå att de bidrar främst genom inbjudningslistan till eventet där oväntade personer har fått inbjudningar.

Att ingenting har läckt om "Iwatch" skulle kunna bero på att allt har gjorts i Cupertino. Det finns inga läckor i tillverkningsledet eftersom Apple inte har säkrat upp tillverkningen ännu. I sådana fall så skulle en lansering av "Iwatch" innebära att avståndet mellan lansering och tillgänglighet är i samma storleksordning som för första Iphone.

Men vi får snart se

  • Medlem
  • 2014-09-09 14:11

Nu är det bara ett par timmar kvar tills jag kan säga: Vad var det jag sa?

Ursprungligen av Dalle:

Nu är det bara ett par timmar kvar tills jag kan säga: Vad var det jag sa?

Så är det nog...

Personligen så är jag inte så förtjust i den där ringen kring linsen som vi riskerar att få men det kommer (nog) inte att vara en dealbreaker.

Storleken blir också spännande men kan nog acceptera en 4.7 även om det känns stort.

5.5 är dock inte aktuell för mig

Men vad kommer utöver det? Det blir riktigt spännande:)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-09 15:17

Har svårt att först de som blir besvikna på Apple och deras nya prylar efter ett produktevent. Vi vet ju att det är Apple som bestämmer vad dom vill ge oss, inte du eller jag eller några random bloggare.
Apple bestämmer, hur kan man då skruva upp sina förväntningar så högt att man blir besviken? En önskan om mer eller något annat, ja men besviken? Nej det kan jag aldrig förstå.

  • Medlem
  • 2014-09-09 15:33

Personligen är jag mest sugen på att se iOS8 GM och Yosemite GM ikväll.

Ursprungligen av Dalle:

Personligen är jag mest sugen på att se iOS8 GM och Yosemite GM ikväll.

Jag tror inte på Yosemite GM i kväll. Det kommer senare (så att jag får säga "vad var det jag sa" ?)

Behöver en ny telefon sedan min begagnade 4s dog o jag gått tillbaks till min gamla SE J102 Elm med minst sagt sporadisk mottagning. Blir intressant att se vad som händer med nuvarande 5s o 5c, 4s lär pensioneras. En 6s lär det nog inte bli för mig av kostnadsskäl. Jag kör med kontantkort e-som abonnemang inte lönar sig för mig, ringer inte tillräckligt mycket.

Hur i hel**** tänkte dom när dom har en kines som översätter som överröstar dom som talar

Jobbigt segt. Sitter med testbild eller svartskärm om vartannat.

Samma här och när det väl visar något så hör man bara en kvinna

Är det här man kan ventilera sin frustration? Argh!

Ett skämt detta.

Jag skiter i detta nu så jädra frustrerande en asiat som förstör ljudet och en belastning utan dess like. Bättre att se det senare ..... Besviken man blev nu .

Ursprungligen av Stefan Willard:

Hur i hel**** tänkte dom när dom har en kines som översätter som överröstar dom som talar

Jag tycker att det är tokbra att de uppträder lite mer inkluderande!
Synd att de inte löst det lite snyggare tekniskt. Borde inte vara rocket science att göra så att man kan välja om man vill ha det ljudspåret.

Ursprungligen av John A:

Jag tycker att det är tokbra att de uppträder lite mer inkluderande!
Synd att de inte löst det lite snyggare tekniskt. Borde inte vara rocket science att göra så att man kan välja om man vill ha det ljudspåret.

Nej som du säger är det väl bra att dom erbjuder eller tillhanda håller översättning men att inte låta en välja var störande. Sen hade man ju önskat att deras kapacitet skulle palla att visa eventet utan hack och avbrott. Men det är ju bara att inse att Apples event hade astronomiska tittarsiffror till skillnad från Samsung och Microsoft m.fl,

1
Bevaka tråden