Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar Ibeacon hos Coop

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Matvarukedjan Coop börjar använda Ibeacon för att ge kunder erbjudanden trådlöst. Först ut blir butiken i Centralstationen i Stockholm. Efter en utflykt från kontoret kan 99mac berätta om hur det fungerar.

Läs hela artikeln här

Låter hur bökigt som helst tycker jag.
Kaos med kundvagnar, folk som tittar i sin mobil och spring ser jag framför mig.

  • Medlem
  • 2014-08-26 15:12

iBacon (Det var ju Coop) är inget för mig. Att handla är förbannat tråkigt, men ett nödvändigt ont. Men när jag väl handlar ska det gå snabbt och smidigt. Glöm att jag tar upp telefonen 38 gånger och kollar olika erbjudanden och scannar koder för att spara 4:50!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-08-26 15:37
Ursprungligen av Redaktionen:

Matvarukedjan Coop börjar använda Ibeacon för att ge kunder erbjudanden trådlöst. Först ut blir butiken i Centralstationen i Stockholm. Efter en utflykt från kontoret kan 99mac berätta om hur det fungerar.

Läs hela artikeln här

För mig skulle nog det där kunna vara nåt, jag har ändå telefonen uppe (i alla fall i matvaruaffärer) eftersom jag har inköpslistan i den.

Däremot känns det krystat att ha ett 10-minutersintervall... visst, om man ska in och köpa spraygrädde och gummihandskar så räcker väl 10 minuter, men familjer som veckohandlar får ju ränna som tättingar om dom ska ta vara på den där typen av erbjudande...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-26 15:38
Ursprungligen av keptang:

Låter hur bökigt som helst tycker jag.
Kaos med kundvagnar, folk som tittar i sin mobil och spring ser jag framför mig.

Något som folk redan gör nu utan iBeacon

Ursprungligen av lappen71:

Något som folk redan gör nu utan iBeacon

Åfytusan, försöker vara max 10min i affärer så märker inte det.

Ursprungligen av json:

För mig skulle nog det där kunna vara nåt, jag har ändå telefonen uppe (i alla fall i matvaruaffärer) eftersom jag har inköpslistan i den.

Däremot känns det krystat att ha ett 10-minutersintervall... visst, om man ska in och köpa spraygrädde och gummihandskar så räcker väl 10 minuter, men familjer som veckohandlar får ju ränna som tättingar om dom ska ta vara på den där typen av erbjudande...

Jag skulle tro att du inte behöver aktivera kupongen förrän i kassan.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-08-26 16:44

"Coop testar just nu systemet för IOS, och från början händer ingenting när redaktionen kommer in i butiken."

Dax börja på Aftonbladet..;-P

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-08-27 07:25
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag skulle tro att du inte behöver aktivera kupongen förrän i kassan.

Hmm.... Låter inte helt osannolikt. Trodde timern startade då notisen visats...

Då känns det i och för sig nästan ännu skummare. Varför då en timer?
Nåväl, funkar det så så är det ju bara att se till att aktivera den nog nära betalningstillfället och frågan om timerns vara eller icke vara blir tämligen ointressant...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-27 09:22
Ursprungligen av json:

Då känns det i och för sig nästan ännu skummare. Varför då en timer?

Förmodligen för att man inte ska kunna använda samma kupong flera gånger.

Thats it?
En kupong på en vara sen är testet slut?
Blev lite ledsen här..

Ursprungligen av Tjosansa:

Thats it?
En kupong på en vara sen är testet slut?
Blev lite ledsen här..

Det var det enda Coops eget test gick ut på - om eller när Coop drar igång Ibeacon på riktigt kommer vi säkerligen återkomma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-03 15:42
Ursprungligen av Tjosansa:

Thats it?
En kupong på en vara sen är testet slut?
Blev lite ledsen här..

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det var det enda Coops eget test gick ut på - om eller när Coop drar igång Ibeacon på riktigt kommer vi säkerligen återkomma.

Coop kör ju med detta varje dag nu. Kolla på de reklamaffischer som sitter uppe utanför t.ex.

Följande erbjudanden har jag hittills fått:
torsdag 28 augusti: ett paket Coop Cookies 0kr
fredag 29 augusti: en påse Änglamark chips
måndag 1 september: en drickyoghurt på morgonen och ett paket Coop Cookies på eftermiddagen
tisdag 2 september: ett paket gifflar
onsdag 3 september: inte varit i Stockholm vid centralen

Nya kommer ju varje dag, så testet pågår ju fortfarande. Är väl bättre att ni tar er förbi flera gånger istället för endast en dag. Enligt Coops Twitter så ska testet pågå en vecka till (den 2 september).

Ursprungligen av cammen3:

Coop kör ju med detta varje dag nu. Kolla på de reklamaffischer som sitter uppe utanför t.ex.

Följande erbjudanden har jag hittills fått:
torsdag 28 augusti: ett paket Coop Cookies 0kr
fredag 29 augusti: en påse Änglamark chips
måndag 1 september: en drickyoghurt på morgonen och ett paket Coop Cookies på eftermiddagen
tisdag 2 september: ett paket gifflar
onsdag 3 september: inte varit i Stockholm vid centralen

Nya kommer ju varje dag, så testet pågår ju fortfarande. Är väl bättre att ni tar er förbi flera gånger istället för endast en dag. Enligt Coops Twitter så ska testet pågå en vecka till (den 2 september).

Ja det är nya erbjudanden varje dag - har själv gått förbi där några gånger. Men det är inget nytt angående hur systemet fungerar, så det är inte så intressant att skriva om för att det är olika produkter. Men jag uppskattade gifflarna

Om Coop utvidgar med nya funktioner så kommer vi försöka täcka det.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-08 06:00

Själv är jag inte intresserad av lockerbjudanden. Varken i min telefon via detta system eller i de handskanners man använder.

Får nog komma något mer intressant användningsområde för att göra mig intresserad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-08 09:11
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja det är nya erbjudanden varje dag - har själv gått förbi där några gånger. Men det är inget nytt angående hur systemet fungerar, så det är inte så intressant att skriva om för att det är olika produkter. Men jag uppskattade gifflarna

Om Coop utvidgar med nya funktioner så kommer vi försöka täcka det.

Nej, absolut behöver man inte skriva om det flera gånger - men i artikeln låter det som att det bara var ett erbjudande, en dag. Det är ju ett test som pågått i någon vecka. Det var mer det jag menade med min kommentar, att förtydliga det.

Ursprungligen av cammen3:

Nej, absolut behöver man inte skriva om det flera gånger - men i artikeln låter det som att det bara var ett erbjudande, en dag. Det är ju ett test som pågått i någon vecka. Det var mer det jag menade med min kommentar, att förtydliga det.

Ah jag förstår. Ja jag kan hålla med om att det borde ha stått med!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-21 15:24

Kanske kommer till CityGross?

Ur appbeskrivningen: "I-butiken-erbjudanden
Med hjälp av smart platsteknik får du erbjudande i din butik. (Detta kräver att du har bluetooth aktiverad vilket kan ta extra ström)."

1
Bevaka tråden