Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gemensamt lanseringsdatum ska motverka piratkopiering

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skivindustrin överväger att lansera nya album på samma veckodag över hela världen för att hindra piratkopiering och spridning av upphovsrättskyddad musik.

Läs hela artikeln här

Skivbolagen fortsätter att vara väldigt naiva. En eventuell förbättring tack vare den här åtgärden lär bli minimal.

Det cirkulerar väl fortfarande recensions- och andra förhands-exemplar - som har en viss förmåga att ta sig ut på nätet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-09-02 13:57

Föredömligt val av bild!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Skivbolagen fortsätter att vara väldigt naiva. En eventuell förbättring tack vare den här åtgärden lär bli minimal.

Det cirkulerar väl fortfarande recensions- och andra förhands-exemplar - som har en viss förmåga att ta sig ut på nätet.

Japp, håller med dig om att påverkan av detta borde bli ganska minimal. Det enda de egentligen motverkar med det här är ju alla de som är väldigt nallade på att få skivan så fort den finns ute i handeln (någon annanstans i världen) men som ändå tänkt betala för den. Alla andra kommer ju att fortsätta precis som de brukar ändå...
Men visst är det skönt att skivbolagen äntligen upptäckt att vi trots allt lever i en global värld...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-02 15:55

TV / Film-industrin kan ta del av detta!

Ursprungligen av Erik.dv:

TV / Film-industrin kan ta del av detta!

Japp, där tror jag att det hade gjort mycket större nytta. I skivbranschen gör det nog inte så stor skillnad att införa gemensamma lanseringsdatum, för där skiljer det oftast bara några dagar eller ett par veckor. Men i filmbranschen är det månader mellan släppen i olika länder.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-02 17:12
Ursprungligen av Erik.dv:

TV / Film-industrin kan ta del av detta!

Definitivt.

Annars, det är väl bra, men de borde gjort det för 10-15 år sen om det skulle haft någon effekt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-03 19:43

Vem bryr sig i topplistor?

Ursprungligen av Cygni:

Vem bryr sig i topplistor?

Vad betyder den frågan?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-04 08:36
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad betyder den frågan?

Oavsett vilken dag som i slutändan blir den segrande kommer det innebära flera logistiska förändringar i de länder och regioner som tvingas byta dag. Ett exempel är hur topplistor sammanställs, så att de täcker in en hel veckas försäljning och exempelvis spelningar i radion.
Vem bryr sig i topplistor?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-04 16:36
Ursprungligen av Cygni:

Vem bryr sig i topplistor?

Jag bryr mig om topplistor! Jag har blivit gubbe och lyssnar bara på det jag lärt mig gilla, men ibland vill jag veta vad kidsen lyssnar på...

Tråd rensad och ett inlägg redigerat, läs våra trivselregler.

Tack!

1
Bevaka tråden