Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD till iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-09-04 07:47

Jag har en utbildnings-DVD som jag, för mina utbildningar, vill lägga över på en iPad eftersom det är den jag kommer att köra presentationerna på.
Problemet jag har är att jag inte kan kopiera över filerna direkt, Innehållet på DVD ligger i två mappar, Audio_TS och Video_TS.
Har försökt att köra MacTheRipper men då kommer bara videofilerna med och jag blir utan ljud.

Vad jag helst vill är att konvertera det kapitel jag behöver till en spelbar film som jag enkelt kan köra i min presentation.

Vad behöver jag för program?
Vilket filformat ska det vara?

/Lars

Det borde funka med MacTheRipper också. Att du inte får med ljudet handlar nog om inställningar och handhavande.

Men jag hade använt Handbrake:
https://handbrake.fr/

Som Jesper skriver ovan, använd Handbrake, välj profilen för iPad, vänta tills det är klart.

Ursprungligen av keptang:

Som Jesper skriver ovan, använd Handbrake, välj profilen för iPad, vänta tills det är klart.

Hur hanterar Handbrake kopieringsskyddet?
MacTheRiper är ju rätt eftersatt och går bet på många nyare filmer, det är min personliga erfarenhet.

/

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-04 16:37

Makemkv kanske?
Den funkade på en del filmer andra program gick bet på för mig.

  • Medlem
  • 2014-09-04 19:22

Använd MakeMKV för att kringå kopieringsskyddet och Handbrake för att konvertera filen som MakeMKV skapat till lämpligt format. Handbrake har förinställningar för iPad, iPhone m.fl.

Handbrake kan också kringå en del kopieringsskydd. Men det är inte programmets huvudsyfte så ett program som MakeMKV brukar fugnera bättre på den fronten.

  • Medlem
  • 2014-09-04 22:03

Testat med gott resultat. Filmerna klara. Hittade dock ingen förinställning för iPad men testade en massa inställningar tills jag blev nöjd. Nu återstår att plocka över dem till iPaden och sen testköra systemet innan vi går live.

Tack!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-04 22:26

Dom i den utskjutbara menyn (oftast) till höger. Där har du alla förinställningar. Kanske kallas det också för profiler?

Ursprungligen av hman:

...Hittade dock ingen förinställning för iPad...

Längt upp till höger i Handbrake-fönstret finns "Toggle presets". Klicka på den så fälls det ut en meny med alla förinställningar. Där finns en avdelning som heter "Devices", och där finns bl.a. iPad.

1
Bevaka tråden