Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

icq vill inte ansluta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-07 17:51

hej på er hoppas ni kan hjälpa mig jag har just laddat ner icq till mac os x och jag är helt ny på mac och os x jag vill använda mitt icq nummer som jag har på min pc men när jag väljer existerande icq nummer och skriver in alla uppgifter och sen vill ansluta så händer ingenting den har stått och snurrat nu i 30 minuter och den säger inte att den inte kan ansluta till icq servern heller det händer ingenting vad göra? hoppas på hjälp
Mvh Jonny

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-08-07 17:57

Avsluta icq och starta det igen. Men den borde ju säga till efter ett tag om den inte har någon kontakt med servern iof.
Du ska inte vänta i 30 minuter, den ska ansluta på ett par sekunder.

  • Medlem
  • 2003-08-07 18:05

tack för svaret jo jag vet men den gör samma sak hur mycket man än testar helt skummt
jonny

Jag har hört andra som haft liknande problem, har dock ingen aning om vad det kan bero på. Häromveckan var ICQ helt nere i några timmar och ingen kunde ansluta, men det var ju bara tillfälligt.

  • Medlem
  • 2003-08-11 18:29

fick det att funka efter många om och men jag instalerade icq 3 gånger i samma mapp då började det att funka skummt som fan Mvh Jonny

Testa med typ IcyJuice eller någon annan ICQ kompatibelt program.

www.versiontracker.com (sök på ICQ)

1
Bevaka tråden