Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa lyncmöten via outlook webapp?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-02 15:40

Hej.
Kan vara så att inlägget ligger i fel kategori, i sådana fall ber jag om ursäkt i förväg.

Är så less på min HP elitebook som jag har genom jobbet att jag senaste månaderna använt min privata macbook pro som jobbdator istället.
Nu till själva problemet.
Jag har installerat Lync (ver. 14.0.9) på min MBP och använder webmailen (outlook webapp).
Jag har googlat och googlat men hittar inget svar på om det ska gå att skapa lyncmöten via kalendern i webmailen. (Jag kan skapa möten utan lync-länk och bjuda in deltagare).

Det går att skapa lyncmöten via outlook 2011 som jag har på MBPn men vill helst använda webmailen då den känns betydligt mer slimmad än outlook.
Går det ens att skapa lyncmöten via kalendern i webmailen?

Det går inte.

Du kan göra på det här sättet som en workaround;

Citat:

1. Open Lync, click Meet Now. When Join Meeting Audio message appears, click OK.
2. When Group Conversation window appears, click Join Information and Meeting Options. Thus, you will see all the information. Click Copy All Information.
3. Open your OWA, click Calendar->New->Meeting Request. Now Paste the information to the new meeting request.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-02 16:09

Ok, tack för hjälpen

1
Bevaka tråden