Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WYSIWYG - editor utan kodkunskap

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ni som vet..

Letar efter ett program där vi kan sköta vår hemsida flexibelt och löpande (både innehåll och grafisk design) via ett WYSIWYG-verktyg utan kodkunskaper. (vill inte röra kod)

Kriterier - fungera dynamiskt, responsivt, till olika webbläsare och versioner och vara flexibelt dvs. ändra sidor, flikar, rutor, boxar, bilder, texter, placering..

Tacksam för snabbt svar.

Ursprungligen av Mymac4ever:

tack. Men vi är ett företag och vill koppla på vår befintliga wordpress installation i ett program där vi inte är beroende av att någon har "programmerat" för våra behov. Eftersom våra behov ändrar sig och därmed vill vi kunna göra ändringar själv

Ursprungligen av Trauelsen:

...vill koppla på vår befintliga wordpress installation i ett program där vi inte är beroende av att någon har "programmerat" för våra behov. Eftersom våra behov ändrar sig och därmed vill vi kunna göra ändringar själv

Det hade ju kanske varit bra att berätta det från början...

https://www.google.se/search?q=wordpress+edit...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det hade ju kanske varit bra att berätta det från början...

https://www.google.se/search?q=wordpress+edit...

Joo men samtidigt vill jag inte begränsa mig i min fråga eftersom jag vill ha förslag, menar det kanske finns ett jätte bra verktyg som löser alla våra problem men då handlar det om att göra en helt ny sida.

Ursprungligen av Trauelsen:

Joo men samtidigt vill jag inte begränsa mig i min fråga eftersom jag vill ha förslag...

Jo, men då kunde du ha berättat det - att det helst skulle vara kopplat till nuvarande Wordpress-lösning, men att du även var öppen för andra förslag.

Ju mer information man lämnar direkt i frågeställningen, desto bättre kvalitet på svaren.

Ursprungligen av Trauelsen:

...menar det kanske finns ett jätte bra verktyg som löser alla våra problem...

Berätta gärna lite mer om de problemen, så ökar chansen för ännu bättre kvalitet på svaren.

Men att döma av beskrivningen i ditt första inlägg, så tror jag att du redan har fått det bästa tipset - Rapidweaver.

Senast redigerat 2014-09-02 13:51

Jag påstår inte att det är ett lysande program, men det kanske löser problemet: Har du provat KompoZer? Det var där jag hamnade efter att jag akut behövde ersätta trevliga men nedlagda Claris Home Page. Den är inte perfekt, absolut inte utan buggar, men den funkar för enklare hemsidor.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-03 12:29

WP-Blog från Nilrog?

1
Bevaka tråden