Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla skärmar till MBP13 - strul

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-01 11:05

Vet inte om det här egentligen borde ligga under OSX, men jag chansar.

Jag har precis fått en ny "uppsättning" i och med ny tjänst. Jag har en 27" Thunderbolt samt en 20" Cinema kopplad till en MBP 13" och kör OSX 10.9.4. Jag får inte riktigt ordning på skärmarna. Även fast jag väljer Thunderbolten som den skärm som "ska ha menyraden" så är det cineman som verkar vara förinställd som "huvudskärm". Exempelvis så när jag växlar program med cmd+tab så visas det i cinemaskärmen. Dessutom så får jag menyrad och docka på båda skärmarna. I min gamla uppsättning (iMac + Cinema) så fanns menyraden och dockan alltid bara på iMacen. Det spelar mindre roll, men grejer som att cmd+tab hamnar på cineman är störande. Gissar att jag någonstans kan ställa in Thunderbolten som huvudskärm?

Hur är skärmarna kopplade till datorn (kablar, adapters, osv)?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-01 11:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur är skärmarna kopplade till datorn (kablar, adapters, osv)?

Hm, där kanske vi har något. Båda är kopplade till thunderbolt. Cineman via en adapter eftersom den inte har thunderbolt. När jag kollar i systeminställningar så står det att thunderboltdisplayen (den stora benämns så) är kopplad till den ena porten men status för den andra thunderboltporten är "ingen enhet ansluten". Dock fungerar ju skärmen..

1
Bevaka tråden