Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera 10.6 med skiva

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en första generationens iMac 27" där det följde med en installationsskiva med 10.6.1. Jag behöver uppdatera en annan dator, den sista generationens 20", kan jag göra det med min skiva eller funkar den bara till min modell?

Mvh

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-08-31 06:58
Ursprungligen av blackheim:

Hej!

Jag har en första generationens iMac 27" där det följde med en installationsskiva med 10.6.1. Jag behöver uppdatera en annan dator, den sista generationens 20", kan jag göra det med min skiva eller funkar den bara till min modell?

Mvh

Tror inte det funkar. Den skivan som kom med 27" iMacen är just för den modellen. Vad har du för OS på 20" iMacen?

Ursprungligen av onnyt:

Tror inte det funkar. Den skivan som kom med 27" iMacen är just för den modellen. Vad har du för OS på 20" iMacen?

Jag hade för mig att jag hört det förut... Det är 10.5 på den, Snow Leopard är det nyaste som går att installera på den.

Ursprungligen av blackheim:

Jag hade för mig att jag hört det förut... Det är 10.5 på den, Snow Leopard är det nyaste som går att installera på den.

Finns annars att köpa här:
http://store.apple.com/se/product/MC573S/A/ma...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-31 20:17
Ursprungligen av blackheim:

Jag hade för mig att jag hört det förut... Det är 10.5 på den, Snow Leopard är det nyaste som går att installera på den.

Om det verkligen är "sista generationens 20 tum" (Mid-2009) eller någon av de andra aluminium-iMacarna så kan du efter att du fått in 10.6 på den gratis uppgradera den vidare till nuvarande 10.9 Mavericks via AppStore och även kommande 10.10 Yosemite. Om det är en äldre vit iMac med Core2Duo-processor kan du uppgradera till 10.7 Lion (149 kr i tillägg till de 149 kronorna för 10.6). Har den CoreSolo-processor stoppar du vid 10.6 Snow Leopard.

1
Bevaka tråden