Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tomcat:

Yes! Idag kom (den sista) hantverkaren hit och byter alla våra köksluckor och alla bänkskivor i köket. Efter det är lägenheten *helt* nyrenoverad överallt! Champagneläge, nästan (fast jag gillar inte champagne egentligen... )

Blanda Champagnen m konjak så får du Kejsargrogg

Ursprungligen av tomcat:

Yes! Idag kom (den sista) hantverkaren hit och byter alla våra köksluckor och alla bänkskivor i köket. Efter det är lägenheten *helt* nyrenoverad överallt! Champagneläge, nästan (fast jag gillar inte champagne egentligen... )

Prova med "Kir Royal", supergott!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kir

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-29 23:21
Ursprungligen av emilakered:

Nå, vad tror ni nu då? Jag är varken insatt eller jätteintresserad, men tycker ändå det är kul med Malmö i CL.

Kanonbra lottning.

Priserna på flygen ner till Madrid den 22-23 oktober sköt i höjden direkt, gick från 1400 till ca 4000 på ett dygn.

Någon som har bra tips på hur man kan få tag på en billig flygresa ner? Tips mottages tacksamt.

Ursprungligen av zinned:

Kanonbra lottning.

Priserna på flygen ner till Madrid den 22-23 oktober sköt i höjden direkt, gick från 1400 till ca 4000 på ett dygn.

Någon som har bra tips på hur man kan få tag på en billig flygresa ner? Tips mottages tacksamt.

Vart kollar du då? SAS tar ju bara 2500 ToR (utresa 22:e och inresa 24:e) från Kastrup.
Annars kan man flyga till vilken annan större Spansk stad man vill och ta höghastighetståget till Madrid. Tar typ 3h från Barcelona eller Malaga. Men det är inte jättebilligt det alternativet.

Ursprungligen av lappen71:

En vecka i Bangkok,sen upp till Udon Thani för att dels träffa frugans mormor och morfar och deltaga på en svenskträff.
Sen blir det en vecka i Pattaya,vidare till Koh Chang och sen en sväng till Koh Samet.
Sen vet vi inte riktigt var vi ska åka resten av resan utan då improviserar vi.
Totalt blir vi borta i sex veckor

Pattaya?

Ursprungligen av calinou:

Pattaya?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pattaya

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-30 12:23

Inte direkt ett familjeställe..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-30 13:30
Ursprungligen av mattiL:

Inte direkt ett familjeställe..

Har du varit där?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-30 14:46

Japp, med familjen (fru och två barn).

"Ortens näringsliv kretsar kring turismen", snarare xxx-turismen........

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-30 15:47
Ursprungligen av calinou:

"Ortens näringsliv kretsar kring turismen", snarare xxx-turismen........

Och? Bara för att det finns betyder inte att man behöver utnyttja det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-30 15:47
Ursprungligen av mattiL:

Japp, med familjen (fru och två barn).

Men missade alla familjen aktiviteter

Tillbaks till topic, tack!

Just avklarat tennbröllop (1a september). Bara 15 år kvar tills man kommer till ädelmetaller.

Precis nu är det exakt 14 dagar till vi sitter på flyget till Cala Bona

  • Medlem
  • 2014-09-02 13:44
Ursprungligen av keptang:

Just avklarat tennbröllop (1a september). Bara 15 år kvar tills man kommer till ädelmetaller.

Jag kikade lite på detta:

Citat:

10 år Tennbröllop
11 år Stålbröllop
12 år Sidenbröllop
13 år Spetsbröllop
14 år Elfenbensbröllop
15 år Kristallbröllop
20 år Porslinsbröllop
25 år Silverbröllop
30 år Pärlbröllop
35 år Korallbröllop
40 år Rubinbröllop
45 år Safirbröllop
50 år Guldbröllop
55 år Smaragdbröllop
60 år Diamantbröllop
65 år Krondiamantbröllop
70 år Stenbröllop
75 år Järnbröllop

Är sten och järn ädlare än diamant? I så fall ska jag nog köpa mig ett stort grustag och sen bara luta mig tillbaka och sälja min ädla metall.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2014-09-02 14:38

Haha, idag kom mitt alldeles egna mikromikromikrobryggeri (5 liter ) hem från "Det lilla köksbryggeriet". Om c:a fyra veckor hoppas jag på en bra IPA.

Jaha, då var man husägare då!

Och på lördag så fyller jag dessutom 24 år. Huset blev alltså lite av en tidig födelsedagspresent till mig själv.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-09-05 16:46

Jag blir så glad för de bara vräker pengar över mig så här på en fredag...

;D

Jag har precis monterat ihop min nya grill. Ska snart inviga den med lite burgare till lunch!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-09-08 20:49
Ursprungligen av Hjopek:

Jag blir så glad för de bara vräker pengar över mig så här på en fredag...

;D

Ännu mer pengar...;D

Har precis köpt en kopia av Microsoft Flight Simulator 98 med handböcker och allt.

Blev med hus i förra veckan, men det är mest frugan som "Ja e så jävla glad idag" Jag är försiktigt positiv..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-18 20:46

Vill skaffa nytt mobilabb med en iPhone 6+. Upptäckte dock att jag satt på ett gammalt Telenor abb med 3mån uppsägningstid...
Det kortar man ner till 1mån genom att byta, alla deras abb idag har endast 1mån uppsägningstid.

Ursprungligen av reboot81:

Vill skaffa nytt mobilabb med en iPhone 6+. Upptäckte dock att jag satt på ett gammalt Telenor abb med 3mån uppsägningstid...
Det kortar man ner till 1mån genom att byta, alla deras abb idag har endast 1mån uppsägningstid.

Är inte en månad numera lag, dvs att det även gäller gamla abonnemangsformer?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är inte en månad numera lag, dvs att det även gäller gamla abonnemangsformer?

Nej, lagstiftningen om uppsägningstid gäller inte retroaktivt på gamla avtal. Om operatören tillämpar det är det endast av goodwill.

För att balansera mitt inlägg i surtråden så är jag ganska glad idag för att jag äntligen gjort slag i saken och beställt den 15" rMBP jag har suktat efter länge.

TJOHO! Jag firar 10 år på forumet idag! Grattis till mig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 18:45
Ursprungligen av primu[s]®:

TJOHO! Jag firar 10 år på forumet idag! Grattis till mig!

Grattis!

Bara för det så var jag tvungen att kolla hur länge jag hade hängt runt och det visade sig att det är sex år på dagen imorgon

Bevaka tråden