Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox sänker priserna rejält

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dropbox har idag sänkt priserna och dubblat det maximala lagringsutrymmet. En terabyte kostar nu knappt hundra kronor i månaden.

Läs hela artikeln här

Mycket trevligt, hade dock sett ett alternativ med 50GB för 5$ Men nu blev det en uppgradering iaf.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-27 19:03

Är nog ett svar på Apple´s kommande iCloud Drive

Sänkt priset på det största lagringsalternativet möjligen. För oss med 100GB (och som klarar oss på det) blir det ju en höjning. Nu betalar jag nämligen 99USD/år, och 9,99x12 = 120 dollar. Ännu värre om det är 120 euro.

Eller kommer man att ha kvar årskostnaden på 99$? I så fall är det bara att tacka och ta emot!

Ursprungligen av lappen71:

Är nog ett svar på Apple´s kommande iCloud Drive

Mer troligt Google Drive.

Senast redigerat 2014-08-27 19:18
Ursprungligen av johan_tanying:

Sänkt priset på det största lagringsalternativet möjligen. För oss med 100GB (och som klarar oss på det) blir det ju en höjning. Nu betalar jag nämligen 99USD/år, och 9,99x12 = 120 dollar. Ännu värre om det är 120 euro.

Eller kommer man att ha kvar årskostnaden på 99$? I så fall är det bara att tacka och ta emot!

Samma pris i USD som tidigare, $99/år för 1TB.

edit:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-08-29 13:49

Fick mail från Dropbox häromdagen om att jag blivit uppgraderad till 1 TB från 100 GB. Tackar!

Det hade varit önskvärt att dropbox erbjuder både lagring- och säkerhetskopieringstjänst. Vad är det som gör att det inte kan förenas till både och?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-29 16:54
Ursprungligen av calinou:

Det hade varit önskvärt att dropbox erbjuder både lagring- och säkerhetskopieringstjänst. Vad är det som gör att det inte kan förenas till både och?

När icloud drive kommer är dina problem lösta.

  • Medlem
  • 2014-08-29 17:34

Jag använder Dropbox tillsammans med ExpanDrive (http://www.expandrive.com/expandrive). Nu har min 100 GB disk på nätet helt plötsligt blivit 1 TB för samma pris. Inte helt fel

Ursprungligen av lappen71:

När icloud drive kommer är dina problem lösta.

Bara de har en prisplan som känns human
Premiumtänket med prissättning därefter får de gärna låta bli. Och se det som en stärkande tjänst till deras premiumprodukter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-30 12:43

Hade en abonnemang på 200 MB 19$/månad.
Trevligt det blev 2 TB.

Klarade mig bra på mina 100gb, hade ju varit tacksamt med ett billigare alternativ också
70 spänn i månaden är ju ingen direkt kostnad, men halva priset hade ju varit roligare

1
Bevaka tråden