Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingen bundle men däremot ett erbjudande som jag tror kan vara av intresse för dem som har eller haft problem med att komma åt vissa filer i sin iPhone, iPad eller iPod Touch.

Phoneview är ute till halva priset i 14 timmar till: https://www.macupdate.com/app/mac/25347/phone...

jag har just köpt det. 100kr istället för 200 är prima

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-24 10:39

The Mac Freebie Bundle 2.0 utan kostnad mot inlägg på twitter eller facebook
https://stacksocial.com/sales/the-mac-freebie...
Ingår:
WebDesign $50
ButtonDesign For Mac $20
Shine $10
Quick Resizer $1
Signature Maker $3
PDF Converter Master $40
SketchMee $8
PaintMee $8
Photo Dazzle $10
Icons Express $1

Ursprungligen av Katinka:

The Mac Freebie Bundle 2.0 utan kostnad mot inlägg på twitter eller facebook
https://stacksocial.com/sales/the-mac-freebie...
Ingår:
WebDesign $50
ButtonDesign For Mac $20
Shine $10
Quick Resizer $1
Signature Maker $3
PDF Converter Master $40
SketchMee $8
PaintMee $8
Photo Dazzle $10
Icons Express $1

Jag funderade nyss på om jag skulle ta det eller om det är för dyrt. Efter lite övervägande bestämde jag mig för att det är för dyrt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-24 12:23

Förstår dig Ingemar.
Jag tog den för att titta närmare på WebDesign. Ska ha semester nästa vecka och tänkte leka lite med websidor. Sedan tidigare har jag SketchMee och PaintMee som jag använder när jag ritar med wacomplatta. Inga "killerapps" men enkla och trevliga.

Ursprungligen av Katinka:

Förstår dig Ingemar.
Jag tog den för att titta närmare på WebDesign. Ska ha semester nästa vecka och tänkte leka lite med websidor. Sedan tidigare har jag SketchMee och PaintMee som jag använder när jag ritar med wacomplatta. Inga "killerapps" men enkla och trevliga.

Jag håller med, WebDesign låter som den potentiellt mest intressanta. Det vet man inte förrän man testat... så berätta gärna.

Två nya, och här ser det intressant ut:

NYOP 3.0:
https://stacksocial.com/sales/the-name-your-o...

Camtasia 2 - screen capture/video recording
CrossOver 12.5 - lets you run compatible Windows apps on your Mac (check compatibility of apps here)
Lucid - add animations, etc to webpage
iDocument - document management app for Mac
Narrator - text-to-speech Mac app
MacHider - helps you hide confidential files and folders
RaySupreme - 3d modeling / rendering
Airy - YouTube utility
My Living Desktop - makes your desktop into "a beautiful, moving environment"
Compartments For Mac - home inventory Mac app

Billigt, och flera intressanta. Det behövs inte mycket för att vara värt det. De som jag tycker ser intressantast ut är Camtasia, Lucid och RaySupreme.

MacLegion Fall Bundle:
http://maclegion.com

AfterShot Pro
Pagico
Default Folder X
DriveDx
MixTape Pro
CollageFactory Pro
Deliver Express
EarthDesk
MailHub
Bluenote
MacCleanse 4

Dyrare, men med Default Folder i paketet så är en bit av värdet där direkt. Man kan inte få för många licenser på den, den skall vara i varje maskin. Frågan är om några av de andra är intressanta nog för att motivera köp.

Airy och Camtasia 2 är bra!

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Två nya, och här ser det intressant ut:

NYOP 3.0:
https://stacksocial.com/sales/the-name-your-o...

Camtasia 2 - screen capture/video recording
CrossOver 12.5 - lets you run compatible Windows apps on your Mac (check compatibility of apps here)
Lucid - add animations, etc to webpage
iDocument - document management app for Mac
Narrator - text-to-speech Mac app
MacHider - helps you hide confidential files and folders
RaySupreme - 3d modeling / rendering
Airy - YouTube utility
My Living Desktop - makes your desktop into "a beautiful, moving environment"
Compartments For Mac - home inventory Mac app
......

Har nyss köpt Airy och Camtasia 2. Airy är enkelt och bra för att spela in från Youtube. Spelade in den utmärkta presentationen https://www.youtube.com/watch?v=oitfbeosPfw&f... om "Word 2010 - Formatmallar och innehållsförteckning" av Åsa Kronkvist!

Mitt senaste "köp" blev "The Freebie Gamer Bundle", åtta spel mot en Tweet. Jag brukar inte gilla det bytet men nu fanns det något jag ville ha: En ny licens till Otto Matic! Vi har haft Otto Matic sedan det var nytt men mina barn slarvade bort licensnumret! Nu fick jag ett nytt. Det är roligt, fast inte lika roligt som Weekend Warrior. Det skulle jag vilja ha för OSX.

I paketet:

Brickshooter Egypt (knuffa in ikoner från sidorna på några givna, rätt banalt men lite intressantare än Antantis Quest)
Atlantis Quest (ännu ett vad det nu heter, det där när man flyttar ikoner för att få tripletter, pinsam vanlig klon)
Otto Matic (gammalt men kul!)
Nanosaur 2: Hatchling (inte fullt så gammalt och rätt kul)
BigHead BASH (ej testat än)
Crazy Fairies (ej testat än)
Akaneiro: Demon Hunters (ej testat än)
Gears (rulla-omkring-i-bana, känns som ett studentprojekt)

Senast redigerat 2013-09-17 12:23

Nu finns "Appy" Holidays på https://deals.macupdate.com/ med 10 program för 40 dollar

  • Anonymizer (6 months)

  • Backblaze (6 months)

  • ExpanDrive

  • iStopMotion

  • Paragon 2-in-1

  • Labels & Addresses

  • Mail Designer

  • MailHub

  • Cocktail

  • Washing Machine

Kanske är ett tecken i tiden när två av programmen egentligen är prenumerationer som man får ett visst antal månader av.

Hoppas det snart, åter, dyker upp nåt paket som inkluderar Parallels. Närmare bestämt Parallels9. Iofs är uppgraderingen förmånlig men jag ger mig 17 på att om jag tar den nu så kommer det ett programpaket i juldagarna som inkluderar det och mkt mer

Paket med Parallels plägar väl komma ett par veckor _innan_ de uppdaterar till en ny version? Så brukar ju Roxio göra med Toast iaf.

Ursprungligen av johan_tanying:

Paket med Parallels plägar väl komma ett par veckor _innan_ de uppdaterar till en ny version? Så brukar ju Roxio göra med Toast iaf.

O Apples produkter uppdateras alltid några veckor efter det att man köpt dem ;). Murphys lag kallas det

Två tungviktare kom igår:

Humble Indie Bundle X
MacHeist Nanobundle 4

De ser inte illa ut. En del i Nanobundlen som jag redan hade, men jag är nyfiken på den ena av de "låsta".

Nu rullar Humble Indie Bundle 11. 9 spel efter att de lade till bonusarna härom dagen. Jag har inte fått igång Antichamber eller The Swapper (kräver kanske Mavericks eller nyare hårdvara?) men Guacamelee och Beatbuddy är inte så dumma. Lite fånigt med Giana Sisters som påstås komma till Mac och Linux i höst eller nåt sånt. Tillåt mig tvivla. Hur som helst, liksom de flesta Humble Indie Bundles väl värt pengarna om man vill spela lite spel på Macen.

Det pågår ett par andra bundles, som The SuperStacked Mac Bundle 2.0, men det är mest skåpmat i dem. Freebie Gamer Bundle finns fortfarande och är givet för den som vill uppgradera Otto Matic eller Nanosaur 2 till modernt OSX.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-07 18:46

Ny Macheist bundle $ 19,99 Apple Design Award Bundle http://www.macheist.com/ - en dag till
Innehåller
BoinxTV $499
MacJournal $40
Toon Boom Studio $249
AccountEdge Pro $399
iSale $25
Picturesque $15
Starry Night Pro $150
Xojo Desktop $300
ScreenFlow $99
Bundle value: $1,776

Om jag förstått diskussionen i forumet så får man svenska versionen av AccountEdge Pro. 135 svenska kanske det kan vara värt att test . Har en del av de andra men inget fel på dem

Ursprungligen av Katinka:

Ny Macheist bundle $ 19,99 Apple Design Award Bundle http://www.macheist.com/ - en dag till
Innehåller
BoinxTV $499
MacJournal $40
Toon Boom Studio $249
AccountEdge Pro $399
iSale $25
Picturesque $15
Starry Night Pro $150
Xojo Desktop $300
ScreenFlow $99
Bundle value: $1,776

Om jag förstått diskussionen i forumet så får man svenska versionen av AccountEdge Pro. 135 svenska kanske det kan vara värt att test . Har en del av de andra men inget fel på dem

Jag köpte den, dels som uppgradering till ScreenFlow (med förhoppningen att den låses upp innan avslut) samt för Toon Boom Studio och Xojo Desktop. De andra hade jag eller struntar jag i. Jo, en liten poäng att få en nyare Boinx, även om jag inte använder den så ofta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-08 12:38

Om de inte låser upp ScreenFlow före (vilket jag tror och därefter förlänger tiden) så lär de nog göra det efter avslut. Så har de ju gjort tidigare och ska det bli "$1,776 worth of Top Mac Apps for just $19.99" får de allt ha med ett (detta) $99 program

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-08 17:41

Jag känner till @IngemarRagnemalms inställning till att twittra (spamma) för ett program
Men jag vill i alla fall berätta att http://macheist.com/#tweetblast just nu ger ut mindmap-programmet Scapple från Literature & Latte (utvecklarna av Scrivener) - programsida: https://www.literatureandlatte.com/scapple.ph...

Ursprungligen av Katinka:

Om de inte låser upp ScreenFlow före (vilket jag tror och därefter förlänger tiden) så lär de nog göra det efter avslut. Så har de ju gjort tidigare och ska det bli "$1,776 worth of Top Mac Apps for just $19.99" får de allt ha med ett (detta) $99 program

Tiden är förlängd OCH ScreenFlow är upplåst!

Ursprungligen av Katinka:

Jag känner till @IngemarRagnemalms inställning till att twittra (spamma) för ett program
Men jag vill i alla fall berätta att http://macheist.com/#tweetblast just nu ger ut mindmap-programmet Scapple från Literature & Latte (utvecklarna av Scrivener) - programsida: https://www.literatureandlatte.com/scapple.ph...

Jag ser det som en kostnad, ja. Det känns lite surt att skicka ut andras reklam sådär, att bidra till informationsfloden för folk som inte är intresserade av ämnet. Så det måste vara för något som jag hade varit beredd att betala pengar för, fast jag hade hellre betalat pengar. Jag har lagt ett par meddelanden på Twitter som i princip säger till folk att inte följa mig där för jag använder det ju inte, skickar bara skräp dit då och då.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag ser det som en kostnad, ja. Det känns lite surt att skicka ut andras reklam sådär, att bidra till informationsfloden för folk som inte är intresserade av ämnet. Så det måste vara för något som jag hade varit beredd att betala pengar för, fast jag hade hellre betalat pengar. Jag har lagt ett par meddelanden på Twitter som i princip säger till folk att inte följa mig där för jag använder det ju inte, skickar bara skräp dit då och då.

Men, men du har väl så klart ett separat twitterkonto för sådant där du inte vill spamma dina vanliga followers med

MacHeist Nanobundle 5 pågår! Toppen i packen är från min synvinkel Intaglio, vektorritprogram som jag lutat åt efter att ha harvat igenom massor av alternativ. Det verkar vara ett av de få som kan hantera större ritarea än en enda sida (!) och som är bra på att importera AppleWorks. EazyDraw var väl huvudalternativet men så långt jag hunnit lutade det åt Intaglio.

I övriga packen låter Silo som något att kolla, Cinemagraph Pro kanske, och så skall jag förstås testa Oscura, ett spel som ser ut att vara inspirerat av Limbo.

Hela paketet:
Cinemagraph Pro
Webcode
Periscope Pro
Vitamin R
Silo
Mediacentral
Oscura

Intaglio upplåst, Data Rescue 3 tillagd... Nu är jag mer än nöjd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-24 19:46

Köpte också paketet - mest för att ha en egen kopia av Data Rescue 3 och slippa vara beroende av andra om (när!) det smället och sedan kan det väl vara kula att kolla de andra programmen - 150 kr klagar jag inte på

Det har tidigare frågats om inte luften gått ur bundle-försäljningen och jag tycker att det känns mer och mer så. Orkar knappt kolla alla mail som kommer med nya paket.

De utökade paketet m ännu ett program - Yep! Samt förlängde säljtiden m två dagar, en dag kvar nu

Efter en del inkörning börjar jag gilla Intaglio. Bra ritprogram, det kan det mesta. Jag har lite svårt att hantera texturer än så länge, men funktionen finns i alla fall.

Sedan dess har jag köpt ett paket till, som är märkligt impopulärt, bara drygt 900 köpare hittills:

https://mac.creatable.co/pick-a-bundle-2014

Det är ett BYOB-paket, man väljer tio från listan.

Ember/Little Snapper: Digital scrapbook.
MacKeeper Lite: System Maintainance utility with bad reputation.
Intensify Pro: Image effect program. Histogramutjämnare?
PulpMotion: Animation arrangement designer.
Sketches for Pages: Pages templates for photo scrapbooks.
Vitamin-R: Workflow helper.
Duplicate Annihilator: Finds duplicates in iPhoto library.
AppTamer: CPU priority manager.
Focus 2 Pro: Image effect program.
iDive: Video cataloger.
Subtitle Studio: Subtitle tool.
Silverlock: Password manager.
MotionComposer: Web animation designer, outputs Flash and HTML5.
MacJournal: TIme log/diary.
Erato: Markdown composer.
Deskovery II: Window manager, including foldable window.
Eon: Time tracker, record project time consumption.
Amberlight: Particle system effect program.
Default Folder X
PicJumbo: Stock photo finder for PhotoShop. NEJ
MacGourmet Deluxe
Movie Sherlock
Back in focus: Re-focusing.
Noise machine: Background noise maker.
History Hound: History search?
Jettison: Auto-Eject on sleep?
MailHub: Mail features?
WriteKit: Yet another text editor.
VideoPier: MPEG2 codec? Camcorder handler?
Subtle patterns: Pattern tool for Photoshop.

Lite om vad jag tänkte:

Ember/Little Snapper: Har jag redan från annat paket och jag har inte fallit för den.
MacKeeper Lite: Skulle inte ta i den med tång.
Intensify Pro: KÖPT. Har inte hunnit testa än, men bildeffekter är ofta användbara.
PulpMotion: KÖPT. Inte hellr hunnit testa men den lät som om den skulle kunna fixa lite småkul saker.
Sketches for Pages: Skippat, jag använder sällan Pages.
Vitamin-R: Har jag redan.
Duplicate Annihilator: Har jag redan.
AppTamer: KÖPT. Det är väl ungefär ett GUI på "nice" och det kan väl vara trevligt.
Focus 2 Pro: KÖPT. Samma resonemang som Intensify.
iDive: Pja.
Subtitle Studio: KÖPT och den är klart användbar om man får fatt i filmer utan text eller vill göra sin egen.
Silverlock: Pja, sådana har vi väl sett flera.
MotionComposer: KÖPT. Låter lovande i alla fall.
MacJournal: Lät mest som en dagbok, inget jag föl för.
Erato: Jag har ett annan markdown-verktyg och har inte hittat nån användning för det.
Deskovery II: Hopfällbara fönster är intressant men jag skippade den, för jag vill inte ha för mycket som rör till systemet.
Eon: KÖPT. Utfyllnad, men jag behöver ett smidigt program för att räkna timmar.
Amberlight: KÖPT, mest för att det lät lustigt.
Default Folder X: KÖPT för man kan alltid behöva en extra licens av detta absolut nödvändiga tillägg!
PicJumbo: Jag kör inte PS längre så... nej.
MacGourmet Deluxe: Varför skulle jag vilja ha den?
Movie Sherlock: Lät inte som något för mig
Back in focus: KÖPT, en av de som jag verkligen ville ha. Hoppas den gör vad den skall.
Noise machine: Förstår inte vad den skulle vara bra för.
History Hound: Pja...
Jettison: Låter bra bortsett från att jag inte tror att den kan göra det på ett pålitligt sätt.
MailHub: Lät inte som något för mig.
WriteKit: Ser hur fånig ut som helst.
VideoPier: Jag har ingen MPEG-2-videokamera längre och det är väl det det är bra för?
Subtle patterns: Som sagt, kör inte PSlängre.

Jag gillar verkligen BYOB-paket (Build Your Own Bundle), där man kan skippa förbi program som man redan har och som man inte alls har något intresse av. Inte för att man får fullträffar hela vägen, men allvarligt talat, det räcker ju med en fullträff i ett paket och chansen är större i ett sånt här, speciellt som att många av programmen inte var sådana som är i varannat paket utan ovanliga i sammanhanget.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-04 11:21

MacGourmet har jag använt många år, gillar det.

Från förra paketet var Subtitle Studio klart användbart. Kanon när man köper en DVD eller laddar hem en äldre film som inte har undertexter. I många fall kan man ganska lätt hitta undertexter online (vilket programmet hjälper en med) och lägga till med ett par synkningsgrepp.

De andra programmen har inte varit lika kritiska att dra igång.

Senaste paketet: Humble Jumbo Bundle 3. Sådär. Hyfsat med Macprogram för en "Jumbo" men för mycket Steam, och när nu extrabonusarna kom så var det 100% Steam på Windows. Besvikelse. Att jag dessutom inte fått igång något av Macprogrammen än gjorde det till mer citron än äpple. (Det kanske bara är för att de kräver modernare system än 10.7. Ja, jag har både 10.9 och 10.10 på andra maskiner så jag får testa där.)

https://www.humblebundle.com/

Parallels har en kampanj nu, gissar att det funkar för alla även om inte kund redan, men som sagt gissar bara. Gäller till 28/11-14

-1 Password for Mac (behöver väl ingen förklaring)

-Camtasia for Mac (skärminspelare har ett annat som funkar med snabb a spel)

-Clean My Mac 2 (funkar riktigt bra med många bra funktioner)

-Parallels Access (två års abonnemang ingår, bra remote filhanterare , tex kom åt dina filer på Maccen hemma med en iPhone/iPad eller annan dator via internet. OBS! inte som tex TeamViewer där man kör sin dator remote )
Acronis Tur image for Mac (backup av både OS X och Boot Camp i ett svep, schema lägg/flera destinationer och kan köras med Boot Camp aktivt via Parallels Desktop/WMware)

-Gemini (Duplikat hittare/rensare)

Totalt pris 310:- spara 1821:-

Har tyvärr redan 3 av dom dyraste men om någon annan vill ha.

Länk: https://buy.parallels.com/329/purl-bf-em-pd10...

Ursprungligen av CekariYH:

Parallels har en kampanj nu, gissar att det funkar för alla även om inte kund redan, men som sagt gissar bara. Gäller till 28/11-14

-1 Password for Mac (behöver väl ingen förklaring)

-Camtasia for Mac (skärminspelare har ett annat som funkar med snabb a spel)

-Clean My Mac 2 (funkar riktigt bra med många bra funktioner)

-Parallels Access (två års abonnemang ingår, bra remote filhanterare , tex kom åt dina filer på Maccen hemma med en iPhone/iPad eller annan dator via internet. OBS! inte som tex TeamViewer där man kör sin dator remote )
Acronis Tur image for Mac (backup av både OS X och Boot Camp i ett svep, schema lägg/flera destinationer och kan köras med Boot Camp aktivt via Parallels Desktop/WMware)

-Gemini (Duplikat hittare/rensare)

Totalt pris 310:- spara 1821:-

Har tyvärr redan 3 av dom dyraste men om någon annan vill ha.

Länk: https://buy.parallels.com/329/purl-bf-em-pd10...

Däremot verkar man inte få med just .. parallels? Märkligt.

Bevaka tråden