Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vintips!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle behöva lite vintips inför kvällens middag, vi tänkte faktiskt ta och grilla ikväll. Kyckling och nötkött blir det så något som passar till det helst. Även om ni har andra vintips som bara funkar rakt upp och ner så tar jag tacksamt emot.

Gärna om ni har tips på ekologiska viner också!

Prisklass? Någon speciell region/land?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-22 13:56

A-amarone. Vettigt amarone vin för 220 kr.

Lite billigare som också är bra.

Brolio

Få boxar är bra men dessa är vettiga.

Rocca de montemasi. BiB
Gnarlyhead. BiB

Men det är ju en smaksak.

Tack för tipsen! Är det någon som har testat detta nya ekologiska? http://www.systembolaget.se/78082

Verkar ju inte finnas på något Systembolag men man får väl beställa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-25 23:11

Nä inte provat. Tittar inte så mycket på ekologiska, men väljer inte heller bort dem pga det. Men är dock inte så glad i de franska vinerna. Jag drar mig längre söderut. Spaniens Rioja-viner eller Italiens Amarone- och Ripasso-viner passar mig bäst.

Glömde dock att nämna Corvina Veronese. Även kallat för mini-Amarone. Också prisvärt som Brolio.

Rött:
Rawson's Retreat(Australien). Fylligt men inte tungt
Rabl(Österrike)
Kleine Zalze(Sydafrika) -sött, fylligt, gott men alkoholstarkt för att vara vin, runt 14%.

Vitt:
Casal di Serra(Italien). Min favorit
Vina Maipo

Senast redigerat 2014-08-30 15:01
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-08-29 21:06

Rött: Cline
Vitt: Stoneleigh Pinot Grigio

Jag skulle jättegärna vilja ha några bra ekologiska vintips! Någon?

Det är nu jag inser att jag borde ha ett litet vinregister någonstans. Har provat flera ekologiska viner, men kan inte komma på ett enda just nu bara för det.

Tillägg: Fråga för all del också på Systembolaget vad de rekommenderar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-02-04 20:58
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det är nu jag inser att jag borde ha ett litet vinregister någonstans. Har provat flera ekologiska viner, men kan inte komma på ett enda just nu bara för det.

Tillägg: Fråga för all del också på Systembolaget vad de rekommenderar.

Ett enkelt sätt för att memorera viner är att använda appen Vivino. http://www.vivino.com
Fotografera etiketten och appen söker upp vinet i deras databas. Innehåller även betyg från andra användare.

1
Bevaka tråden