Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya fönster poppar upp när jag själv byter webbsida

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-20 14:26

Hej !
Har jag fått en bugg eftersom det är likadant i Firefox som i Chrome som är min standarwebb-läsare?
När jag klickar på nya sida i Firefox så kommer Bings söksida trots att jag har valt Google som start och "ny flik"
Jag har redan ADBlock. Kan den ha en bugg?
Vad skall man göra?

Mvh
Surikat

1. Eftersom du har lagt tråden under "Övriga operativsystem" så kan man anta att det handlar om någon Windows-variant.
Men jag misstänker att det kanske trots allt handlar om Mac, och därför börjar jag med följande fråga:
Vilket operativsystem pratar vi om?

2. Vad menar du med "när jag klickar på nya sida"? Menar du att du vill öppna en ny tom flik? Eller menar du att du klickar på någon länk? Eller menar du något annat?

3. I trådens rubrik säger du "nya fönster", dvs i plural. Stämmer det? Är det flera fönster som öppnas när du klickar på något?

Senast redigerat 2014-08-20 15:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-20 18:39

Flåt. Jag var otydlig.
1, Mac OS X 10.9.4
2. Jag menar när jag öppnar ny flik och/eller klickar på en artikel på en websida. Eller på en filmtitel i IMDB t ex.
3. Nej det öppnas ett (1) fönster. Då med reklam för spel/resor/MacCleen/mm mm

Tack för svar,

Ursprungligen av Surikat:

...med reklam för spel/resor/MacCleen/mm mm...

Då har du nog svaret här:
http://www.99mac.se/forum/t/308176-oonskade-l...

Se inlägg #18 i den tråden. Klicka på länken i det inlägget. Ladda ner och kör Adware Removal Tool som finns där.

Om problemet mot förmodan kvarstår, så får du återkomma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-20 19:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då har du nog svaret här:
http://www.99mac.se/forum/t/308176-oonskade-l...

Se inlägg #18 i den tråden. Klicka på länken i det inlägget. Ladda ner och kör Adware Removal Tool som finns där.

Om problemet mot förmodan kvarstår, så får du återkomma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-20 19:24

Tack så oerhört mycket! Skall genast testa.
Mvh
Christer

Hur gick det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-29 19:15

Förlåt så hemskt mycket för att jag inte svarat. Efter att du hjälpt mig flög jag till Liverpool/ Beatlesweek. Helt tokigt, fantastiskt.
Jadå. Adware fungerade hur bra som helst. Tog lång tid (vilket jag tyckte var bra) men efter körningen så fungerar chrome som jag vill, nåja i stort sett som jag vill.
Önskar dig en god helg i Svedala
Christer Sthlm

1
Bevaka tråden