Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera från Time Machine till ny HD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjänar man något i tid på att kopiera från nuvarande HD / Time Machine till ny HD som skall användas till Time Machine ? Alternativt börja om med ny HD från start ? Fördel - nackdel med valet ?

Beror väl helt och hållet på hur du gör det?

Förstår inte riktigt vad du menar. Min fråga var antingen det ena eller andra. "Beror på hur du gör det ". Precis det är ju frågan.
A) Man kan ju antingen kopiera allt från nuvarande HD till den nya - och sedan fortsätta därifrån ( som vanligt).
B) Eller också stoppar man in nya HD och kör Time Machine från grunden från datorn.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-08-29 08:09

Det är fösta säkerhetskopian av datorn som du menar man skulle spara tid på? Jag tror i första hand gränssnittberoende. Om du säkerhetskopierar via WiFi tar det lång tid. Att flytta data mellan två diskar med USB-3 går snabbare. Men om du säkerhetskopierar via USB eller trådat nät så kanske det är lika bra att starta på ny kula?

Om du vanligtvis kopierar via WiFI kan du, om du har möjligheten, köra trådat vid första säkerhetskopieringen för att spara tid.

I princip borde jag dock svarat som barbapappa. När du inte ger utförligare information, så blir mitt svar rent spekulativt och kanske inte alls relevant.

Senast redigerat 2014-08-29 08:20
Ursprungligen av andas:

Det är fösta säkerhetskopian av datorn som du menar man skulle spara tid på? Jag tror i första hand gränssnittberoende. Om du säkerhetskopierar via WiFi tar det lång tid. Att flytta data mellan två diskar med USB-3 går snabbare. Men om du säkerhetskopierar via USB eller trådat nät så kanske det är lika bra att starta på ny kula?

Om du vanligtvis kopierar via WiFI kan du, om du har möjligheten, köra trådat vid första säkerhetskopieringen för att spara tid.

I princip borde jag dock svarat som barbapappa. När du inte ger utförligare information, så blir mitt svar rent spekulativt och kanske inte alls relevant.

Exakt min poäng.

Ursprungligen av adress@mac:

A) Man kan ju antingen kopiera allt från nuvarande HD till den nya - och sedan fortsätta därifrån ( som vanligt).
B) Eller också stoppar man in nya HD och kör Time Machine från grunden från datorn.

Även om det är uppenbart kan det vara värt att påpeka att du kommer att tappa historiken i Time Machine med alternativ B.

Ursprungligen av morberg:

Även om det är uppenbart kan det vara värt att påpeka att du kommer att tappa historiken i Time Machine med alternativ B.

Det är lite så jag resonerar. Jag tror jag kopierar över all information (USB3) mellan gamla och nya. Då har jag 2 års historik. Sedan fortsätter jag som vanligt med den nya HD. Kanske kommer jag inte få användning av historiken - men skulle det vara så - är man nog glad att man fört över den.
Ha en bra helg.

1
Bevaka tråden