Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Surface Pro 3 på provtur

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag börjar Microsoft att sälja Surface Pro 3, en hybriddator som ska kunna ersätta både en bärbar dator och surfplatta. 99mac fick för en dag låna en och funderar på hur den står sig mot Macbook Air.

Läs hela artikeln här

Psst... 13-tums Air finns med 512 GB lagring som tillval (13 935 kr)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-28 23:17

Jag är övertygad om ett detta är en typ av lösning som ättraktiv för många. Bl.a. mig. Jag reser enhel del och att då i taxi eller på flygplan ha bara skärmen att jobba med för att på möten eller på hotellrum sitta med även ett bra tangentbod vore bra.

Ursprungligen av xms67:

Jag är övertygad om ett detta är en typ av lösning som ättraktiv för många. Bl.a. mig. Jag reser enhel del och att då i taxi eller på flygplan ha bara skärmen att jobba med för att på möten eller på hotellrum sitta med även ett bra tangentbod vore bra.

Personligen använder jag min iPad när jag reser i jobbet. Funkar kanon, men det ska väl erkännas att jag inte använder den för de mest avancerade arbetsuppgifterna utan det blir mest att man dels går igenom presentationen man ska hålla på ditresan (tidigare i Keynote, numera i Powerpoint) och anteckningarna från mötet på hemresan (Pages). Formatet på iPad + att jag har ett Logitech tangentbord som även funkar som stöd så man kan ställa ifrån sig iPaden på t.ex. bordet i flygplanet gör att det fungerar 1000 gånger bättre än tidigare då man skulle böka fram en 17" "laptop"...

Det skulle vara intressant att se ett test av en Surface Pro 3 på ett litet flygplansbord (där framförvarande säte är fällt...). Jag är lite misstänksam mot hur tangentbordet verkar sitta fast med själva datorn. Det ser ut att vara ledat en bit upp på skärmen och jag misstänker att tangentbordet kommer att sticka ut från bordet. Det känns som att det skulle bli vingligt???

Men som @xms67 nämner är en hybriddator säkert en attraktiv lösning för många.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-31 11:46
Ursprungligen av HåkanE:

Personligen använder jag min iPad när jag reser i jobbet. Funkar kanon, men det ska väl erkännas att jag inte använder den för de mest avancerade arbetsuppgifterna utan det blir mest att man dels går igenom presentationen man ska hålla på ditresan (tidigare i Keynote, numera i Powerpoint) och anteckningarna från mötet på hemresan (Pages). Formatet på iPad + att jag har ett Logitech tangentbord som även funkar som stöd så man kan ställa ifrån sig iPaden på t.ex. bordet i flygplanet gör att det fungerar 1000 gånger bättre än tidigare då man skulle böka fram en 17" "laptop"...

Det skulle vara intressant att se ett test av en Surface Pro 3 på ett litet flygplansbord (där framförvarande säte är fällt...). Jag är lite misstänksam mot hur tangentbordet verkar sitta fast med själva datorn. Det ser ut att vara ledat en bit upp på skärmen och jag misstänker att tangentbordet kommer att sticka ut från bordet. Det känns som att det skulle bli vingligt???

Men som @xms67 nämner är en hybriddator säkert en attraktiv lösning för många.

Jag känner igen mig väl i det du skriver. Och för att en Hybrid ska bli bra handlar det om mm för att den ska fungera väl. Men min tanke är att om man hamnar på ett litet flygplan där sätet framför fälls så tar man bort tangentbordet och har en platta.

Personligen tycker jag iPad har för svag processor och för lite RAM. En MBA på 11" men i hybridkonstruktion vore det optimala ressällskapet.

1
Bevaka tråden